GÃ¥ til innhold

Er dette 9a sak mener dere?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En elev i klassen til mitt barn. Han slår og sparker. I går gikk han på mitt barn igjen med å sparke og slå, uprovosert og mitt barn prøvde å komme seg unna.  Jeg har snakket med lærer. Dette er ikke første gang. Jeg har også snakket med foreldrene tidligere. Det er mye problemer med denne gutten. Ikke bare mot mitt barn men han har samme oppførsel mot fler. For ett par mnd siden kom mitt barn hjem med sår og blått øyenbryn. Da var det slag , spark og ord som neger, du er homo osv. Mitt barn er hvit, det andre brunt så tydelig at vedkommende ikke vet hva han snakker om. Dette har vært ett problem fra 1. klasse, men i perioder. Nå skal de starte i 4 klasse. Nå er det dårlig igjen. Vurderer å be om ett møte med rektor og lærer, er det lurt? Diskutere situasjonen og også det at jeg vurderer 9a sak. Kanskje kan det hjelpe skolen også om jeg melder? Jevnt over snakk om sparking og slåing, men ikke hver uke. To mnd siden sist hendelse som var stor. Mellom den større hendelsen i går og for 2mnd siden, har det vært flere mindre hendelser med slag , spark osv. Hva tenker dere? Lærer passer på, men ting eskalerer fort og uprovosert. Lei av at mitt barn og andres barn blir utsatt for vold, men også trusler om «tyster du blir det verre».

Anonymkode: 1bd86...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En elev i klassen til mitt barn. Han slår og sparker. I går gikk han på mitt barn igjen med å sparke og slå, uprovosert og mitt barn prøvde å komme seg unna.  Jeg har snakket med lærer. Dette er ikke første gang. Jeg har også snakket med foreldrene tidligere. Det er mye problemer med denne gutten. Ikke bare mot mitt barn men han har samme oppførsel mot fler. For ett par mnd siden kom mitt barn hjem med sår og blått øyenbryn. Da var det slag , spark og ord som neger, du er homo osv. Mitt barn er hvit, det andre brunt så tydelig at vedkommende ikke vet hva han snakker om. Dette har vært ett problem fra 1. klasse, men i perioder. Nå skal de starte i 4 klasse. Nå er det dårlig igjen. Vurderer å be om ett møte med rektor og lærer, er det lurt? Diskutere situasjonen og også det at jeg vurderer 9a sak. Kanskje kan det hjelpe skolen også om jeg melder? Jevnt over snakk om sparking og slåing, men ikke hver uke. To mnd siden sist hendelse som var stor. Mellom den større hendelsen i går og for 2mnd siden, har det vært flere mindre hendelser med slag , spark osv. Hva tenker dere? Lærer passer på, men ting eskalerer fort og uprovosert. Lei av at mitt barn og andres barn blir utsatt for vold, men også trusler om «tyster du blir det verre».

Anonymkode: 1bd86...4fd

Ja, det er det. Utrygt skolemiljø er grunnlag for opprettelse av aktivitetsplan. Skolen burde ha opprettet en på eget initiativ. 

Anonymkode: 82624...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg absolutt du skal. Gjør det nå, dette har jo pågått en stund uten at det har blitt løst. Ikke utsett det noe lengre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg syns? Jeg syns det er utrolig at du ikke har tatt tak og sørget for at barnet ditt slipper å oppleve vold på ‘arbeidsplassen’ sin! Hadde du ventet så lenge om det var du selv som levde sammen med en tikkende bombe som når som helst kunne angrepet deg?

Slutt å vær så tafatt og stå opp for barnet ditt! I dag!

