Gå til innhold

Andre som ser gravid ut? Hvordan mestrer du det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg en del siste årene og det hører jo med alderen for mange. Problemet er at alt legger seg på magen. Jeg ser gravid ut og jeg takler dette svært dårlig. Det går utover psyken min og selvbildet mitt. Jeg går kun i tights og svære hettegensre for å prøve å skjule det. Jeg er snart 40 år og jeg vil ikke være så usikker på meg selv. Noen som har råd og gi for å få selvtillitten opp litt?

Anonymkode: cfeb2...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har lagt på meg en del siste årene og det hører jo med alderen for mange. Problemet er at alt legger seg på magen. Jeg ser gravid ut og jeg takler dette svært dårlig. Det går utover psyken min og selvbildet mitt. Jeg går kun i tights og svære hettegensre for å prøve å skjule det. Jeg er snart 40 år og jeg vil ikke være så usikker på meg selv. Noen som har råd og gi for å få selvtillitten opp litt?

Anonymkode: cfeb2...f10

Min første kommentar er å droppe tightsen. Det er jo bare ulykker. Og framhever jo uflatterende partier.

 

Anonymkode: 27c6e...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Min første kommentar er å droppe tightsen. Det er jo bare ulykker. Og framhever jo uflatterende partier.

 

Anonymkode: 27c6e...199

Magen min er en stor kule. Har ikke valker. Så tightsen legger seg fint over magen og klemmer magen litt inn uten at noe "tyter". 

Anonymkode: cfeb2...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg en del i det siste, etter å ha gått ned for en stund siden. Har også det problemet at ALT legger seg på magen!! Fryktelig irriterende!! Ikke gøy å se gravid ut. Har du prøvd jeans fra Zizzi? Jeg har vært veldig fornøyd med de jeg har kjøpt der.

Anonymkode: e9327...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Slank deg, da. 

Anonymkode: 99867...9a4

Dette. 

Anonymkode: 14ddc...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører med alderen? Man legger ikke på seg av å være snart 40 altså

Anonymkode: b2034...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har lagt på meg en del siste årene og det hører jo med alderen for mange. Problemet er at alt legger seg på magen. Jeg ser gravid ut og jeg takler dette svært dårlig. Det går utover psyken min og selvbildet mitt. Jeg går kun i tights og svære hettegensre for å prøve å skjule det. Jeg er snart 40 år og jeg vil ikke være så usikker på meg selv. Noen som har råd og gi for å få selvtillitten opp litt?

Anonymkode: cfeb2...f10

Hva med magetrening kombinert med kostholdsplan? Sikkert ikke svaret du vil ha, men om du sliter med at du ser gravid ut og mistrives med det så er det nærliggende å tenke at du bør gjøre noe med det for å forandre det. Ellers må du jobbe med å godta det. Følg @camillalor på Instagram om du vil jobbe med å godta det, hun er kjempegod på å bygge selvtillit med kroppen hun har (alla «trives i din egen kropp»). 

Anonymkode: 279e4...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en tur til legen for sjekk på at det ikke er noen annen grunn til at magen buler enn overvekt, deretter velger du klær som sitter pent og begynner å bevege deg mer samtidig som du spiser litt mindre. 

Legg vekt på øvelser som bedrer holdningen din og styrker mage og ryggmuskler i tillegg til utholdenhetstrening.

Anonymkode: 6b158...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om å undersøke hos legen rundt om det er noen grunn til at magen buler sånn ut, for det er litt rart at det kun er der og ikke noen valker el. heller. Du er også litt ung for at det er aldersrelatert. Kan det være delte magemuskler, cøliaki el.?

Når det er sagt, så finnes det mye bra undertøy som kan hjelpe litt, og det er lurt å lære å kle seg etter figuren sin. Kanskje det ikke er fullt så ille som du tror heller? Ofte ser egne skavanker mye verre og større ut i egne øyne enn i andres. Tights er behagelige, men det er nesten ingen over 25 år som kan kle et slikt plagg.

Anonymkode: 4f7e4...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men tror du må legge fra deg tanken om at dette "hører med  alderen", og heller gjøre endringer i livet ditt når det gjelder kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monty12 skrev (4 minutter siden):

Beklager, men tror du må legge fra deg tanken om at dette "hører med  alderen", og heller gjøre endringer i livet ditt når det gjelder kosthold og trening.

Det er helt riktig. 
Alder kan ikke brukes som forklaring på vektøkning: https://www.nrk.no/trondelag/ny-studie_-forbrenningen-og-stoffskiftet-vart-synker-ikke-noe-saerlig-med-alderen-1.15611409

Hi, du må finne ut årsaken til vektoppgangen, og deretter vurdere om du ønsker å gjøre noe med det. Er det sykdom? Eller er det så enkelt som at du spiser for mye og beveger deg for lite - slik det er for veldig, veldig mange?

Anonymkode: ab924...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...