Gå til innhold

Hvor mye tror du jeg kan klare å gå ned på en måned?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg veier 115 kilo, så har mye å gå på. Jeg har gått ned noe allerede, men motivasjonen min er litt dalende, så nå tenker jeg å kjøre skikkelig på i en måned, for å booste motivasjonen min, og ned litt mer enn jeg vanligvis gjør. Så jeg tenkte å sette meg et litt hårete, men samtidig ikke helt helt urealistisk mål, og se hvor nærme jeg kommer.

Jeg skal ikke gå på noe sultekur, for det bare biter meg i baken etterpå, men litt stramt på type mat og kalorier går fint. Jeg skal ikke prøve lavkarbo heller.
Så hvor mye tror du jeg kan gå ned, hvor mange kilo kan jeg sette som mål?
Har du noen ikke-helseskadelige tips til hvordan jeg skal klare det?

Anonymkode: 64500...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker 1 kg i uka er maks om du skal gå ned på en sunn måte. Det jeg har satset på er 0,5 kg i uken dvs 2 kg i måneden. Men 4 kg på en måned er jo også ett overkommelig mål. Men jeg ville ikke prøvd på å gå ned noe mer enn det egentlig.

Anonymkode: 2830c...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker 0,5-1 kg i uka. Jeg veier "bare" 58kg, og klarer en kilo i uka nå. Begynte på 62 for fire uker siden. Spiser sunt. 

Anonymkode: 721eb...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo helt sikkert gå ned mer enn 1 kilo i uka ved å legge deg tett oppmot 2000 kalorier uansett. Er ikke det beste løsning da? Si 1800 kcal med proteinrikt mat og mye grønt.

Anonymkode: d006f...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å si, men ofte vil en gå ned veldig mye mer i starten så om du legger om kosten helt er det sansynlig at du viø gå ned fra fire til seks kilo fordi du også mister vannvekt.

Anonymkode: 19ce8...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker 1 kg i uka er maks om du skal gå ned på en sunn måte. Det jeg har satset på er 0,5 kg i uken dvs 2 kg i måneden. Men 4 kg på en måned er jo også ett overkommelig mål. Men jeg ville ikke prøvd på å gå ned noe mer enn det egentlig.

Anonymkode: 2830c...68f

 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker 0,5-1 kg i uka. Jeg veier "bare" 58kg, og klarer en kilo i uka nå. Begynte på 62 for fire uker siden. Spiser sunt. 

Anonymkode: 721eb...507

Ikke glem at jeg iveier 115 kilo da, ikke 58 kilo. Jeg tenker selvfølgelig ikke på en halvkilo i uka her. Jeg har heller ikke sagt at det må være så sunt, jeg vil bare ikke ha helseskadelige råd ala sultekurer. Det er kun for en måned, ikke for månedsvis frem i tid.

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker du kan klare 6-7 kilo. Ikke spis pasta, brød, ris eller sukker. Spis godt med grønnsaker, sunne fettkilder og grønt. Tren styrke 3 dager i uka  og raske gåturer hver kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-8 kg klarer du.

Jeg veide ca 100 kg, veier 92 kg nå.

Går ned ca 2 kg i uka.

I fire uker kan du droppe utskeielser og "spisedager" i helga og slanke deg 7 dager og uka.

Jeg personlig koser meg med søtt på lørdager, baker gjerne noe og spiser is, så jeg ikke går amokk i godteriavdelingen.

Jeg tok motivasjon fra den slankelegen på tv. 1200 kalorier om dagen fordelt på 3 måltider, "NO SNACKING"

Han sier at tommelfingeregelen er at om du veier 600 pound må du spise 6000 kalorier om dagen for å holde vekten. Spiser du da 1200 vil du gå ned 1 pound i døgnet. 

Så må jo vi skalere ned litt da, vi er jo ikke 600 pound 😉

Jeg spiser mellom 2 og 300 kalorier til frokost og lunsj, litt mer til middag.

Blir jeg veldig sjesken tar jeg et glass cola zero. 

Da går jeg ned 2 kg i uka, så lenge det varer. Jo lettere man blir jo bedre henger jo kiloene.

Anonymkode: f9326...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør 5-2 eller lignende, da går du fort ned 0,5 til 1 kg i uka. Ikke er det usunt heller, faktisk veldig sunt.

Anonymkode: 87ddb...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 27.4.2024 den 18.13):

6-8 kg klarer du.

Jeg veide ca 100 kg, veier 92 kg nå.

Går ned ca 2 kg i uka.

I fire uker kan du droppe utskeielser og "spisedager" i helga og slanke deg 7 dager og uka.

Jeg personlig koser meg med søtt på lørdager, baker gjerne noe og spiser is, så jeg ikke går amokk i godteriavdelingen.

Jeg tok motivasjon fra den slankelegen på tv. 1200 kalorier om dagen fordelt på 3 måltider, "NO SNACKING"

Han sier at tommelfingeregelen er at om du veier 600 pound må du spise 6000 kalorier om dagen for å holde vekten. Spiser du da 1200 vil du gå ned 1 pound i døgnet. 

Så må jo vi skalere ned litt da, vi er jo ikke 600 pound 😉

Jeg spiser mellom 2 og 300 kalorier til frokost og lunsj, litt mer til middag.

Blir jeg veldig sjesken tar jeg et glass cola zero. 

Da går jeg ned 2 kg i uka, så lenge det varer. Jo lettere man blir jo bedre henger jo kiloene.

Anonymkode: f9326...4d5

2 kilo i uka er veldig bra, det er bra motivasjon det 😁 Den slankelegen er en skikkelig skrue, 1200 kalorier er ikke mye når man veier nærmere 300 kilo, ikke rart de er sultne. Men å gå ned en halv kilo i døgnet er mye, 3,5 kilo i uka, men så har de litt mer å ta av da.

