Gå til innhold

Klær temu


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har kjøpt kjoler på temu?. Ser de har mange fine kjoler til bryllup der. Jeg skal være forlover og trenger en kjole. Vet usikker på størrelse. Jeg bruker til vanlig 48/50 

Anonymkode: 93c23...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold deg unna.
Det har blitt gjort undersøkelser av blant annet klær bestilt fra Temu, de inneholder mye gift- og kreftfremkallende stoffer enn hva er tillatt her i Norge.
Det er ingen kontroll men hvordan produktene lages, og i de områdene de produseres er det store etiske brudd som blant annet barnearbeid.

Dokumentasjon på dette med giftstoffer finner du blant annet her:
https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/3EloEX/dette-boer-du-vite-foer-du-handler-paa-temu

 

Anonymkode: e0c41...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke handle på Temu, vær så snill. 

Anonymkode: 0a722...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes masse nydelig på Finn.no og tise. Dyre, vakre kjoler som kanskje har blitt brukt en gang eller to og som selges rimelig. Bruk litt tid og se hva du finner brukt. Jeg har nesten sluttet å kjøpe nytt (og jeg er en som bryr meg ganske mye om hvordan jeg tar meg ut). Søk på kjole og ulike ord som selskap/fest og størrelsen din. 

Anonymkode: f50cb...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svaret du vil ha herfra heller, men styr unna! TEMU er billig fordi de utnytter kvinner og barn. Kjøp heller brukt, slik hun over foreslår. 

Anonymkode: df019...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 17 år har kjøpt noen plagg fra Temu, og stoffene er helt forferdelige.

Syntetiske og gjerne uten noe stretch, helt merkelige å ta på. Er sikker på at om du holder en fyrstikk i nærheten vil de flamme opp. Blir veldig nuppete i første vask.

Helt bortkastede penger. Men hun måtte bare prøve tror jeg, for det ser jo så fint ut på nettsiden. Hun har lært, du får slett ikke det du ser på bildet og forventer.

Anonymkode: c4dc9...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både  jeg og kjæresten har bestillt klær fra temu å har blitt veldig skuffet. De er ikke lik klærene på bildet å har vært stygge. Vi har helt sluttet å kjøpe klær der. 

Anonymkode: 265d1...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ikke handle på Temu, vær så snill. 

Anonymkode: 0a722...5d2

Hvorfor det? Handler du ikke på Nille, Europris, Jysk eller Kid heller? Alt kommer fra Kina. Det er ikke slik at rælet vi kjøper i norske butikker kommer fra sertifiserte, økologiske fabrikker hvor arbeiderne har det tipp topp. Temu er rett fra kilden og man slipper fordyrende mellomledd. 

Anonymkode: 15364...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor det? Handler du ikke på Nille, Europris, Jysk eller Kid heller? Alt kommer fra Kina. Det er ikke slik at rælet vi kjøper i norske butikker kommer fra sertifiserte, økologiske fabrikker hvor arbeiderne har det tipp topp. Temu er rett fra kilden og man slipper fordyrende mellomledd. 

Anonymkode: 15364...827

Man slipper også kontrollen rundt giftige stoffer så hvis du vil bruke kreftfremkallende klær så vær så god. For oss andre som tenker litt på hva man har på seg ønsker å bruke klær/ting som har gjennomgått en kontroll og holder seg innenfor lovlige nivåer på skadelige stoffer.

Anonymkode: a6c21...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor det? Handler du ikke på Nille, Europris, Jysk eller Kid heller? Alt kommer fra Kina. Det er ikke slik at rælet vi kjøper i norske butikker kommer fra sertifiserte, økologiske fabrikker hvor arbeiderne har det tipp topp. Temu er rett fra kilden og man slipper fordyrende mellomledd. 

Anonymkode: 15364...827

Whatsboutism, whataboutism. Det er fort gjort å ende opp på stedet hvil, er det ikke? 
Det er selvsagt ikke bra med overforbruk fra disse heller. Men man kan kutte der man kan. Jeg kjøper ikke sengetøy brukt, da går jeg på kid. Men jeg kan kjøpe mye skikkelig fint av klær og interiør brukt. Det hjelper litt for miljøets skyld. 
De nevnte kjedene har forresten retningslinjer for å forsøke å unngå uetiske leverandører. De blir tatt ganske hardt hvis det oppdages snusk. Det fendere av for noe. Tror ikke TEMU har en veldig stor etikk- og bærekrafsavdeling på hovedkontoret. 
 

Anonymkode: f50cb...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klærne er helt fine de. Jeg har handla mye der og bare fått to plagg jeg ikke var fornøyd med. Les vurderingene og stofftype så kommer du langt :) har kjøpt masse kjoler og er fornøyd, men ikke selskapsklær da

Anonymkode: 3032f...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...