Gå til innhold

Venninne som skal bake kake til konfirmasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg spør hvilken kake ho skal bake eller må det bli en overraskelse.? Har 7 kaker + kransekake og brownie til 27 gjester (12 av de er mellom 6 og 14 år) er det nok? 

Anonymkode: a1097...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja,hør hva hun tenker.    Kjedelig med 2 like.       
Jeg skal også bake til ei venninne,og lurte på hva hun ville ha.        
 

vi skal ha 8 kaker til 26 stk.      

 

Anonymkode: 7bcad...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spør. Forklar at du trenger litt oversikt, og gi i samme slengen uttrykk for at du er veldig takknemlig for at hun baker.

Anonymkode: ae786...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett annet spørsmål. Betale dere venninner som baker?  Til vår konfirmasjon bakte 3 venninner. Hun ene sa at hun skulle ha 500 kr for en bløtkake og en sjokoladekake. De andre sa ikke noe. 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ett annet spørsmål. Betale dere venninner som baker?  Til vår konfirmasjon bakte 3 venninner. Hun ene sa at hun skulle ha 500 kr for en bløtkake og en sjokoladekake. De andre sa ikke noe. 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Det er litt avhengig av flere faktorer. Hvis de tilbyr og jeg tilbyr tilbake, alle har ok økonomi osv., ville jeg ikke tenkt på betaling en gang. Hvis jeg spør, ville jeg i samme slengen tatt det som en selvfølge å tilby meg å betale, i det minste for ingrediensene, og nektet å ta imot om det var omvendt. Om jeg hadde spurt, tilbudt betaling og de nektet å få betalt, ville jeg selvfølgelig takket så mye og gitt en blomst, sjokolade, vin el. når jeg hentet/de leverte kaken, ev. kakefatet etter selve dagen. 

Anonymkode: ae786...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilbudt meg å bake i konfirmasjon og forventer derfor ingen betaling. 

Anonymkode: dfc0d...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ett annet spørsmål. Betale dere venninner som baker?  Til vår konfirmasjon bakte 3 venninner. Hun ene sa at hun skulle ha 500 kr for en bløtkake og en sjokoladekake. De andre sa ikke noe. 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Vi er en vennegjeng som hjelper hverandre og betaler ikke for noe. Om jeg hadde bedt en mer perifer venninne om å bake hadde jeg tilbudt meg å betale. Jeg har aldri opplevd at noen spør om eller tar mot betaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ett annet spørsmål. Betale dere venninner som baker?  Til vår konfirmasjon bakte 3 venninner. Hun ene sa at hun skulle ha 500 kr for en bløtkake og en sjokoladekake. De andre sa ikke noe. 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Nei, ingen betaler noen gang for kaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er litt avhengig av flere faktorer. Hvis de tilbyr og jeg tilbyr tilbake, alle har ok økonomi osv., ville jeg ikke tenkt på betaling en gang. Hvis jeg spør, ville jeg i samme slengen tatt det som en selvfølge å tilby meg å betale, i det minste for ingrediensene, og nektet å ta imot om det var omvendt. Om jeg hadde spurt, tilbudt betaling og de nektet å få betalt, ville jeg selvfølgelig takket så mye og gitt en blomst, sjokolade, vin el. når jeg hentet/de leverte kaken, ev. kakefatet etter selve dagen. 

Anonymkode: ae786...df8

Min venninne har ikke barn, så jeg kan ikke bake kake tilbake. Hun har ikke noe selskap. Men jeg har hjulpet henne mye med kjøring og diverse ting uten betaling. Derfor ble jeg litt satt ut når hun sa at det kostet 500 kr. Hun sa at hun har det trangt økonomisk men var ute på byen helgen etter. Så hun har det ikke så trangt økonomisk 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Min venninne har ikke barn, så jeg kan ikke bake kake tilbake. Hun har ikke noe selskap. Men jeg har hjulpet henne mye med kjøring og diverse ting uten betaling. Derfor ble jeg litt satt ut når hun sa at det kostet 500 kr. Hun sa at hun har det trangt økonomisk men var ute på byen helgen etter. Så hun har det ikke så trangt økonomisk 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Men da vet du hvor du har henne. Så kan du velge om du vil fortsette som før med å gjøre henne tjenester eller om du også skal begynne å ta betalt for utgiftene hun påfører deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Min venninne har ikke barn, så jeg kan ikke bake kake tilbake. Hun har ikke noe selskap. Men jeg har hjulpet henne mye med kjøring og diverse ting uten betaling. Derfor ble jeg litt satt ut når hun sa at det kostet 500 kr. Hun sa at hun har det trangt økonomisk men var ute på byen helgen etter. Så hun har det ikke så trangt økonomisk 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Kan hun bake da, baker hun kake noengang?

Anonymkode: eb404...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Min venninne har ikke barn, så jeg kan ikke bake kake tilbake. Hun har ikke noe selskap. Men jeg har hjulpet henne mye med kjøring og diverse ting uten betaling. Derfor ble jeg litt satt ut når hun sa at det kostet 500 kr. Hun sa at hun har det trangt økonomisk men var ute på byen helgen etter. Så hun har det ikke så trangt økonomisk 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Jo, hun kan ha det veldig trangt økonomisk selvom hun var på byen. 

Pris må avtales på forhånd.  Det koster faktisk endel å bake en kake. 

Anonymkode: 20b49...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, hun kan ha det veldig trangt økonomisk selvom hun var på byen. 

Pris må avtales på forhånd.  Det koster faktisk endel å bake en kake. 

Anonymkode: 20b49...8a1

Det koster ikke 500 kr. 

Anonymkode: 8a636...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri forventet betaling om jeg har bakt, jeg synes det er kjempehyggelig om noen liker det jeg lager så godt at de vil ha det på et kakebord til en stor dag. Likeledes har jeg aldri betalt noen for å bake for meg. Det ville ikke falt meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det koster ikke 500 kr. 

Anonymkode: 8a636...e17

Bløtkake og gode sjokoladekaker koster endel å bake. 

Anonymkode: fc723...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min venninne har ikke barn, så jeg kan ikke bake kake tilbake. Hun har ikke noe selskap. Men jeg har hjulpet henne mye med kjøring og diverse ting uten betaling. Derfor ble jeg litt satt ut når hun sa at det kostet 500 kr. Hun sa at hun har det trangt økonomisk men var ute på byen helgen etter. Så hun har det ikke så trangt økonomisk 

Anonymkode: 6a5fc...b89

Da tar du 500kr neste gang du hjelper henne.

Anonymkode: dfc0d...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, hun kan ha det veldig trangt økonomisk selvom hun var på byen. 

Pris må avtales på forhånd.  Det koster faktisk endel å bake en kake. 

Anonymkode: 20b49...8a1

Det er ikke en økonomisk transaksjon å bake for venner og familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt betalt for å bake til familie, venner eller kolleger og jeg har aldri betalt noen som har bakt for meg. Eneste gangen er da en slektning av ei venninne lurte på om jeg kunne bake flere kaker til et bryllup.  Dette var ikke et menneske jeg hadde noen relasjon til. Da tok jeg betalt for ingrediensene. 500,- for to kaker synes jeg var ågerpris, men da vet du at neste gang du skal kjøre henne så er det bensinpris x 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...