Gå til innhold

Er det umulig å sulte ihjel når man er overvektig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Rar ting å lure på 🙈

Men jeg så han legen fra amerikansk tv, som tar slankeopetasjoner på veldig sykelig overvektige snakke til en pasient. Pasienten påsto han bare spiste det han trengte for å overleve, men legen svarte at han hadde "matpakker" for et år frem i tid lagret på kroppen så det trengte han ikke tenke på.

Er det sånn, at kroppen kan leve på lagret fett i lang lang tid om du bare drikker?

Anonymkode: 75c04...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😂😂😂 Dagens! Jeg følger denne for jeg lurer like mye som deg etter å ha lest innlegget ditt. Kul lege!😂

Anonymkode: 1efa4...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil jo tro at en sykelig overvektig person vil dø om han eller hun ikke spiser ja. Hvor lang tid de kan leve, det vet jeg ikke. Men å ikke spise i det hele tatt går jo ikke over lang tid for noen mennesker. 

Endret av Sommerkroppen 2029
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke livsnødvendige næringsstoffer i fett, så nei, vedkommende ville dødd etter en del uker uten mat. 

Anonymkode: af989...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo også det, at det må tilføres næring, vitaminer osv.

Legen sa det kanskje bare fordi mennesket som veier "600 pound" har vel et litt skjevt syn på hvor mye næring man trenger for å leve. Ingen fare for at man sulter ihjel når man kutter kraftig ned fra 6.000 kalorier i døgnet...

Men ja, var jo en litt kul kommentar

Hi

Anonymkode: 75c04...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger i det minste vann for å overleve, da, det har man jo ikke lagret. 

Og mange andre næringsstoffer som ikke er fett. 

Men lurer litt på hvor lite man kan overleve på? 

Men så er det vel ikke så lurt å rote til forbrenningen enda mer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får betalt for å være spydig. 

Anonymkode: 56ea1...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan man ikke overleve på bare kroppsfettet sitt, man må da ha næring. Men når folk er så overvektige så har de blitt det av en grunn, og da har de som noen nevner helt feil syn på hvor mye mat de trenger, i tillegg til at de sikkert får en enorm sultfølelse ved å kutte mye.

Anonymkode: 16ebe...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at overvektige har mer å gå på ( det var en seriøs artikkel ) så de vil nok tåle mer sult enn tynne. De vil jo også få mangler på vitaminer osv, men de overlever nok lengre enn tynne og mer magre, men hvor lenge vet ikke jeg. Og selvfølgelig vil de også sulte ihjel etter en viss tid selv om de har en fordel ut fra hva jeg leste.

Anonymkode: d91ad...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just how long can the human body - and mind - go without a morsel of food when fasting to lose hundreds of pounds?

Ask Angus Barbieri, a fascinating man from Scotland who, over six decades ago, captured the world's attention when he embarked on a 382-day fasting journey to lose weight.  

In June of 1965, Barbieri - who was morbidly obese - decided to attempt to overcome his food addiction and lose weight, according to History Defined.

It was during that time that Barbieri would then continue to fast his way to health for an extraordinary 382 days.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-12421003/Obese-man-took-radical-approach-weight-loss-not-eating-382-days.html

Anonymkode: e7024...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mye til å sulte ihjel, som i å dø av kaloriunderskudd, men du kan dø av ulike mangelsykdomer.

Anonymkode: b33f5...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...