Anonymkode: 6a87a...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil skje om jeg oppretter sak? Lærerne passet jo på men de løper ikke 1m etter eleven. Jeg er også litt redd for konsekvensen mot mitt barn. Hevn. Gutten har sagt at «sladrer du blir det hevn». Både denne gutten og hans bror som er helt lik, er i samme skolegård som min gutt. Broren er også mye hos rektor pga samme problematikk. Jeg kjenner ikke helt gangen i dette, så derfor jeg lurer. Hva kan skolen gjøre , forfølge gutten? Ha han i bånd i skolegården? Tullete sagt men hva slags tiltak kan de gjøre. Hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt en 9a sak og burde vært det for lenge siden. 
Skolen MÅ følge opp når de oppretter vedtak og de må ha forsterket personale på den det gjelder og sørge for at det ikke skjer. Hva konkret som gjøres på din skole vet jeg ikke, men her fikk ikke barnet med vedtak gå alene en eneste plass. Ble alltid fulgt opp av ett personale

Anonymkode: 83d17...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er absolutt en 9a sak og burde vært det for lenge siden. 
Skolen MÅ følge opp når de oppretter vedtak og de må ha forsterket personale på den det gjelder og sørge for at det ikke skjer. Hva konkret som gjøres på din skole vet jeg ikke, men her fikk ikke barnet med vedtak gå alene en eneste plass. Ble alltid fulgt opp av ett personale

Anonymkode: 83d17...d5c

Jeg leste på hjemmesiden at jeg skulle melde sak til rektor først? Sendt inn ett skjema å venter på tlf fra rektor. Han kjenner saken fra i går da den andre eleven havnet på rektors kontor etter hendelsen. Også melder man 9a etter dette da kanskje? 
 

hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skolen selv som opprettet 9a da en gutt med store problemer la seg etter datteren min.

Gutten har jo allverdens tiltak og diagnoser, så han er jo ikke ond, men har et veldig galt reaksjons og tankemønster han trenger hjelp med.

Han fikk det for seg at datteren min var en "bitch" og la seg etter henne, hele tiden. Han har jo også en liten beundrerskare med et par tre gutter som også sliter litt så hverdagen ble uutholdelige for min datter.

Da opprettet lærer 9a.

Både jeg og foreldrene til gutten vår inne til samtale (ikke samtidig da) og vi snakket med lærer på telefon. Hele lærerstaben ble inkludert og alle, små og store, observasjoner skulle skrives ned hver dag. Små saker har det med å bare fly under radaren, men når det blir mange små saker blir totalen stor. Miljøterapeut på skolen var tilstede i klasserom, garderobe osv og det var større lærertetthet rundt dem.

Saken ble ikke borte, men ble bedre. Denne gutten ble prentet inn fra alle hold at han ikke trengte like henne, men han skulle la henne være i fred.

Anonymkode: a981d...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hva vil skje om jeg oppretter sak? Lærerne passet jo på men de løper ikke 1m etter eleven. Jeg er også litt redd for konsekvensen mot mitt barn. Hevn. Gutten har sagt at «sladrer du blir det hevn». Både denne gutten og hans bror som er helt lik, er i samme skolegård som min gutt. Broren er også mye hos rektor pga samme problematikk. Jeg kjenner ikke helt gangen i dette, så derfor jeg lurer. Hva kan skolen gjøre , forfølge gutten? Ha han i bånd i skolegården? Tullete sagt men hva slags tiltak kan de gjøre. Hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Barnet det gjelder får aldri vite hvem som har sagt noe eller at det er en del av en 9a sak. 
Man bør i dette tilfellet kanskje vurdere en 9a sak på vegne av gruppa/klassen, det kan man fint gjøre. Du bør snakke med lærer/avdelingsleder først. Dere kan sammen lage et varsel. 
Nå tar du kontakt med kontaktlærer og sier du vil ha et møte om situasjonen, og at en fra ledelsen blir med. Du trenger ikke trykke på noen knapp før det, 9a saken lages i møtet. På de første skoler bør dette tas gjennom kontaktlærer og evt avdelingsleder først. Bare små skoler går rett til rektor. Tiltakene blir dere enige lm sammen, en aktivitetsplan skal godkjennes av både foresatte og skolen. Tiltakene handler om å skjerme ditt barn. Tiltak som går på det andre barnet skal ikke inn i ditt barns plan og du har heller ikke rett på innsyn o det. 
Hilsen avdelingsleder i barneskole

