Gå til innhold

Jeg skal ta flere tøffe valg i livet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare må det for å overleve.

MEN. Det som hindrer meg er barna, ønsker ikke at de skal bli såret og lei seg. Jeg føler jeg må flytte!  Jeg kan bli boende... men da blir det vanskelig for meg å leve det livet jeg ønsker... hva vil naboene tenke osv. Jeg må og ha økonomisk hjelp av naboene for å bli boende.. de kommer til å bli skuffet. Barna kommer til å bli lei seg for å selge barndomshjemmet 

Jeg er usikker på hvem jeg skal ta hensyn i denne prosessen 

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var uklart og rotete. Vanskelig å si noe som helst

Anonymkode: 07975...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du med alle ungene som bor hos fosterforeldre og en mann med asbergers?

Anonymkode: 2d273...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bare må det for å overleve.

MEN. Det som hindrer meg er barna, ønsker ikke at de skal bli såret og lei seg. Jeg føler jeg må flytte!  Jeg kan bli boende... men da blir det vanskelig for meg å leve det livet jeg ønsker... hva vil naboene tenke osv. Jeg må og ha økonomisk hjelp av naboene for å bli boende.. de kommer til å bli skuffet. Barna kommer til å bli lei seg for å selge barndomshjemmet 

Jeg er usikker på hvem jeg skal ta hensyn i denne prosessen 

Anonymkode: f7066...daf

Du skal selvfølgelig ta hensyn til barna dine, mendet betyr ikke at det de ønsker er det beste for de. Og etter det du har skrevet tidligere, så er det jo ingen av dere som har det bra i den situasjonen dere er i nå. Klart at barna ikke ønsker å flytte, det er jo dette livet de kjenner. men du som mamma, må ta det rette valget for de, og det er kanskje ikke å bli boende der dere er.

Anonymkode: 81c5e...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du skal selvfølgelig ta hensyn til barna dine, mendet betyr ikke at det de ønsker er det beste for de. Og etter det du har skrevet tidligere, så er det jo ingen av dere som har det bra i den situasjonen dere er i nå. Klart at barna ikke ønsker å flytte, det er jo dette livet de kjenner. men du som mamma, må ta det rette valget for de, og det er kanskje ikke å bli boende der dere er.

Anonymkode: 81c5e...582

Ja. Det tenker jeg og.

Hvis de vil ha en mor i livet sitt så blir det endringer 😭😭 men det forstår ikke de nå

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er det du med alle ungene som bor hos fosterforeldre og en mann med asbergers?

Anonymkode: 2d273...781

Kanskje, kanskje ikke... hva da? Har du noen gode råd?

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette var uklart og rotete. Vanskelig å si noe som helst

Anonymkode: 07975...a0b

Jeg forstår det. Hva lurer du på?

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje, kanskje ikke... hva da? Har du noen gode råd?

Anonymkode: f7066...daf

Hvis det er det får du bare lese litt i de titalls andre trådene du har om nøyaktig samme tema. 

Anonymkode: 6d8dd...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvis det er det får du bare lese litt i de titalls andre trådene du har om nøyaktig samme tema. 

Anonymkode: 6d8dd...f14

Det er uansett en helt annen situasjon nå! Så det er nytteløst !

 

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager må naboene hjelpe deg økonomisk hvis du blir boende?

Anonymkode: f9764...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i alle dager må naboene hjelpe deg økonomisk hvis du blir boende?

Anonymkode: f9764...515

Hun har ikke råd til å holde det alene, og naboene er familien hennes, b.l.a annet foreldrene, barna bor hos naboene.

Anonymkode: 81c5e...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg bare må det for å overleve.

MEN. Det som hindrer meg er barna, ønsker ikke at de skal bli såret og lei seg. Jeg føler jeg må flytte!  Jeg kan bli boende... men da blir det vanskelig for meg å leve det livet jeg ønsker... hva vil naboene tenke osv. Jeg må og ha økonomisk hjelp av naboene for å bli boende.. de kommer til å bli skuffet. Barna kommer til å bli lei seg for å selge barndomshjemmet 

Jeg er usikker på hvem jeg skal ta hensyn i denne prosessen 

Anonymkode: f7066...daf

Du skal ta hensyn til barna. Jeg skjønner ikke hvorfor du spør? Det er opplagt for foreldre siden barn oftest er en førsteproritet  hos akkurat dem. Hvis du har utfordringer så må du få hjelp, hvis du kan ta mot. Har du en diagnose, og i så fall, forstår du hva den innebærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hun har ikke råd til å holde det alene, og naboene er familien hennes, b.l.a annet foreldrene, barna bor hos naboene.

