Gå til innhold

For en gjeng hyklere dagens regjering er


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde du ventet noe annet, det er alltid andre regler for de, enn det de mener det skal være for vanlige folk. De passer alltid på å mele sin egen kake, politikere er ikke noe annet enn snyltere som skummer fløten.

Anonymkode: d5455...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tegnet privat helseforsikring for sine ansatte. Ikke uvanlig i bedrifter. Min arbeidsplass har gjort det samme. Dette er bare et tappert forsøk på å få enda flere klikk. 

Anonymkode: 6b58a...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stoler du på sykepleierne og andre ansatte i offentlig helse da? Ikke jeg heller.

Anonymkode: 6adae...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Han tegnet privat helseforsikring for sine ansatte. Ikke uvanlig i bedrifter. Min arbeidsplass har gjort det samme. Dette er bare et tappert forsøk på å få enda flere klikk. 

Anonymkode: 6b58a...dca

Og for seg selv. Det er ikke uvanlig i bedrifter, men nokså rart for en partitopp som proklamerer det motsatte. 

Anonymkode: cdd82...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han inngikk avtalen for selskapet sitt mens Høyre ledet landet. Han kan jo bare skylde på at det var politikken de la opp til. Så bør han selvsagt jobbe for at det ikke bør være sånn. Jeg har selv Helseforsikring i min jobb. Synes det trist at det skal være nødvendig. 

Anonymkode: a1366...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo noe bedrifter må gjøre som en del av kompensasjonspakken om de vil rekruttere flinke folk. En absolutt ikke-sak!

Om vi ønsker folk med faktisk arbeidserfaring, ikke bare fra «politikerskolen» i politikken, så må man forvente at de det gjelder både har hatt, benyttet seg av og hatt ansatte med slik forsikring. Veldig vanlig!

Anonymkode: 82fbb...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men stoler du på sykepleierne og andre ansatte i offentlig helse da? Ikke jeg heller.

Anonymkode: 6adae...05b

Stoler du mer på de som tjener penger på å gi deg helsetjenester?

Anonymkode: 1ee82...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Stoler du mer på de som tjener penger på å gi deg helsetjenester?

Anonymkode: 1ee82...b14

De tjener penger på å levere gode tjenester, så selvfølgelig! Hvis de gjør noen feil så taper de penger. Derfor leverer de bedre tjenester enn staten eller kommune kan eller motiveres til. Hvis du ikke skjønner hvordan kapitalisme fungerer så anbefaler jeg deg å sette deg ned og lese noe av Adam Smith.

Anonymkode: 6adae...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hadde du ventet noe annet, det er alltid andre regler for de, enn det de mener det skal være for vanlige folk. De passer alltid på å mele sin egen kake, politikere er ikke noe annet enn snyltere som skummer fløten.

Anonymkode: d5455...095

Regler? Det er da ikke noen regel som sier at man ikke kan ha helseforsikring privat eller gjennom jobb som gjør at man kan bruke ikke-offentlige helsetjenester.  Det er da ganske vanlig, i alle fall i private bedrifter.  Ikke alle selvfølgelig, men noen.  Jeg jobber i kommunen, så jeg har ikke. Men mannen min jobber i en privat bedrift hvor de har privat helseforsikring.  

Jeg kan ikke med min beste vilje se hva som er problemer med at helseministeren har jobbet i en bedrift hvor de har / hatt privat helseforsikring. 

Hvilke andre regler mener du at eksisterer for politikkere? Hvilken lov er det som sier at det ikke er lov med private helseforsikringer? 

Anonymkode: b19e8...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens regjering har en dobbeltmoral på lik linje med Petter Stordalen. Støre benytter også private tjenester, både skole, helse og eldrehjem. 
 

Det er selvfølgelig helt lovlig, men særlig tillit skaper det neppe å føre en politikk som går på tvers av egne valg. Gjør som jeg sier (eller, de sørger for at folk ikke kan annet enn å gjøre som de sier) ikke som jeg gjør. 

Anonymkode: a3e3f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men stoler du på sykepleierne og andre ansatte i offentlig helse da? Ikke jeg heller.

Anonymkode: 6adae...05b

Har da ingenting med det å gjøre. Det handler i hovedsak om tid.

Jeg har helseforsikring i min bedrift, til meg selv og mine ansatte.

Skjer det noe slipper man å gå sykemeldt i lange tider mens man står i helsekøene. Man kjøper seg ut av den offentlige køen og får behandling umiddelbart i det private.

Har brukt den også til behandling hos fysio.

Anonymkode: d144c...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et stort kapasitetsproblem i helsevesenet. Når det drives etter den økonomiske modellen som det gjør, så får vi en situasjon hvor sykehusene må kutte i tilbudene fordi de ligger over budsjett. Dette i stedet for å anerkjenne behovet og oppskalere til et forsvarlig nivå. Kvaliteten går ned og køene blir for lange.