Anonymkode: 49266...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk inn på hjemmesiden til kommunen å fikk beskjed om å skrive sak til rektor. Rektor ringte meg opp nå, å sa det er meldt 9a sak på det skjemaet jeg sendte inn. Hadde en veldig fin samtale med rektor, å tror han tar saken alvorlig . De hadde allerede startet i går da mitt barn ble angrepet igjen. Så det er satt i gang tiltak på gutten, hvilke fikk jeg ikke vite men det har vært møte og det vil bli flere med rektor , lærer og avdelingsleder, samt oppfølgingssamtale med oss foreldre på begge sider. Det blir også tiltak på mitt barn. Så håper ting blir bedre. Det har det blitt i perioder hvor de har tatt tak i denne gutten.

 

hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg snu på det: om en av dine kollegaer sparket og slo deg på jobb, hva ville DU gjort?

1. Gått strake veien til politiet og anmeldt selvfølgelig 

2. Sykemeldt meg pga overfall på jobb

3. Meldt saken til Arbeidstilsynet 

Hvorfor skal forsvarsløse barn ikke ha samme rettssikkerhet?

Anonymkode: 1a02c...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

La meg snu på det: om en av dine kollegaer sparket og slo deg på jobb, hva ville DU gjort?

1. Gått strake veien til politiet og anmeldt selvfølgelig 

2. Sykemeldt meg pga overfall på jobb

3. Meldt saken til Arbeidstilsynet 

Hvorfor skal forsvarsløse barn ikke ha samme rettssikkerhet?

Anonymkode: 1a02c...ec6

Det der er en sjuk sammenlikning. Ikke glemt at du snakker om barn. Ganske små også av og til. 
 

Til HI: flott st du ble tatt på alvor. Skolen har helt sikkert også gjort en del ting tidligere, man står ikke og ser på dårlig atferd uten å foreta seg noe. Det er likevel ikke alltid så synlig for foresatte. Ha tillit til at skolen gjør en jobb nå, håper det løser seg. 

Anonymkode: 49266...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det der er en sjuk sammenlikning. Ikke glemt at du snakker om barn. Ganske små også av og til. 
 

Til HI: flott st du ble tatt på alvor. Skolen har helt sikkert også gjort en del ting tidligere, man står ikke og ser på dårlig atferd uten å foreta seg noe. Det er likevel ikke alltid så synlig for foresatte. Ha tillit til at skolen gjør en jobb nå, håper det løser seg. 

Anonymkode: 49266...eb1

Absolutt ikke sjuk sammenligning! 

Jeg angrer den dag i dag på at jeg ikke anmeldte mobberne til barnet mitt. Skolen var elendig, 9a ble ikke fulgt opp og de la all skyld på mitt barn. 

Jeg endte opp med en 8,5-åring som kunne fortelle meg når og hvordan han skulle ta livet sitt om han måtte tilbake på skolen. Da tok jeg ham ut, vi flyttet og begynte arbeidet med hans ptsd. 

Jeg skulle anmeldt skole og barn, tatt ham ut og meldt til statsforvalter etter 1 mnd uten fungerende tiltak. Ikke ventet i 2 år. 

Anonymkode: 041ef...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det der er en sjuk sammenlikning. Ikke glemt at du snakker om barn. Ganske små også av og til. 
 

Til HI: flott st du ble tatt på alvor. Skolen har helt sikkert også gjort en del ting tidligere, man står ikke og ser på dårlig atferd uten å foreta seg noe. Det er likevel ikke alltid så synlig for foresatte. Ha tillit til at skolen gjør en jobb nå, håper det løser seg. 

Anonymkode: 49266...eb1

Kan du forklare hvorfor det er en sjuk sammenligning utover det at vi snakker om barn? Skal barn tåle mer når volden kommer fra et annet barn?

Anonymkode: 4078c...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det der er en sjuk sammenlikning. Ikke glemt at du snakker om barn. Ganske små også av og til. 
 

