Gå til innhold

Kollegaen min har nå influensa for tredje gang siden november


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi prøver å fortelle henne at det er bortimot umulig, men hun står på sitt. Det har vært influensa alle gangene. Noen folk er litt enklere enn andre. 

Anonymkode: 3fa88...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars kollegaen din!

Ja, «noen» er vikelig enklere enn andre, du har rett i det! ;) 

Anonymkode: c4b2a...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle hva hun kaller det da? Hun er vel uansett syk om det er influensa eller forkjølelse? Hvorfor har dere et så stort behov for å belære en kollega? Det er sånn man skaper utrivelige arbeidsplasser 

Anonymkode: 31463...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg rådet vedkommende til å sjekke immunforsvaret sitt. Og seriøst lurt på om vedkommende har vært hos lege og fått bekreftet diagnosen. Da burde legen reagert.

Anonymkode: 76309...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det så stor rolle hva hun kaller det, da? 

Hun har tydeligvis vært såpass syk at hun har ment at det var influensa. Om dere insisterer på at det var kraftig forkjølelse og ikke influensa - jeg tror jeg ville ha brukt energien min på noe annet... 

Anonymkode: ef06a...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da ville jeg rådet vedkommende til å sjekke immunforsvaret sitt. Og seriøst lurt på om vedkommende har vært hos lege og fått bekreftet diagnosen. Da burde legen reagert.

Anonymkode: 76309...f3d

Jeg også hadde 3 X én uke sykdom nesten på rappen over to måneder. Mennesker sliter enda med immunforsvaret etter nedstengningen. Ingenting å oppsøke lege og føle seg spesiell av.

Dessuten, det er jo helt åpenbart at denne damen ikke gidder å diskutere dette med HI. Av god grunn.

Anonymkode: c4b2a...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Spiller det så stor rolle hva hun kaller det, da? 

Hun har tydeligvis vært såpass syk at hun har ment at det var influensa. Om dere insisterer på at det var kraftig forkjølelse og ikke influensa - jeg tror jeg ville ha brukt energien min på noe annet... 

Anonymkode: ef06a...b0b

Ja, er man gørrsjuk i en uke, og deretter frisk, så minner det mer om influensa enn om andre ting. Så kaller man det det, selv om det sikkert er en god blanding av diverse viruser.

Anonymkode: c4b2a...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med ei. Hun har influensa en gang i måneden. Helt konsekvent. Hele året. Facinerende. 

Anonymkode: d7956...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har influensa så ofte 😂 har ei sånn i gata her. Ute å sykler med ungene mens hu har influensa, for martyr som hun er må jo noen underholde ungene 

Anonymkode: 1dc7d...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sinnsykt mye pjusk/forkjøla/influensa samme hva denne vinteren… Og jeg pleier ALDRI være syk! 
14 dager frisk, også biter noe nytt på. Rekker ikke bli skikkelig frisk liksom. Propper i meg alt av vitaminer, klok mat, trening osv., men biter på likevel gitt! 
 

Jeg tror ikke hun har hatt influensa hver gang, men at hun har vært mye syk er nok reelt ;) 

 

 

 

Anonymkode: d184f...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det der med influensa. 😂🤣

Jeg har hatt influensa én gang i løpet av over 50 år. Men sørpe forkjøla er jeg en gang eller to i året. 

Anonymkode: d40f2...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kaller kraftig forkjølelse med feber for influensa, og går man til lege skrives det "influensasymptomer" I journalen.

Det spiller da ingen rolle... Hun mener vel bare å fortelle at hun har vært skikkelig syk

Men selvfølgelig, skikkelig influensa kan man ikke gå oftere enn hvert fjerde år, de fleste går tiår mellom hver gang.

Anonymkode: 02a79...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vi prøver å fortelle henne at det er bortimot umulig, men hun står på sitt. Det har vært influensa alle gangene. Noen folk er litt enklere enn andre. 

Anonymkode: 3fa88...71f

Influensa er det nok ikke, men det kan være korona eller sterk forkjølelsa

Anonymkode: 41630...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Influensa er det nok ikke, men det kan være korona eller sterk forkjølelsa

Anonymkode: 41630...5f2

Ja, jeg undergraver ikke at hun er syk. Det er hun jo. Men det er ikke influensa tre ganger på så kort tid. Hun er bare så standhaftig på at det er det og snakker om influensaen sin hele tiden. Blir bare litt oppgitt. 

Anonymkode: 3fa88...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg undergraver ikke at hun er syk. Det er hun jo. Men det er ikke influensa tre ganger på så kort tid. Hun er bare så standhaftig på at det er det og snakker om influensaen sin hele tiden. Blir bare litt oppgitt. 

