Gå til innhold

Dere som bor i Oslo og kjenner til kollektiv der


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kommer man seg fra Skøyen til Ensjø på raskeste måte (og slik en forvirret bonde i byen forstår det), og hvordan kommer man seg fra Ensjø til Nationaltheatret (også slik at en forvirret bonde i byen forstår det)? Og hvor lang tid tar det?

For å forklare enkelt: når jeg går av toget på Skøyen, så er det ikke alltid jeg finner veien til der jeg skal på jobb fordi jeg ikke alltid går ned på samme sted på togstasjonen….. vi er der liksom…

Anonymkode: f9d81...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor ikke i Oslo, men er der på besøk av og til.

Jeg bruker appen til Ruter, der kan du legge inn hvor du er og hvor du skal, så kommer den med forslag på buss, bane osv og du kan trykke på forslaget så ser du hvor det går fra.

Anonymkode: 6865f...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skøyen-Ensjø, ta tog fra Skøyen til Natijonalteateret eller Oslo S og bytt til bane østover. Du kan ta 1, 2, 3 og 4. 

Ensjø-Nationaltheateret, ta bane 1, 2, 3, eller 4 retning vest/sentrum. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk Nilsen skrev (2 minutter siden):

Skøyen-Ensjø, ta tog til Natijonalteateret eller Oslo S og bytt til bane østover. Du kan ta 1, 2, 3 og 4. 

Ensjø-Nationaltheateret, ta bane 1, 2, 3, eller 4 retning vest/sentrum. 

Hvor langt er det da å gå fra banen til zamzam på Ensjø?

Anonymkode: f9d81...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor langt er det da å gå fra banen til zamzam på Ensjø?

Anonymkode: f9d81...ac0

11 minutter. 

Du kommer langt med Ruter-appen og google maps.

Anonymkode: c9afe...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvor langt er det da å gå fra banen til zamzam på Ensjø?

Anonymkode: f9d81...ac0

Så lokalkjent er jeg ikke på Ensjø, google maps er din venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et stykke å gå fra t-banen. Zamzam ligger i den nye bydelen på Ensjø, litt "oppimellom", så ikke rett ved t-banen. 

Det har adresse Hovinveien 36, men det finnes ikke hos Ruter. Hovinveien 37 finnes imidlertid. 

Jeg tror det er lettest for deg å ta tog fra Skøyen til Oslo S, og så bruker du dette søket til å komme deg fram: 

https://ruter.no/reiseplanlegger/?customTime=true&travelTime=2024-04-26T15%3A09%3A00.078Z&to={"id"%3A"404409623"%2C"name"%3A"Hovinveien+37A"%2C"county"%3A"Oslo"%2C"locality"%3A"Oslo"%2C"coordinates"%3A{"x"%3A10.790268705450954%2C"y"%3A59.92087202903471}%2C"category"%3A["vegadresse"]}&from={"id"%3A"NSR%3AStopPlace%3A59872"%2C"name"%3A"Oslo+S"%2C"county"%3A"Oslo"%2C"locality"%3A"Oslo"%2C"coordinates"%3A{"x"%3A10.753051%2C"y"%3A59.910357}%2C"category"%3A["onstreetBus"%2C"railStation"]}

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (7 timer siden):

Det er et stykke å gå fra t-banen. Zamzam ligger i den nye bydelen på Ensjø, litt "oppimellom", så ikke rett ved t-banen. 

Det har adresse Hovinveien 36, men det finnes ikke hos Ruter. Hovinveien 37 finnes imidlertid. 

Jeg tror det er lettest for deg å ta tog fra Skøyen til Oslo S, og så bruker du dette søket til å komme deg fram: 

https://ruter.no/reiseplanlegger/?customTime=true&travelTime=2024-04-26T15%3A09%3A00.078Z&to={"id"%3A"404409623"%2C"name"%3A"Hovinveien+37A"%2C"county"%3A"Oslo"%2C"locality"%3A"Oslo"%2C"coordinates"%3A{"x"%3A10.790268705450954%2C"y"%3A59.92087202903471}%2C"category"%3A["vegadresse"]}&from={"id"%3A"NSR%3AStopPlace%3A59872"%2C"name"%3A"Oslo+S"%2C"county"%3A"Oslo"%2C"locality"%3A"Oslo"%2C"coordinates"%3A{"x"%3A10.753051%2C"y"%3A59.910357}%2C"category"%3A["onstreetBus"%2C"railStation"]}

Men er det langt å gå fra Skøyen til Nationaltheatret?

Anonymkode: f9d81...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Hvor langt er det da å gå fra banen til zamzam på Ensjø?

Anonymkode: f9d81...ac0

Veldig lett å plotte inne på ruter. 😊 og Google maps

Anonymkode: 08b6f...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Men er det langt å gå fra Skøyen til Nationaltheatret?

Anonymkode: f9d81...ac0

Du kan jo Google det? Ja, det er langt å gå.