Til HI: flott st du ble tatt på alvor. Skolen har helt sikkert også gjort en del ting tidligere, man står ikke og ser på dårlig atferd uten å foreta seg noe. Det er likevel ikke alltid så synlig for foresatte. Ha tillit til at skolen gjør en jobb nå, håper det løser seg. 

Anonymkode: 49266...eb1

Så du mener at det er ok at et barn blir slått og sparket på skolen, men at voksne selvsagt ikke skal finne seg i det? Skal et barn fortsette å gå dit hvor det blir utsatt for vold? 

Jeg forstår IKKE hvorfor dette ikke er sammenlignbart! Forklar hvorfor et barn skal tåle slag, men ikke voksne!

Anonymkode: 1a02c...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

En elev i klassen til mitt barn. Han slår og sparker. I går gikk han på mitt barn igjen med å sparke og slå, uprovosert og mitt barn prøvde å komme seg unna.  Jeg har snakket med lærer. Dette er ikke første gang. Jeg har også snakket med foreldrene tidligere. Det er mye problemer med denne gutten. Ikke bare mot mitt barn men han har samme oppførsel mot fler. For ett par mnd siden kom mitt barn hjem med sår og blått øyenbryn. Da var det slag , spark og ord som neger, du er homo osv. Mitt barn er hvit, det andre brunt så tydelig at vedkommende ikke vet hva han snakker om. Dette har vært ett problem fra 1. klasse, men i perioder. Nå skal de starte i 4 klasse. Nå er det dårlig igjen. Vurderer å be om ett møte med rektor og lærer, er det lurt? Diskutere situasjonen og også det at jeg vurderer 9a sak. Kanskje kan det hjelpe skolen også om jeg melder? Jevnt over snakk om sparking og slåing, men ikke hver uke. To mnd siden sist hendelse som var stor. Mellom den større hendelsen i går og for 2mnd siden, har det vært flere mindre hendelser med slag , spark osv. Hva tenker dere? Lærer passer på, men ting eskalerer fort og uprovosert. Lei av at mitt barn og andres barn blir utsatt for vold, men også trusler om «tyster du blir det verre».

Anonymkode: 1bd86...4fd

Ja til 9 a sak. 

Var lignende her.. Men selfølgelig ville rektor og lærer vente... jeg vet at nye lærer gjør alt for å prøve å snu denne gutten, men i virkeligheten trenger gutten én  til én, noe skolen ikke har råd til. 

Vi kommer til å melde om 9 a med én gang det skjer noe stort igjen. 

Vi hadde 9a mot én mobber av storesøsken. Ble ikke så mye ut av det. Men da blir det registrert ett sted ihvertfall da. 

Anonymkode: 96772...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg leste på hjemmesiden at jeg skulle melde sak til rektor først? Sendt inn ett skjema å venter på tlf fra rektor. Han kjenner saken fra i går da den andre eleven havnet på rektors kontor etter hendelsen. Også melder man 9a etter dette da kanskje? 
 

hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Gjør det. Jeg vedder 99 prosent på at rektor ikke mener det er nødvendig.. Men det bestemmer du! Barnet ditt er utrygghet, så det har du lov til. 

Kanskje det kan bli én til én på han. Håper flere av foreldrene i klassen melder ifra også. 

Dette er til hjelp for denne gutten og klassen. 

Ikke la skolen bestemme.  

Anonymkode: 96772...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Gjør det. Jeg vedder 99 prosent på at rektor ikke mener det er nødvendig.. Men det bestemmer du! Barnet ditt er utrygghet, så det har du lov til. 

Kanskje det kan bli én til én på han. Håper flere av foreldrene i klassen melder ifra også. 

Dette er til hjelp for denne gutten og klassen. 

Ikke la skolen bestemme.  

Anonymkode: 96772...79e

9a-paragrafen er bare ord på et papir. Det politikerne ikke tenkte på da de vedtok denne var at dersom de virkelig mente at alle elever har rett på et trygt skolemiljø, klinisk renska for vold og mobbing, så innebærer det at de må innvilge skolene LAAAAANGT flere ressurser enn de har i dag. 
Hvis man seriøst mener at skolen skal innebære NULL risiko for vold og mobbing, så krever det faktisk én voksen per elev, som forfølger denne eleven gjennom hele skoledagen. 


