Gå til innhold

Frustrert over eksmann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har kjøpt joggesko til gutten på 10. Desse skoa skal kun brukes hos faren. Til meg må han gå i de joggeskoa som egentlig er for små og jeg og må kjøpe nye. Når jeg handler klær og sko så tas se med frem og tilbake. Det er så frustrerende, snakk om sammerbeid 🤔

Anonymkode: fc06b...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo skikkelig barnslig av han, men samtidig om han betaler bidrag så skal jo du dekke det som barnet trenger. Men er enig med deg i at det er teit

Anonymkode: 99f84...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er hans sko som barnet får låne så er det hans sko som barnet får låne. Hvis det er barnets sko så er det barnets sko uavhengig av om barnet er her, der eller på månen. Hvis sko er det?

Anonymkode: 6cefb...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han betaler bidrag, så har han jo rett. Selv om det er teit

Anonymkode: 7061c...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hvis det er hans sko som barnet får låne så er det hans sko som barnet får låne. Hvis det er barnets sko så er det barnets sko uavhengig av om barnet er her, der eller på månen. Hvis sko er det?

Anonymkode: 6cefb...c45

Det er vanlige joggesko som barnet bruker på skolen og i lek. Flytta ut i januar så har ikke fått svar fra Nav,rekner med han må betale bidrag. Er jo selvsagt barnet sine sko som mannen måtte kjøpe fordi det gikk fra vintervær til vårvær når de var hos han. 

Anonymkode: fc06b...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hvis han betaler bidrag, så har han jo rett. Selv om det er teit

Anonymkode: 7061c...bf4

Barnebidrag dekker ofte knapt nok nye joggesko så far er sinnsykt smålig. For ikke snakk om for gutten som ikke får bruke sine sko både hos mor og hos far. Jeg nekter iallfall ikke ungene å ta med sine ting, klær og utstyr når de skal til far. Det er deres saker, ikke mine. 

Anonymkode: 0d8fb...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Barnebidrag dekker ofte knapt nok nye joggesko så far er sinnsykt smålig. For ikke snakk om for gutten som ikke får bruke sine sko både hos mor og hos far. Jeg nekter iallfall ikke ungene å ta med sine ting, klær og utstyr når de skal til far. Det er deres saker, ikke mine. 

Anonymkode: 0d8fb...971

Litt frustrert ja. Jeg nekter heller ikke ungene å ta med tinga og klærne sine mellom faren og meg. HI

Anonymkode: fc06b...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Barnebidrag dekker ofte knapt nok nye joggesko så far er sinnsykt smålig. For ikke snakk om for gutten som ikke får bruke sine sko både hos mor og hos far. Jeg nekter iallfall ikke ungene å ta med sine ting, klær og utstyr når de skal til far. Det er deres saker, ikke mine. 

Anonymkode: 0d8fb...971

Jeg gjør det. For alt blir borte hos far. Klær og utstyr jeg er redd for og ikke vil kjøpe nytt blir her. Far har «mistet» en ski, en skisko, skøyter, den nye dressen til sønnen, bunadsølv til datteren (hun hadde orden på det, men far ville ha det et annet sted) og mange skjorter og gensere. I tillegg har flere par sko blitt ødelagt hos far. Så han må enten kjøpe selv, eller barna må ha med det som er «mindre pent» til han. Men barna er også klar over dette selv, og lar det bli hos meg.

Men om far betaler bidrag, så skal det jo egentlig ikke være nødvendig for far å kjøpe nytt. Det skal mor gjøre selv om det knapt dekker sko. Og sko koster ikke flere tusen

Anonymkode: 7061c...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg gjør det. For alt blir borte hos far. Klær og utstyr jeg er redd for og ikke vil kjøpe nytt blir her. Far har «mistet» en ski, en skisko, skøyter, den nye dressen til sønnen, bunadsølv til datteren (hun hadde orden på det, men far ville ha det et annet sted) og mange skjorter og gensere. I tillegg har flere par sko blitt ødelagt hos far. Så han må enten kjøpe selv, eller barna må ha med det som er «mindre pent» til han. Men barna er også klar over dette selv, og lar det bli hos meg.

Men om far betaler bidrag, så skal det jo egentlig ikke være nødvendig for far å kjøpe nytt. Det skal mor gjøre selv om det knapt dekker sko. Og sko koster ikke flere tusen

Anonymkode: 7061c...bf4

Ok, men jeg har ihvertfall orden på sakene. Her er det hos far ting blir ødelagt eller skittent. Må bare kjøpe sko, men frustrerende er det. HI

Anonymkode: fc06b...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo bare et helt vilt nivå av idioti!

Anonymkode: 655e8...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker mannen ungen skal ha på seg mellom hjemmene om du sier det samme da? 

Det er så slå seg i hodet teit, men ikke bruk energi på det. Gutten trenger sannsynligvis to par joggesko gjennom sesongen uansett så la han ha sine egne "pappa-sko" uten å tenke mer over det.

