Gå til innhold

Får man frikort automatisk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når man har rett på det?

Og betaler man ingen egenandel hos lege og medisiner når man har frikort? 
 Eller er det slik at man betaler og får beløpet igjen senere? 

Må man sende inn noen kvitteringer e.l?
 

Anonymkode: ad812...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får det automatisk. Du trenger ikke å legge ut, alt går av seg selv. Jeg mener at jeg til og med fikk betalt tilbake noen få kroner jeg hadde betalt for mye. 

Du betaler kun for materiell hos legen. Medisiner betaler du i utgangspunktet for som normalt, men mulig du slipper å betale for medisiner på blå resept. 

Anonymkode: f7a53...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsenorge.no får du full oversikt over hva du har betalt og hvor mye det er igjen til frikort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har frikort slipper man å betale egenandel der du normalt ville betalt det. Som time hos lege (må betale for materiell der det er behov), medisiner du får på blå resept, pasientreiser, psykolog (som får støtte fra helfo), sykehustimer, fysioterapeut. Alt ligger inne på helsenorge, også oversikt over hvor mye du har betalt hittil i år og hvor mye som gjenstår før frikort 

Anonymkode: 9257c...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Når man har rett på det?

Og betaler man ingen egenandel hos lege og medisiner når man har frikort? 
 Eller er det slik at man betaler og får beløpet igjen senere? 

Må man sende inn noen kvitteringer e.l?
 

Anonymkode: ad812...5e5

Du må ikke sende inn noe, alt går automatisk. Har du betalt for mye så får du det tilbakebetalt veldig fort, det er ingen grense for hvor liten summen er, jeg fikk tilbakebetalt 1,50 kroner i fjor.

Du må betale for materiell, mellomlegg for medisiner hvis man velger den dyreste varianten når de har en billigere variant og betale fullt  + evt gebyr hvis du ikke møter til timen (hvis behandler har sånn praksis).

Lurt å gi beskjed at du har fått frikort, ikke alle steder får beskjed automatisk.

Husk at du og kan søke om å få dekket reise hvis du dekker kravene til det.

Anonymkode: 149a4...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...