Og fordi foreldre flest ikke skjønner hvordan ting henger sammen, så skylder de på skolen/læreren/rektor når skolen ikke klarer å følge opp alle sakene. De som har bestemt reglene og (ikke) innvilger ressursene går fri for kritikk. Vis meg den rektor/skole som hadde takket nei til nødvendige ressurser…

Anonymkode: 8319d...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva vil skje om jeg oppretter sak? Lærerne passet jo på men de løper ikke 1m etter eleven. Jeg er også litt redd for konsekvensen mot mitt barn. Hevn. Gutten har sagt at «sladrer du blir det hevn». Både denne gutten og hans bror som er helt lik, er i samme skolegård som min gutt. Broren er også mye hos rektor pga samme problematikk. Jeg kjenner ikke helt gangen i dette, så derfor jeg lurer. Hva kan skolen gjøre , forfølge gutten? Ha han i bånd i skolegården? Tullete sagt men hva slags tiltak kan de gjøre. Hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Vet du, er en sak her der en jente ikke får gå på skolen, men må være hjemme med skoleoppgaver. Hun har ødelagd ganske mange elever på en ungdomsskole, og ødelagt miljøet på skolen. Til nå har hun vært hjemme i 2 måneder, og det vil nok fortsette og barna på skolen har det endelig bra! 
Du må gjøre noe ASAP, og ikke la dette barnet ødelegge mer

Anonymkode: e89dc...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

9a-paragrafen er bare ord på et papir. Det politikerne ikke tenkte på da de vedtok denne var at dersom de virkelig mente at alle elever har rett på et trygt skolemiljø, klinisk renska for vold og mobbing, så innebærer det at de må innvilge skolene LAAAAANGT flere ressurser enn de har i dag. 
Hvis man seriøst mener at skolen skal innebære NULL risiko for vold og mobbing, så krever det faktisk én voksen per elev, som forfølger denne eleven gjennom hele skoledagen. 


Og fordi foreldre flest ikke skjønner hvordan ting henger sammen, så skylder de på skolen/læreren/rektor når skolen ikke klarer å følge opp alle sakene. De som har bestemt reglene og (ikke) innvilger ressursene går fri for kritikk. Vis meg den rektor/skole som hadde takket nei til nødvendige ressurser…

Anonymkode: 8319d...854

De kan flytte elever, gi dem hjemmeskole osv, så det er alltid noe de kan gjøre, dette har blitt gjort på en skole her! Det er noe helt annet for elevene etter at de tok tak i dette på denne måten

Anonymkode: e89dc...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg leste på hjemmesiden at jeg skulle melde sak til rektor først? Sendt inn ett skjema å venter på tlf fra rektor. Han kjenner saken fra i går da den andre eleven havnet på rektors kontor etter hendelsen. Også melder man 9a etter dette da kanskje? 
 

hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Det skjer ikke noe gøy du melder det som 9a-sak. Hvis de ikke kommer med en fullgod plan innen en uke så meld det inn.

Anonymkode: 459c8...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hva jeg syns? Jeg syns det er utrolig at du ikke har tatt tak og sørget for at barnet ditt slipper å oppleve vold på ‘arbeidsplassen’ sin! Hadde du ventet så lenge om det var du selv som levde sammen med en tikkende bombe som når som helst kunne angrepet deg?

Slutt å vær så tafatt og stå opp for barnet ditt! I dag!

