Gå til innhold

Tips til å gi for "kjøkkenhjelp" i konfirmasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal ha konfirmasjonen hjemme og en kollega av mannen og en slektning av henne har tilbudt seg å hjelpe til på kjøkkenet (sette fram mat, fylle på drikke, rydde, dekke på til kaffemat ol.) i en 4-5 timer. Hva ville dere gitt dem? Kollgaen kjenner vi litt, men ikke slektningen, så jeg vet ikke om hun f.eks. drikker vin, liker å gå på spa el.

Anonymkode: 24cdf...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gitt dem 1.000 kr hver og det de kunne få med seg av rester.

Anonymkode: ad968...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta 1500 for den jobben. Men da er jeg som regel bare meg da.

Anonymkode: 2eb71...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk tilbyr seg tjenester og jobb, så er det helt naturlig å spørre hva de forventer ( eller krever ) av betaling. Tilbyr du andre selv eller spør, er det like naturlig å si hva man betaler. Så med andre ord, spør. Så kan dere komme til et kompromiss eller takke ja eller nei.

Anonymkode: 41dfa...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Vi skal ha konfirmasjonen hjemme og en kollega av mannen og en slektning av henne har tilbudt seg å hjelpe til på kjøkkenet (sette fram mat, fylle på drikke, rydde, dekke på til kaffemat ol.) i en 4-5 timer. Hva ville dere gitt dem? Kollgaen kjenner vi litt, men ikke slektningen, så jeg vet ikke om hun f.eks. drikker vin, liker å gå på spa el.

Anonymkode: 24cdf...222

Så lenge de tilbyr, så hadde jeg spurt hva de forventer i betaling, spesielt siden den ene av de faktisk er fremmed for dere.

Anonymkode: d678a...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Vi har bare kontakt med kollegaen, og hun insisterer på at de ikke skal ha noe. Hun er en sånn ung, superpositiv dame med sinnsyke mengder energi som sannsynligvis helt oppriktig mener det når hun sier at hun synes det er hyggelig å hjelpe til. Jeg vil likevel gi noe, så i hvert et gavekort eller noe sånt. 

HI

Anonymkode: 24cdf...222

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Vi har bare kontakt med kollegaen, og hun insisterer på at de ikke skal ha noe. Hun er en sånn ung, superpositiv dame med sinnsyke mengder energi som sannsynligvis helt oppriktig mener det når hun sier at hun synes det er hyggelig å hjelpe til. Jeg vil likevel gi noe, så i hvert et gavekort eller noe sånt. 

HI

Anonymkode: 24cdf...222

Jeg har fått gavekort på 500 kr på den lokale restauranten en gang og gavekort på 500 kr i sentrum den andre gangen. Tenker å gi gavekort jeg og. 

Anonymkode: 3b0c1...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar! Vi har bare kontakt med kollegaen, og hun insisterer på at de ikke skal ha noe. Hun er en sånn ung, superpositiv dame med sinnsyke mengder energi som sannsynligvis helt oppriktig mener det når hun sier at hun synes det er hyggelig å hjelpe til. Jeg vil likevel gi noe, så i hvert et gavekort eller noe sånt. 

HI

Anonymkode: 24cdf...222

Ja, og da kan du svare at dere ikke kan ta mot den hjelpen uten å betale, men at dere med glede gjør det. Skikk og bruk og moral osv.

Anonymkode: 41dfa...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ja, og da kan du svare at dere ikke kan ta mot den hjelpen uten å betale, men at dere med glede gjør det. Skikk og bruk og moral osv.

Anonymkode: 41dfa...6a8

Jeg hadde blitt litt lei meg hvis jeg tilbydde meg å hjelpe en kollega eller venn, og så ble det sett på som en tjeneste som krevde betaling. Er ikke lett for kollegaen å be om hjelp til noe en annen gang da.

Hun som skal hjelpe oss på kjøkkenet skal få en flaske vin. Jeg pleier å ha datteren hennes her hvis de skal bort, det er hjelp vi kan tilby. Ingen betaler noen noe. 

Anonymkode: a8956...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde blitt litt lei meg hvis jeg tilbydde meg å hjelpe en kollega eller venn, og så ble det sett på som en tjeneste som krevde betaling. Er ikke lett for kollegaen å be om hjelp til noe en annen gang da.

Hun som skal hjelpe oss på kjøkkenet skal få en flaske vin. Jeg pleier å ha datteren hennes her hvis de skal bort, det er hjelp vi kan tilby. Ingen betaler noen noe. 

Anonymkode: a8956...213

Men den ene som skal hjelpe, er ikke en persom hi kjenner engang. Hadde jeg hjulpet noen som var fremmede for meg, ville jeg gjerne hatt noe for det.

Anonymkode: d678a...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...