Jeg tenker som du og sabelfisk sier, en plass mellom 6-8 kilo kan jeg sette meg som et mål, så får jeg se hvor nærme jeg klarer.

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig ikke at det er så lurt å sette et antall kilo som mål. Sett deg heller et mål du faktisk har kontroll over. Som hva du skal spise og hvor aktiv du skal være. 

Vekt kan svinge. Noen ganger går vi ned 3 kg på en uke, andre ganger 0,3. 

Vær stolt av deg selv hvis du har en bra måned, og la det være motivasjon for å fortsette. Så vil vekten følge, enten det kommer denne måneden eller neste. 
 

Anonymkode: 99fce...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes egentlig ikke at det er så lurt å sette et antall kilo som mål. Sett deg heller et mål du faktisk har kontroll over. Som hva du skal spise og hvor aktiv du skal være. 

Vekt kan svinge. Noen ganger går vi ned 3 kg på en uke, andre ganger 0,3. 

Vær stolt av deg selv hvis du har en bra måned, og la det være motivasjon for å fortsette. Så vil vekten følge, enten det kommer denne måneden eller neste. 
 

Anonymkode: 99fce...f8b

Det er da ikke noe galt i å ha et mål som er litt tøft, som er litt hardt å strekke seg etter. 

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Mosleys the fast 800, er en ganske god tilnærming om du ønsker en kickstart. Fokus på næringsrik mat som holder deg mett og hindrer svinging i blodsukker. Den har også en opptrapping tilbake til mer normalt kaloriinntak for en mer langsiktig endring. 

Anonymkode: 2a9bb...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er da ikke noe galt i å ha et mål som er litt tøft, som er litt hardt å strekke seg etter. 

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Bare vær litt obs på at du i perioden etter dette kan oppleve vektøkning, kroppen vil jobbe hardt for å komme opp igjen. 
Ellers støtter jeg ideen om en kickstart måned altså, det bare er kjipt når det smeller etterpå😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å slanke meg gikk jeg ned mellom 2 og 4 kilo i uka. Har gått ned 21 kilo til nå og nå ligger jeg på mellom 0,5 og 1 kilo i uka. Har ca. 10 kilo igjen før jeg når den vekta som er ønskelig

Anonymkode: a9734...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium skrev (2 timer siden):

Bare vær litt obs på at du i perioden etter dette kan oppleve vektøkning, kroppen vil jobbe hardt for å komme opp igjen. 
Ellers støtter jeg ideen om en kickstart måned altså, det bare er kjipt når det smeller etterpå😝

Men jeg skal ikke slutte å slanke meg etter den måneden, jeg skal videre ned. Men ja, den vil jobbe for å komme opp igjen i høyeste vekt. Det skal ikke smelle etterpå (sier jeg med største selvtillit 😆)

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da jeg begynte å slanke meg gikk jeg ned mellom 2 og 4 kilo i uka. Har gått ned 21 kilo til nå og nå ligger jeg på mellom 0,5 og 1 kilo i uka. Har ca. 10 kilo igjen før jeg når den vekta som er ønskelig

Anonymkode: a9734...6ca

Så god du har vært, 21 kilo er en skikkelig bra jobb. Hva er din oppskrift?

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men jeg skal ikke slutte å slanke meg etter den måneden, jeg skal videre ned. Men ja, den vil jobbe for å komme opp igjen i høyeste vekt. Det skal ikke smelle etterpå (sier jeg med største selvtillit 😆)

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Neida, skjønner og beundrer viljen din! Bare prøver å vise at en hard måned kan ødelegge litt for deg senere😝

Jeg har gått ned 20 kilo, fikk det først til når jeg sluttet å slanke meg😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 27.4.2024 den 15.24):

Jeg veier 115 kilo, så har mye å gå på. Jeg har gått ned noe allerede, men motivasjonen min er litt dalende, så nå tenker jeg å kjøre skikkelig på i en måned, for å booste motivasjonen min, og ned litt mer enn jeg vanligvis gjør. Så jeg tenkte å sette meg et litt hårete, men samtidig ikke helt helt urealistisk mål, og se hvor nærme jeg kommer.

Jeg skal ikke gå på noe sultekur, for det bare biter meg i baken etterpå, men litt stramt på type mat og kalorier går fint. Jeg skal ikke prøve lavkarbo heller.
Så hvor mye tror du jeg kan gå ned, hvor mange kilo kan jeg sette som mål?
Har du noen ikke-helseskadelige tips til hvordan jeg skal klare det?

Anonymkode: 64500...71e

Det minst helseskadelige er vel egentlig bare å leve sunnere og mer aktivt og finne det som gir deg glede.

Har litt dårlig tro på de som setter seg mål for vektnedgangen, for det er som det går troll i ord, da står vekten bom stille. 

Anonymkode: 255c7...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optatium skrev (21 timer siden):

Neida, skjønner og beundrer viljen din! Bare prøver å vise at en hard måned kan ødelegge litt for deg senere😝

Jeg har gått ned 20 kilo, fikk det først til når jeg sluttet å slanke meg😝

Jeg slanker meg forsåvidt ikke jeg heller da, hvis du tenker på slanking som ulike kurer? Jeg spiser mindre og sunnere + at jeg trener.

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg slanker meg forsåvidt ikke jeg heller da, hvis du tenker på slanking som ulike kurer? Jeg spiser mindre og sunnere + at jeg trener.

Hi

Anonymkode: 64500...71e

Tenker vel mer på at det er et mind set. «Nå slanker jeg meg», senere skal jeg leve vanlig. For meg var det litt sånn. Så endret jeg til «dette er livet mitt nå, jeg skal både gå ned OG leve samtidig». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...