Anonymkode: 81c5e...582

Såpass, det hørtes skikkelig ustabilt ut å vokse opp i slike omgivelser. Men hvis hi ikke har omsorgen for barna så kan vel hun flytte og få orden på livet sitt mens barna blir igjen der de er.

Anonymkode: f9764...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er uansett en helt annen situasjon nå! Så det er nytteløst !

 

Anonymkode: f7066...daf

Hvordan i alle dager er situasjonen så endret siden sist?

Anonymkode: 6d8dd...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Såpass, det hørtes skikkelig ustabilt ut å vokse opp i slike omgivelser. Men hvis hi ikke har omsorgen for barna så kan vel hun flytte og få orden på livet sitt mens barna blir igjen der de er.

Anonymkode: f9764...515

Ja, det er tøft. Men når situasjonen er som den er, så er det trygt og godt fot barna å bare løpe innom meg. Og de skal ikke bo hjemmefra mer enn noen mnd til

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReneRene skrev (2 timer siden):

Du skal ta hensyn til barna. Jeg skjønner ikke hvorfor du spør? Det er opplagt for foreldre siden barn oftest er en førsteproritet  hos akkurat dem. Hvis du har utfordringer så må du få hjelp, hvis du kan ta mot. Har du en diagnose, og i så fall, forstår du hva den innebærer?

Ja, er derfor det er vanskelig!  Fordi barna kommer først, men jeg skal jo overleve også 

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvordan i alle dager er situasjonen så endret siden sist?

Anonymkode: 6d8dd...f14

Siden når? Hva mener du? 

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Kanskje, kanskje ikke... hva da? Har du noen gode råd?

Anonymkode: f7066...daf

Ja, begynn å oppfør deg som en voksen. Ikke lemp voksne valg over på ungene.

Du må ha økonomisk hjelp av naboene dine….. vi skjønner at det er foreldrene dine, men likevel. Bli voksen og ta ansvar for alle ungene 

Anonymkode: 2d273...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja, er derfor det er vanskelig!  Fordi barna kommer først, men jeg skal jo overleve også 

Anonymkode: f7066...daf

Men tror du at det er best for ungene å komme hjem om noen måneder? Har noe endret seg, så de kan være i hus sammen, har det blitt bedre?

Anonymkode: 81c5e...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men tror du at det er best for ungene å komme hjem om noen måneder? Har noe endret seg, så de kan være i hus sammen, har det blitt bedre?

Anonymkode: 81c5e...582

Var ikke det denne tråden handler om

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, begynn å oppfør deg som en voksen. Ikke lemp voksne valg over på ungene.

Du må ha økonomisk hjelp av naboene dine….. vi skjønner at det er foreldrene dine, men likevel. Bli voksen og ta ansvar for alle ungene 

Anonymkode: 2d273...781

På hvilken måte lemper jeg voksne valg over på barna mine?

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du til å klare deg økonomisk selv om du flytter? Om svaret er ja, så selg huset og flytt.

Situasjonen med barna kan du løse etterhvert. Du trenger å ta vare på deg selv før du kan være den gode moren du ønaker for ungene dine. 

Om du flytter og kommer deg i orden nå så har du noen mnder på deg til å komme i orden før ungene evt skal flytte hjem igjen. 

Anonymkode: a70ab...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Kommer du til å klare deg økonomisk selv om du flytter? Om svaret er ja, så selg huset og flytt.

Situasjonen med barna kan du løse etterhvert. Du trenger å ta vare på deg selv før du kan være den gode moren du ønaker for ungene dine. 

Om du flytter og kommer deg i orden nå så har du noen mnder på deg til å komme i orden før ungene evt skal flytte hjem igjen. 

Anonymkode: a70ab...06d

Tusen takk for et skikkelig svar. Ja, jeg kommer til å klare meg veldig godt økonomisk en annen plass. Men det med barna river meg i stykker. Men for at de skal ha en oppegående mor så må jeg ta noen gode valg for meg selv. Og det er så godt å få støtte på ❤️

Anonymkode: f7066...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...