Man tar ikke alltid hensyn til at dette fører til større utgifter for landet i enkelte tilfeller, både økonomisk kostnad, men også emosjonell/livskvalitetskostnad. Vi har mange eksempler på tilfeller der folk står lenge i operasjonskø. I stedet for å bli operert og kommer tilbake i arbeid, blir de stående så lenge i kø at de er sykemeldt maks, mister jobben og i noen tilfeller ender som ufør. 

Alt dette fører til at det vokser frem private tjenester. Problemet her er todelt. Det ene er at de stikker av med noen av ekspertene slik at kvaliteten på de offentlige tjenestene går ned. Det andre er at man må enten ha privat helseforsikring eller betale privat og det vil skape et skille mellom de som har råd og de som ikke har det.

Når man da har politikere som politisk mener at alle kun skal bruke de offentlige tjenestene, men selv innser at de ikke er gode nok og velger private alternativer, så er det et problem. Her bør de leve etter sin politikk. Problemet med at de velger private alternativ selv er at de ikke må kjenne på kroppen problemene med helsevesenet. De ser dem, og betaler seg ut av det på privat basis i stedet for at man for at det blir bra nok for alle. Hadde de selv levd slik de mener vi skal leve, hadde de kanskje virkelig kjent hvor skoen trykker over til og man hadde kanskje lagt om modellen for helsevesenet? Da hadde man gjerne jobbet for å øke budsjettene og øke bemanningen til et forsvarlig nivå. 

Anonymkode: fc350...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Og for seg selv. Det er ikke uvanlig i bedrifter, men nokså rart for en partitopp som proklamerer det motsatte. 

Anonymkode: cdd82...2b0

Det ble gjort etter krav og forhandling fra de ansatte. Når en bedrift inngår en slik avtale er det for alle. Det ville vært helt merkelig å avstå fra det av prinsipp.

Komaaan , liksom. Er det rart det blir rotete i politikken når folk tar frem lupe og vrangvilje med en gang noen får en posisjon? 

Anonymkode: 6b58a...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Vi har et stort kapasitetsproblem i helsevesenet. Når det drives etter den økonomiske modellen som det gjør, så får vi en situasjon hvor sykehusene må kutte i tilbudene fordi de ligger over budsjett. Dette i stedet for å anerkjenne behovet og oppskalere til et forsvarlig nivå. Kvaliteten går ned og køene blir for lange.

Man tar ikke alltid hensyn til at dette fører til større utgifter for landet i enkelte tilfeller, både økonomisk kostnad, men også emosjonell/livskvalitetskostnad. Vi har mange eksempler på tilfeller der folk står lenge i operasjonskø. I stedet for å bli operert og kommer tilbake i arbeid, blir de stående så lenge i kø at de er sykemeldt maks, mister jobben og i noen tilfeller ender som ufør. 

Alt dette fører til at det vokser frem private tjenester. Problemet her er todelt. Det ene er at de stikker av med noen av ekspertene slik at kvaliteten på de offentlige tjenestene går ned. Det andre er at man må enten ha privat helseforsikring eller betale privat og det vil skape et skille mellom de som har råd og de som ikke har det.

Når man da har politikere som politisk mener at alle kun skal bruke de offentlige tjenestene, men selv innser at de ikke er gode nok og velger private alternativer, så er det et problem. Her bør de leve etter sin politikk. Problemet med at de velger private alternativ selv er at de ikke må kjenne på kroppen problemene med helsevesenet. De ser dem, og betaler seg ut av det på privat basis i stedet for at man for at det blir bra nok for alle. Hadde de selv levd slik de mener vi skal leve, hadde de kanskje virkelig kjent hvor skoen trykker over til og man hadde kanskje lagt om modellen for helsevesenet? Da hadde man gjerne jobbet for å øke budsjettene og øke bemanningen til et forsvarlig nivå. 

Anonymkode: fc350...a02

Godt oppsummert. Har selv havnet i denne køen, absurde 1 år og 2 mnd ventetid for øyelege. For en som jobber foran pc hele dagen var det ganske opplagt å ta den privat, 1200 kr og en dag senere var jeg i gang med kortisondråper og helt fin etter en uke. 

Anonymkode: a3e3f...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

De tjener penger på å levere gode tjenester, så selvfølgelig! Hvis de gjør noen feil så taper de penger. Derfor leverer de bedre tjenester enn staten eller kommune kan eller motiveres til. Hvis du ikke skjønner hvordan kapitalisme fungerer så anbefaler jeg deg å sette deg ned og lese noe av Adam Smith.

Anonymkode: 6adae...05b

Og hvis de gjør noen feil og det blir komplikasjoner - tror du de håndterer det selv?

Anonymkode: 1ee82...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er totalt uproblematisk. Man kan jobbe mot og ønske noe, og samtidig innse at realitetene ikke er der nå.

Jeg stemmer Rødt, men har brukt private helsetjenester. Jeg synes det hadde vært mye bedre om de offentlige helsetjenestene var bygd ut bedre

Anonymkode: ff81c...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...