Gå til innhold

Synes du det er greit å være hjemme i ferien?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig skulle jeg så gjerne reist på tur hvert år og fått sol og sommer, men økonomien tillater det ikke. Synes det er kjipt. Hadde man visst at man fikk garantert fint vær hadde det vært noe annet. Om ferien regner vekk er ikke det kjekt. Reiser dere? Og betyr det noe for deg? Forståelig at det er kjipt? 

Anonymkode: 6dd57...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiser med noen års mellomrom.

Vi var i Spania for ca 5 år siden og i Frankrike for ca 10 år siden. I år skal vi til Italia.

Jeg synes det er veldig greit å være hjemme.

Anonymkode: 6d989...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å være hjemme. I fjor var mann og barn på ferie med svigers i 2 uker og jeg var hjemme. Koste meg skikkelig 🙂

Anonymkode: cc78a...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Jeg gjør det beste ut av situasjonen og sørger for å skape meg gode dager hjemme! Kjenner dessuten mange som ikke reiser så mye om sommeren, så jeg er ikke akkurat alene om det. 

 

Anonymkode: 6160c...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jorda vi lever på har det i hvert fall best om vi slutter å reise. Det er så man skulle tro folk ikke har fått med seg at vi er midt i en klimakrise. Tror mange kommer til å være glade for ikke å ha reist sørover i sommer.

Anonymkode: 088be...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å være hjemme! Hater pakking, organisering, planlegging. Både jeg og barna elsker å ha fri, sove lenge, være sammen når vi har fri. Vi spiller fotball, drar og bader, sykler tur, går tur i skogen eller en topptur, besøker venner og familie og griller sammen. Er så deilig med hjemmeferie🤩

Anonymkode: a1a3a...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gått på veggene å bare  være hjemme i ferien. Vi skal bare på ti dagers ferietur å det er bare i Norge og i Sverige,men vi gleder oss masse! :) Der skal vi møte foreldrene mine,farmoren min,to onkler og en fetter. Ser de veldig sjeldent så det blir koselig :) Å vi har selvsagt egen hytte så vi kan trekke oss tilbake når vi vil

Anonymkode: aea5a...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst reise vekk om sommeren. Vi pleier reise ca 4 uker til Spania eller Frankrike. Elsker å være på tur, oppleve nye steder og være garantert fint vær. Hadde blitt rimelig sur tror jeg om jeg måtte sitte hjemme hele sommeren. 

Anonymkode: 20b7e...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde elsket å være hjemme om det ikke var for at jeg har barn med verdens mest tafatte mann!!! Turer hit og dit tvinger han til å være noe annet enn en potetsekk når det er fri

Anonymkode: 49a08...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var bare meg hadde jeg blitt hjemme. Tre uker med god tid, matlaging, tur i nærområdet osv. ungene vil ikke det. De vil ut på tur. I år blir det billig ferie. Besøke besteforeldre og en tur på hytten til noen venner.

Anonymkode: e7e4f...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme vil jeg helst ikke. Men kortreist ferie og langreist innenlands er nydelig. Utenlands sjelden.

Anonymkode: a5bce...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borte bra, men hjemme best. Nyter sommeren på verandaen min, og de lokale strendene rundt forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bare vært hjemme de siste årene. Men i fjor var vi et par netter på camping, og det falt i smak. Planen er derfor å gjenta den suksessen. Vi vet ikke hvor, men det blir ikke langt borte hjemmefra ihvertfall.

Anonymkode: 68d9b...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes egentlig ikke det er greit å være hjemme hele ferien. Jeg "overlever" det helt fint, men jeg vil helst reise og få litt forandring i hverdagen. Jeg trenger ikke å reise langt, og jeg trenger ikke dyre hoteller, men det å komme meg (oss) litt bort fra hverdagen er gull verdt.  Må vel innrømme at jeg ikke drømmer om teltliv lenger. Det har jeg hatt min del av.  Men jeg kan gjerne finne meg (oss) en enkel campinghytte når det er det som står på budsjettet.  Ellers også forresten.  

Så ja - jeg vil på ferie og trenger ferie.  Det er noe med det å komme seg litt bort fra hverdagen, oppleve eller gjenoppleve...  Men det kan jo komme tider hvor selv en billig hytte ikke står på budsjettet, så da kan det hende at teltet blir funnet fram igjen om det så bare er for en tur til nabokommunen. 

 

Anonymkode: d4ed1...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid 16 dager i Spania på sommeren. Ellers er vi hjemme. 

Anonymkode: 22166...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er alltid 4-6 uker i Spania på sommeren. Jeg elsker varmen og klimaet gjør min dårlige kropp mye bedre. Derfor reiser jeg ofte til varmen, og når man har sitt eget hus der blir det som å være på hytta. 
Å være hjemme en hel sommerferie tror jeg aldri jeg har vært, ikke som barn/ungdom engang. Jeg er ekstremt glad i å reise og oppleve ting, både til storbyer og varmere strøk.

Anonymkode: bda51...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lever sparsommelig sånn at vi får råd til å dra til sol og varme på sommeren.

For meg er sommer bading, sol og varme. En sommer i Norge er uaktuelt.

Anonymkode: 02b1f...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferie for meg er late dager, sene morgener og fravær av avtaler og jobb. Jeg liker stedet jeg bor og kan godt ha ferien hjemme. Syns vel helt ærlig at det er mye stress med denne reisinga og pakkinga, selv lm jeg også setter pris på sol og varme 😊

Anonymkode: ce73f...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker helt klart sommer i varmere strøk og elsker å reise. Jeg hadde sikkert klart en sommer hjemme , men unngår det aller helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjedelig å bare være hjemme i sommerferien. Prøver å unngå det hvis jeg kan. Har en egen reisekonto vi sparer på. 

Anonymkode: 75a45...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor usikkert været har vært i Trøndelag, så kjører vi gjerne til sør- Norge der været er med stabilt. Er det sol og varme her så kan vi godt være hjemme og ta dagsturer/helgeturer

Anonymkode: 66887...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mest hjemme. Eller på ferie i Norge. Det trenger ikke være sol heller. I år skal vi ei uke til Lofoten og 5 dager på cup i Danmark. Resten blir hjemme, og jeg skal jobbe fordi vi trenger penger.

Anonymkode: 18c9d...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på feriestedet vårt, og det er som hjemme siden jeg er her flere måneder i året. Har reist mye som yngre, og har ikke noe ønske om å reise bare for å reise. Jeg har derimot venner og bekjente pluss familie i utlandet, så det blir noen turer nå og da. Akkurat på denne tiden er det ikke så mange mennesker her, men fra sent mai til slutten av august kryr det av mennesker, og jeg bor ellers midt i en større by med folk overalt. Jeg kjeder meg fort uten andre rundt meg, så har det bra som det er. Kontakt med andre er det viktigste, så det behovet får jeg dekket. 

Anonymkode: 2f190...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...