Anonymkode: 29f6c...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Men er det langt å gå fra Skøyen til Nationaltheatret?

Anonymkode: f9d81...ac0

Ja. Og unødvendig. Og er det en grunn til at du ikke bare blir på toget helt til sentrum? Eller går tilbake på toget på Skøyen og blir med til Nat.th? O

Bytt fra tog til bane på Nat.th, der er det kortere å gå mellom tog og bane enn på Oslo S.

Anonymkode: 98593...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ja. Og unødvendig. Og er det en grunn til at du ikke bare blir på toget helt til sentrum? Eller går tilbake på toget på Skøyen og blir med til Nat.th? O

Bytt fra tog til bane på Nat.th, der er det kortere å gå mellom tog og bane enn på Oslo S.

Anonymkode: 98593...3af

Jeg jobber på Skøyen, så må jobbe før jeg drar videre i kveld  

Anonymkode: f9d81...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt å gå fra Skøyen til National. Tog til Oslo S er lettest for å komme seg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jeg jobber på Skøyen, så må jobbe før jeg drar videre i kveld  

Anonymkode: f9d81...ac0

Jeg ville tatt taxi. Oslo Taxi er bra. 02323.

Anonymkode: 9976f...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg ville tatt taxi. Oslo Taxi er bra. 02323.

Anonymkode: 9976f...a95

Det er jo dyrt

Anonymkode: f9d81...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo dyrt

Anonymkode: f9d81...ac0

Ja, men når HI velger å være så hjelpesløs som det hun fremstiller seg i tråden, og nekter å bruke google maps, så er det det beste alternativet. Oslo taxi er slett ikke det verste alternativet, man sparer det inn igjen på tid til å jobbe og tjene penger. Kan heller droppe burgeren.

Anonymkode: 9976f...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men når HI velger å være så hjelpesløs som det hun fremstiller seg i tråden, og nekter å bruke google maps, så er det det beste alternativet. Oslo taxi er slett ikke det verste alternativet, man sparer det inn igjen på tid til å jobbe og tjene penger. Kan heller droppe burgeren.

Anonymkode: 9976f...a95

Og du er så hjelpesløs at du ikke klarer å se at det er hi du svarer...

Slutt med sånne tåpelge hersketeknikk innlegg.

Anonymkode: 6df60...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Og du er så hjelpesløs at du ikke klarer å se at det er hi du svarer...

Slutt med sånne tåpelge hersketeknikk innlegg.

Anonymkode: 6df60...295

?

Jeg forsøkte å svare så godt jeg kunne. Bruker Oslo taxi selv, så dyrt er det ikke.

Anonymkode: 9976f...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

?

Jeg forsøkte å svare så godt jeg kunne. Bruker Oslo taxi selv, så dyrt er det ikke.

Anonymkode: 9976f...a95

En ruter-billett koster 40 kroner. En taxi-tur tvers igjennom byen koster fort det tidobbelte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (29 minutter siden):

En ruter-billett koster 40 kroner. En taxi-tur tvers igjennom byen koster fort det tidobbelte. 

Det gjør det så visst ikke. Det koster det tidobbelt hvis jeg skal en halvtime ut av sentrum på kvelden. Her er det snakk om noen minutters tur.

Men for all del, kast bort dagen med å lete og gå og slite seg ut.

Anonymkode: 9976f...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det gjør det så visst ikke. Det koster det tidobbelt hvis jeg skal en halvtime ut av sentrum på kvelden. Her er det snakk om noen minutters tur.

Men for all del, kast bort dagen med å lete og gå og slite seg ut.

Anonymkode: 9976f...a95

Tullprat.

Anonymkode: 98593...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tullprat.

Anonymkode: 98593...3af

For en sur tråd!

HI krangler på alt, og det gjør jammen dere også. Jeg prøvde virkelig å komme med det beste rådet jeg hadde, det blir sablet ned som om jeg prøvde å ødelegge.

Fader heller, nå skal jeg trekke meg ut, og jammen om jeg gidder å prøve å hjelpe noen her inne. 

Anonymkode: 9976f...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

For en sur tråd!

HI krangler på alt, og det gjør jammen dere også. Jeg prøvde virkelig å komme med det beste rådet jeg hadde, det blir sablet ned som om jeg prøvde å ødelegge.

Fader heller, nå skal jeg trekke meg ut, og jammen om jeg gidder å prøve å hjelpe noen her inne. 

Anonymkode: 9976f...a95

Hi krangler ikke på alt. Hun må da ha lov til å si at hun synes taxe er dyrt uten at du skal bli muggen. Du får reaksjoner fordi du kommer med sure svar, kanskje ta det til deg.

Anonymkode: 6df60...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant frem med tog og bane. Dro på Boulangerie M i stedet. Kom meg hjem også. 
 

Google maps er forresten litt knotete når man går. Den surrer like mye som meg.

Anonymkode: f9d81...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...