Anonymkode: 6a87a...f24

Synes du det er en god idé å svare en forelder som lurer på denne måten? Blir andre mer kompetente og trygge i vurderingene sine hvis de får svar som dette? Det er ikke min erfaring. 
Fint at du har tatt kontakt med skolen, HI. Det er ikke ditt ansvar å tenke ut løsninger, det holder i massevis at du gir beskjed om at dette ikke er ok for ditt barn. Min erfaring er at skolen var mer ivrig på 9a-sak enn oss, og de fulgte godt opp. Jeg vet jo ikke hva de konkret gjorde rundt det andre barnet, skolen har jo taushetsplikt. Vårt barn ble i hvert fall ikke utsatt for mer skubbing og flåsete kommentarer etter at planen ble iverksatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

En elev i klassen til mitt barn. Han slår og sparker. I går gikk han på mitt barn igjen med å sparke og slå, uprovosert og mitt barn prøvde å komme seg unna.  Jeg har snakket med lærer. Dette er ikke første gang. Jeg har også snakket med foreldrene tidligere. Det er mye problemer med denne gutten. Ikke bare mot mitt barn men han har samme oppførsel mot fler. For ett par mnd siden kom mitt barn hjem med sår og blått øyenbryn. Da var det slag , spark og ord som neger, du er homo osv. Mitt barn er hvit, det andre brunt så tydelig at vedkommende ikke vet hva han snakker om. Dette har vært ett problem fra 1. klasse, men i perioder. Nå skal de starte i 4 klasse. Nå er det dårlig igjen. Vurderer å be om ett møte med rektor og lærer, er det lurt? Diskutere situasjonen og også det at jeg vurderer 9a sak. Kanskje kan det hjelpe skolen også om jeg melder? Jevnt over snakk om sparking og slåing, men ikke hver uke. To mnd siden sist hendelse som var stor. Mellom den større hendelsen i går og for 2mnd siden, har det vært flere mindre hendelser med slag , spark osv. Hva tenker dere? Lærer passer på, men ting eskalerer fort og uprovosert. Lei av at mitt barn og andres barn blir utsatt for vold, men også trusler om «tyster du blir det verre».

Anonymkode: 1bd86...4fd

Helt klart 9a- sak

Anonymkode: 81c29...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik skrev (52 minutter siden):

Synes du det er en god idé å svare en forelder som lurer på denne måten? Blir andre mer kompetente og trygge i vurderingene sine hvis de får svar som dette? Det er ikke min erfaring. 
Fint at du har tatt kontakt med skolen, HI. Det er ikke ditt ansvar å tenke ut løsninger, det holder i massevis at du gir beskjed om at dette ikke er ok for ditt barn. Min erfaring er at skolen var mer ivrig på 9a-sak enn oss, og de fulgte godt opp. Jeg vet jo ikke hva de konkret gjorde rundt det andre barnet, skolen har jo taushetsplikt. Vårt barn ble i hvert fall ikke utsatt for mer skubbing og flåsete kommentarer etter at planen ble iverksatt. 

Ja, jeg syns faktisk at svaret var helt innafor. Hvor lenge skal man lure på om man skal gjøre noe med at barnet blir banka opp på skolen da? 

Anonymkode: 6a87a...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hva vil skje om jeg oppretter sak? Lærerne passet jo på men de løper ikke 1m etter eleven. Jeg er også litt redd for konsekvensen mot mitt barn. Hevn. Gutten har sagt at «sladrer du blir det hevn». Både denne gutten og hans bror som er helt lik, er i samme skolegård som min gutt. Broren er også mye hos rektor pga samme problematikk. Jeg kjenner ikke helt gangen i dette, så derfor jeg lurer. Hva kan skolen gjøre , forfølge gutten? Ha han i bånd i skolegården? Tullete sagt men hva slags tiltak kan de gjøre. Hi

Anonymkode: 1bd86...4fd

Du har nok helt rett i dette, dessverre. Det man jo helst skulle gjøre, var å sette en støkk i denne bølla og skremme han vekk fra å prøve seg for all fremtid. Det er det eneste som fungerer i et samfunn hvor man tar med silkehansker på mobbere. Alternativet er privatskole eller hjemmeskole. Du kan ikke la barnet ditt leve med det her!

Finnes det ingen lovlige måter å skremme vannet av bølla? En gjeng med gutter, gjerne eldre, som kan gjøre de tingene skolen ikke kan? 

Anonymkode: 95b7f...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...