Gå til innhold

Erfaring med mysimba?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et komplekst bilde av utfordringer.

Har adhd (tidligere ADD) Etter overgangsalder (tidlig fordi jeg fjernet en eggstokk) fikk jeg klassiske adhd problemer. Konsentrasjon, indre uro osv. Har hatt utfordringer hele livet men ble uhåndterlig etter overgangsalder.

Prøvd det meste av medisin. Best effekt sv Attentin men får ubehagelige bivirkninger.

Kombinerte wellbutrin med Aduvanz og det fungerte med fikk problemer med synet, i tillegg kunne ikke wellbutrin kombineres mer sterke smertestillende.

Jeg er en typisk «misbruker» altså jeg driver med selvmedisinering. I unge år var det alkohol og piller (et veldig kontrollert misbruk og jeg var aldri på feil side)

Etter jeg fikk barn har jeg valgt å totalt kutte alkohol og smertestillende (sterke) tar jeg kun når jeg må. Ungene mine betyr ALT så misbruk av substanser er ikke noe jeg vil utsette de for.

Så nå misbruker jeg mat. Jeg gikk ned 15 kg på Attentin, hodet ble rolig og jeg trengte ikke medisinere meg med mat. Pga bivirkninger sluttet jeg og nå har jeg gått opp 18 kg. 
Jeg sliter med mye smerter, og burde muligens få diagnose fibromyalgi men den diagnosen vil jeg ikke ha.

Jeg har nå lest at mysimba i tillegg til vektkontroll også kan ha positiv effekt på fibromyalgi pasienter og deres smerter. Det er ikke en anerkjent forskning, men flere pasienter rapporterer dette. 
Nå har jeg gått på wellbutrin i kombinasjon med annen medisin, men jeg hadde det godt på wellbutrin, jeg måtte slutte fordi smerten jeg i perioder sliter med krever sterkere medisin. 
Så nå lurer jeg påog mysimba kan være løsningen på både vekt, smerter og ADD? 
Noen her med erfaringer?

Kan jeg be min lege om dette? Hun er veldig åpen for «alternativ behandling» men har liten erfaring med adhd (nyere forskning) og har sagt jeg må gjerne undersøke og komme med ønsker. Vet det er bmi krav på mysimba. Jeg har nå bmi på 29. Det er vel akkuratt kravet?

Anonymkode: 8054d...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk Mysimba pga overvekt, sliter i tillegg med fibromyalgi. Jeg prøvde i mange uker, men eneste jeg merket var kjipe bivirkninger. Jeg var så kvalm at jeg ikke klarte mer tilslutt. 

Anonymkode: 05250...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg fikk Mysimba pga overvekt, sliter i tillegg med fibromyalgi. Jeg prøvde i mange uker, men eneste jeg merket var kjipe bivirkninger. Jeg var så kvalm at jeg ikke klarte mer tilslutt. 

Anonymkode: 05250...8c2

Huff så kjipt. Det er som jeg har skjønt et bredt spekter av bivirkninger. Og det er alt fra suksesshistorier til de som deg som bare ble dårlig. Siden jeg hadde effekt av wellbutrin (litt ubehag under opptrapping bare) så håper jeg at dette kan fungere for meg. 
Har du forsøkt noen av de andre medisinene da?

Anonymkode: 8054d...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Huff så kjipt. Det er som jeg har skjønt et bredt spekter av bivirkninger. Og det er alt fra suksesshistorier til de som deg som bare ble dårlig. Siden jeg hadde effekt av wellbutrin (litt ubehag under opptrapping bare) så håper jeg at dette kan fungere for meg. 
Har du forsøkt noen av de andre medisinene da?

Anonymkode: 8054d...d98

Ja, tester Wegovy nå. Lite bivirkninger, men foreløpig også ikke så mye effekt. Er bare på 0,5 mg, og mulig jeg får bedre effekt av den når jeg har trappet opp ytterligere.

Anonymkode: 05250...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mysimba en god stund nå, har gått ned 30 kg med de. 

Føler de hjelper litt mot mine muskel og leddplager, men er ikke 100% sikker på om det stemmer, eller om det bare er fordi kroppen er lettere. Men er virkelig verdt å prøve hvis legen din vil skrive de ut til deg. Har hatt lite bivirkninger, litt tung i hodet ved oppstart og opptrapping og litt hard mage på full dose. 

Lykke til.

Anonymkode: 6433e...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysimba inneholder naltrekson. Det er det som hjelper/kan hjelpe på smerter. Se siden www.ldn.no (lav dose naltrekson). 

Anonymkode: b80fa...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...