Gå til innhold

Når man søker jobb, og arbeidgiver “outsourcer” til rekrutteringsbyrå


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker ny jobb, og søker på mye av det samme. Nå ser jeg at tre av plassene jeg har søkt bruker et rekrutteringsbyrå. Eller man kan vel ikke kalle det det, men et mellomledd da. Og da ligger jeg jo inne i denne databasen med søknader forskjellige steder. Så jeg lurer på; vil plassen jeg søker hos få informasjon om dette? At jeg søker jobbe flere plasser? 

Anonymkode: fcad5...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så sant de ikke spør.
Søkerlister er offentlige, og man kan ikke bli unntatt å vises på søkerlisten dersom man ikke har en god grunn

Anonymkode: 5f022...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke så sant de ikke spør.
Søkerlister er offentlige, og man kan ikke bli unntatt å vises på søkerlisten dersom man ikke har en god grunn

Anonymkode: 5f022...96c

Offentlige søkerlister er ikke noe krav i privat sektor.

Nå vet jeg ikke hvor du søker hi, men jeg tror ikke du skal være så bekymret for det. De rekrutteringsbyråene jeg har vært borti har vært veldig diskret, med feks jobbintervjuer på nøytrale plasser. Og selv om de representerer bedriften, så har de også ivaretatt mine interesser. 

 

Anonymkode: fa707...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker ny jobb, og søker på mye av det samme. Nå ser jeg at tre av plassene jeg har søkt bruker et rekrutteringsbyrå. Eller man kan vel ikke kalle det det, men et mellomledd da. Og da ligger jeg jo inne i denne databasen med søknader forskjellige steder. Så jeg lurer på; vil plassen jeg søker hos få informasjon om dette? At jeg søker jobbe flere plasser? 

Anonymkode: fcad5...154

Nei, et rekrutteringsbyrå med respekt for seg selv, fokuserer på hva kunden (arbeidsplassen) behover og hva de kan tilby (deg).

Kan aldri tro at den ene arbeidsplassen i det hele tatt bryr seg med hvor ellers du har søkt, eller at de har tilgjengelig informasjon om dette.

Ja, de kan be om innsyn i søkerlistene, men hvorfor i alle dager skulle de gjøre det? De behøver arbeidskraft, de sitter neppe der og tvinner tomler og kjeder seg.

Anonymkode: f39d1...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...