Anonymkode: d9445...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han har kjøpt joggesko til gutten på 10. Desse skoa skal kun brukes hos faren. Til meg må han gå i de joggeskoa som egentlig er for små og jeg og må kjøpe nye. Når jeg handler klær og sko så tas se med frem og tilbake. Det er så frustrerende, snakk om sammerbeid 🤔

Anonymkode: fc06b...af9

Så lenge han betaler barnebidrag til deg er jeg enig med eksmannen din. 

Anonymkode: 559bf...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge han betaler barnebidrag til deg er jeg enig med eksmannen din. 

Anonymkode: 559bf...ec4

Du er enig i at his barn skal ha et par joggesko som han kun får bruke når han er hos faren…? Dette er jo lavmål av episke dimensjoner.

Anonymkode: 655e8...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Så lenge han betaler barnebidrag til deg er jeg enig med eksmannen din. 

Anonymkode: 559bf...ec4

Det kommer jo helt an på samværsavtalen.

Om de har barnet 50/50 og far betaler bidrag fordi han tjener mest, er det meningen han også skal kjøpe klær og utstyr selv om han betaler bidrag. Da er bidraget for å jevne ut forskjellene på mor og far, ikke for at mor skal betale alt.

Da er bidraget beregnet for at begge skal bidra 50/50 med å dekke utgifter, etter at bidraget er betalt.

Anonymkode: d9445...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det kommer jo helt an på samværsavtalen.

Om de har barnet 50/50 og far betaler bidrag fordi han tjener mest, er det meningen han også skal kjøpe klær og utstyr selv om han betaler bidrag. Da er bidraget for å jevne ut forskjellene på mor og far, ikke for at mor skal betale alt.

Da er bidraget beregnet for at begge skal bidra 50/50 med å dekke utgifter, etter at bidraget er betalt.

Anonymkode: d9445...910

Han tjener over dobbelt av meg. 

Anonymkode: fc06b...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Han tjener over dobbelt av meg. 

Anonymkode: fc06b...af9

Så hva var det du så i han, mon tro? Det var sikkert hans gavmildhet og gode hjerte du falt for. Hvem tok ut skilsmisse? Var det han? Eller kan det ha vært deg? Så vanskelig å gjette. Veldig.

Can't buy lo-ove, money can't buy me love.

Anonymkode: dd498...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så lenge han betaler barnebidrag til deg er jeg enig med eksmannen din. 

Anonymkode: 559bf...ec4

Du syns det er flott å legge byrden av foreldrenes konflikt på barnet som må forholde seg til at det ikke får går med sine egne sko?

Anonymkode: 4306d...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Barnebidrag dekker ofte knapt nok nye joggesko så far er sinnsykt smålig. For ikke snakk om for gutten som ikke får bruke sine sko både hos mor og hos far. Jeg nekter iallfall ikke ungene å ta med sine ting, klær og utstyr når de skal til far. Det er deres saker, ikke mine. 

Anonymkode: 0d8fb...971

Her er barnebidraget på 4000 kr per måned for ett barn,så det dekker mye mer enn bare noen joggesko

Anonymkode: a4b56...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Han tjener over dobbelt av meg. 

Anonymkode: fc06b...af9

Sånn var det her og,likevel nektet han betale 50 kr i bursdagsgave når sønnen vår skulle i burdag når det var far sin helg. Han mente at han ikke skulle betale siden han betaler barnebidrag. Gjett om jeg ble provosert da! Endte med at jeg måtte sende med en konvolutt med  50 kr til gave,så sønnen vår slapp å komme uten gave i bursdagen.

Anonymkode: a4b56...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 22.4.2024 den 21.23):

Her er barnebidraget på 4000 kr per måned for ett barn,så det dekker mye mer enn bare noen joggesko

Anonymkode: a4b56...f25

Fikk svar fra Nav i dag, bidraget ble ca. 900 kr per barn. (*3)

Anonymkode: fc06b...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Fikk svar fra Nav i dag, bidraget ble ca. 900 kr per barn. (*3)

Anonymkode: fc06b...af9

det er lite, men det er jo beregnet ut fra hva han tjener. Og det blir mer jo eldre de blir, om han er betalingsdyktig

Anonymkode: 99f84...f07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er rart siden ungen sikkert vil bruke dem til daglig, så egoistisk vil jeg si at det er. Og jeg tenker også at hvis ene forelder har dårligere økonomi, så bør man jo være litt rausere enn dette mot forelderen også. At han følger regler er liksom ingen unnskyldning, men det kan være elementer her som kan forklare. Hvis den ene forelderen åpenbart bruker mer penger på seg selv eller ikke kan ta vare på ting- da kan jeg skjønne det til en viss grad.

Anonymkode: a4f77...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

det er lite, men det er jo beregnet ut fra hva han tjener. Og det blir mer jo eldre de blir, om han er betalingsdyktig

Anonymkode: 99f84...f07

Det er jo ikke lite om de har 50/50.

Anonymkode: d9445...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...