Gå til innhold

Utbrent, tilbake på jobb.. utbrent igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble delvis sykemeldt etter å ha møtt veggen pga for mye stress på arbeidsplassen. Hadde ingenting å gi og det preget dagene mine hjemme når jeg hadde vært på jobb. Dette lot jeg fare alt for lenge..

Ble gravid underveis og 100% sykemeldt med en gang fordi jobben min ikke er en trygg plass for en graviditet og baby, og fordi jobb ikke kunne tilrettelegge for meg. 

Har akkurat kommet tilbake på jobb etter over et år, og selv om jeg akkurat har begynt igjen kjenner jeg litt på de samme følelsene allerede. Er redd for at jeg ikke er frisk nok som er veldig trist for jeg har brukt mange år på utdanningen min, og jeg har jobbet i mange år på denne arbeidsplassen. Jeg og legen hadde håpet at sykemelding + permisjon skulle gi meg nok tid til å bli bra. Nå jeg er redd for at jeg nesten bare "fortsetter der jeg slapp"

Hvor lang tid burde jeg prøve videre før jeg snakkee med sjefen og forsøker tilrettelegging?  Andre i samme situasjon? 😔

 

Anonymkode: 10e02...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var utbrent.
Jeg kom tilbake i jobb.
En stund gikk det veldig bra, så kom tegnene tilbake, jeg begynte å gå i de samme sporene som sist.

Det hele endte opp med at jeg skiftet jobb, begynte på nytt.

Gjøre nøyaktig det samme som tidligere bare med nye kollegaer, og et annet sted, men for meg var det det som skulle til.

For din det, ja, du har vært i permisjon, men husk at du ikke har hatt fri og muligheten til å slappe av slik man må når man er utbrent, du har tross alt hatt en liten baby å ta deg av men ammin, våkennetter, bleieskift, tenner som kommer og alt annet som hører med.

Overgangen fra permisjon til arbeid er også veldig slitsom, og det vil ta litt tid å vende seg til hverdagen med jobb og baby.

Syns du skal prøve deg frem til babyen skal begynne i barnehagen, og går det ikke da, vel, bli sykemeldt en gang til og slapp ordentlig av

Anonymkode: 822de...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tilrettelegging mener du?

Anonymkode: a8a5a...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenn litt på om det er minnene fra utbrenthet eller faktisk utbrent dette er. For kroppen kan reagere selv om du tenker noe annet. Har du gruet deg? Er kollegaene problemet? Kjenner du på de negative følelsene? Det er ikke noe bedre det ene eller det andre altså. Men mistrivsel kan føles som utbrent. For det tar mye energi å komme til en arbeidsplass der man ikke har det bra.  

Anonymkode: cea5d...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg ble delvis sykemeldt etter å ha møtt veggen pga for mye stress på arbeidsplassen. Hadde ingenting å gi og det preget dagene mine hjemme når jeg hadde vært på jobb. Dette lot jeg fare alt for lenge..

Ble gravid underveis og 100% sykemeldt med en gang fordi jobben min ikke er en trygg plass for en graviditet og baby, og fordi jobb ikke kunne tilrettelegge for meg. 

Har akkurat kommet tilbake på jobb etter over et år, og selv om jeg akkurat har begynt igjen kjenner jeg litt på de samme følelsene allerede. Er redd for at jeg ikke er frisk nok som er veldig trist for jeg har brukt mange år på utdanningen min, og jeg har jobbet i mange år på denne arbeidsplassen. Jeg og legen hadde håpet at sykemelding + permisjon skulle gi meg nok tid til å bli bra. Nå jeg er redd for at jeg nesten bare "fortsetter der jeg slapp"

Hvor lang tid burde jeg prøve videre før jeg snakkee med sjefen og forsøker tilrettelegging?  Andre i samme situasjon? 😔

 

Anonymkode: 10e02...570

Du har jo vært borte fra jobb veldig lenge, nærmere to pr med sykmelding og permisjon? 
 

Det naturlige ville vært om du hadde en samtale med arbeidsgiver når du kom tilbake til jobb. Både i forhold til sykdom, ny familiesituasjon, arbeidsoppgaver osv. arbeidsgiver skal tilretteleggge for ALLE arbeidstakere slik at arbeidshverdagen er forsvarlig. Men da må du snakke med arbeidsgiver og forklare hvordan du har det. Når du spør her hvorfor lenge du skal prøve før du snakker med leder om tilrettelegging så lurer jeg oppriktig på hva du mener? Dersom du tenker at arbeidshverdagen din i dag ikke er forsvarlig, så må du selvfølgelig formidle det til arbeidsgiver nå. Der er ingen grunn til å vente. 

Anonymkode: 56f62...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Du har jo vært borte fra jobb veldig lenge, nærmere to pr med sykmelding og permisjon? 
 

Det naturlige ville vært om du hadde en samtale med arbeidsgiver når du kom tilbake til jobb. Både i forhold til sykdom, ny familiesituasjon, arbeidsoppgaver osv. arbeidsgiver skal tilretteleggge for ALLE arbeidstakere slik at arbeidshverdagen er forsvarlig. Men da må du snakke med arbeidsgiver og forklare hvordan du har det. Når du spør her hvorfor lenge du skal prøve før du snakker med leder om tilrettelegging så lurer jeg oppriktig på hva du mener? Dersom du tenker at arbeidshverdagen din i dag ikke er forsvarlig, så må du selvfølgelig formidle det til arbeidsgiver nå. Der er ingen grunn til å vente. 

Anonymkode: 56f62...a31

Jeg tror du har misforstått litt. Men: 

Ved gradert sykemelding kunne ikke jobb tilrettelegge.  Jeg ble derfor mer sykemeldt (og gravid) og da 100% sykemeldt. 

Vi har hatt samtale før jeg startet og vi har snakket om det utfordringer jeg jo var usikker på skulle gå. Det er, så langt det går tilrettelagt- men jeg er redd det ikke er nok. Men det er også veldig tidlig å si, for det å er jo generelt litt hardt å sjonglere baby i hus og arbeidsliv 😊

Anonymkode: 10e02...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...