Gå til innhold

Barn, idrett og kommentarer…


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er innafor og hva er ikke innafor av kommentarer fra andre på laget?

Jeg har ei datter som spiller på 12-års nivå. Straks 13. På hennes lag er det noen som innimellom kommer med halvnegative kommentarer. Som for eks. hvis noen bommer på mål: «nå må vi se hvor keeperen står» eller «vi må bare skyte på gode sjanser». Og ting i den duren. Dette er jo ikke helt forferdelig, men samtidig unødvendig. Det er flere på laget som sliter med selvtilliten med det å prøve seg på mål, og jeg mener at dette er unødvendige kommentarer. Og disse som kommer med dette gjør jo også selv flere feil, men får aldri kommentarer fordi de andre på laget ikke kommer med kommentarer. 
 

Jeg vurderer å nevne dette for lagleder, men er usikker på om slike kommentarer er innafor eller ikke? Er det noe å ta opp?

Anonymkode: a042f...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke det helt vanlige kommentarer da? Om det ikke er hånd oppe for passivt, så bør man ha ganske fri vei for å skyte. Og så bør man ikke skyte rett på keeper. 

Anonymkode: c5eeb...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva er innafor og hva er ikke innafor av kommentarer fra andre på laget?

Jeg har ei datter som spiller på 12-års nivå. Straks 13. På hennes lag er det noen som innimellom kommer med halvnegative kommentarer. Som for eks. hvis noen bommer på mål: «nå må vi se hvor keeperen står» eller «vi må bare skyte på gode sjanser». Og ting i den duren. Dette er jo ikke helt forferdelig, men samtidig unødvendig. Det er flere på laget som sliter med selvtilliten med det å prøve seg på mål, og jeg mener at dette er unødvendige kommentarer. Og disse som kommer med dette gjør jo også selv flere feil, men får aldri kommentarer fordi de andre på laget ikke kommer med kommentarer. 
 

Jeg vurderer å nevne dette for lagleder, men er usikker på om slike kommentarer er innafor eller ikke? Er det noe å ta opp?

Anonymkode: a042f...482

Det du kommer med som eksempler her tenker jeg at er innafor. Litt temperatur på banen er innafor. Det skal dog aldri bli sagt til kun EN spiller. Selve kommentaren tenker jeg ikke på som stygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommentarene du nevner her må man kunne klare. Dette er lagsport, enten håndball eller fotball, vil jeg tro? Ingen kan spille fotball eller håndball som 12-13-åringer uten å tåle en trøkk. Det er ikke idrett for persilleblader, og nei du kan ikke ta opp med treneren om det er kommentarer som de du nevner.

Anonymkode: b9694...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes fysisk vold på banen er verre enn stygge kommentarer. Mange fæle unger der ute. Jenter på 12 år som dytter, tramper på andre, setter albuen i ryggen osv. Stygge unger uten oppdragelse. 

Anonymkode: 91c7a...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Synes fysisk vold på banen er verre enn stygge kommentarer. Mange fæle unger der ute. Jenter på 12 år som dytter, tramper på andre, setter albuen i ryggen osv. Stygge unger uten oppdragelse. 

Anonymkode: 91c7a...321

Dette er ofte et ukultur problem. Altså i klubb. Noen klubber og trenere lar slikt passere og det er ofte ikke barnas skyld. De oppfører seg som de blir lært. Lærer de at de skal klype og dytte så gjør de det. De tenker ikke at det er noe galt i det de gjør da «alle» gjør det. I slike lag bør man starte med de voksne først. Ledelse, klubb og trenere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det påvirker flere på laget hadde jeg sagt noe om det. Først og fremst hadde jeg sagt til datteren min at hun må «smelle tilbake». Da får ho si: -Ja, det gjelder deg og! 
Som en nevner over her, det er harda bud innimellom på lagsport. Det er viktig med et godt miljø innad i laget, men du må lære datteren din å stå opp for seg selv! 

Anonymkode: d2506...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...