Anonymkode: 3fa88...71f

Men hva betyr det egentlig? Hun har vært mye syk, hva det kalles er da irrelevant. Bortkastet energi å irritere seg er det i hvert fall. 

Anonymkode: 8a077...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men hva betyr det egentlig? Hun har vært mye syk, hva det kalles er da irrelevant. Bortkastet energi å irritere seg er det i hvert fall. 

Anonymkode: 8a077...ece

Mye som er bortkastet, men jeg og irriterer meg over sånt. På samme måte som jeg irriterer meg over nabodama som kommer med ungen sin i 15 minus og ber min unge kle på seg for å gå på ski. At min unge er syk er ikke viktig, for hennes kommer rett fra sykehuset med lungebetennelse. Ut å lek!! Blir for dumt

Anonymkode: 1dc7d...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ja, jeg undergraver ikke at hun er syk. Det er hun jo. Men det er ikke influensa tre ganger på så kort tid. Hun er bare så standhaftig på at det er det og snakker om influensaen sin hele tiden. Blir bare litt oppgitt. 

Anonymkode: 3fa88...71f

Hvorfor blir du oppgitt egentlig? Affiserer det deg på noe som helst vis om hun har vært forkjøla eller hatt influemsa da?  Er det ikke bare å lukke ørene å la henne bale i vei om det, hvorfor diskutere på det.

Anonymkode: 730bc...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa er harde greier, men mange tror de har influensa når de er forkjølt og har litt feber. 
Jeg hadde influensa i 1999, og jeg har aldri vært så dårlig som da. 
og jeg var ganske slått ut i en ukes tid da jeg hadde korona. 
Kollegaen din har nok bare dårlig immunforsvar. 

Anonymkode: 021b7...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke sånn at man absolutt MÅ bli kjempe syk når man har influensa.  Mange blir det, antageligvis de fleste, men man kan ha det uten å ligge rett ut med smerter i kroppen, feber, vondt hals, hodepine. Jeg har hatt Covid 2 ganger og var mye mindre syk enn da jeg var skikkelig forkjøla noen måneder før.  Jeg hadde også influensa for noen år siden - da var jeg ganske syk, men ikke så utslått og syk som det kan være vanlig å bli. Kanskje fordi jeg var alene hjemme med ungene, så jeg måtte bare komme meg gjennom det sånn noen lunde for å ivareta dem også. 

Men jeg er enig at noen kaller "alt" for influensa.  

Anonymkode: 68cdf...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke sånn at man absolutt MÅ bli kjempe syk når man har influensa.  Mange blir det, antageligvis de fleste, men man kan ha det uten å ligge rett ut med smerter i kroppen, feber, vondt hals, hodepine. Jeg har hatt Covid 2 ganger og var mye mindre syk enn da jeg var skikkelig forkjøla noen måneder før.  Jeg hadde også influensa for noen år siden - da var jeg ganske syk, men ikke så utslått og syk som det kan være vanlig å bli. Kanskje fordi jeg var alene hjemme med ungene, så jeg måtte bare komme meg gjennom det sånn noen lunde for å ivareta dem også. 

Men jeg er enig at noen kaller "alt" for influensa.  

Anonymkode: 68cdf...951

Nei, man må ikke bli kjempesyk. Men man har ikke influensa i eininga. Jeg ble skamdårlig, men var på tur med sønnen min så måtte jo bare suck it up, og det gikk jo på ett vis. Men jeg hadde influensa.

Anonymkode: 1dc7d...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god del år siden hadde influensavirusene som gikk store forskjeller. Jeg fikk først det ene, var kjempedårlig i to uker, var én dag tilbake på skolen, ble smittet av den andre typen og var like dårlig i to uker til. Da var jeg så redusert at jeg fikk spysjuka (som har hatt to ganger i mitt liv, inkl. denne), og etter det fikk jeg et par forkjølelser på rad også fordi immunsystemet var så svekket. Alt dette var etter nyttår og til mars-april. Og når høsten kom var jeg jammen en av de første som fikk høstens influensa. Men etter dette gikk det 15-20 år før neste gang jeg fikk influensa igjen.

Så umulig er det din kollega sier ikke, Hi. Uvanlig, da man i snitt får influensa ca hvert tiende år, men ikke umulig om man først har fått et svekket immunforsvar.

At mange sier de har influensa når de egentlig er veldig forkjølet, det er en annen sak.

Anonymkode: e0fee...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, jeg undergraver ikke at hun er syk. Det er hun jo. Men det er ikke influensa tre ganger på så kort tid. Hun er bare så standhaftig på at det er det og snakker om influensaen sin hele tiden. Blir bare litt oppgitt. 

Anonymkode: 3fa88...71f

For en tullete bagatell å bli oppgitt over 

Anonymkode: 31463...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...