Gå til innhold

Jenta mi blir aldri invitert hjem til noen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De går i 2.klasse. Hun sier hun alltid har noen å være sammen med på skolen, ihvertfall nå. I 1.klasse gikk hun mye alene da hun alltid ble utstengt, dette av venninner fra bhg og. Dette har blitt mye bedre ihvertfall, takket være en lærer som tok tak i det.

Vi inviterer støtt og stadig hjem hit etter skolen og i helger. Noen ganger passer det ikke og det er selvfølgelig helt greit. Men vi får aldri spørsmål om hun kan være med hjem noen etter skole/sfo. Hun kan nevne det selv av og til, men ikke sånn alt for mye. Får meg ikke helt til å spørre andre om hun kan være med hjem til andre, kanskje feil av meg? Syns det er litt sårt bare.

Anonymkode: 2b99d...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skjønner jeg! Opplevde det samme her i en periode, men jeg er litt freidig så spurte om hun kunne besøke andre. Synes du kan teste det. Hva er det verste som kan skje?

Anonymkode: 64f6f...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Det skjønner jeg! Opplevde det samme her i en periode, men jeg er litt freidig så spurte om hun kunne besøke andre. Synes du kan teste det. Hva er det verste som kan skje?

Anonymkode: 64f6f...4e2

Takk for svar. Føler bare at jeg presser på hvis jeg spør om hun kan bli med noen hjem, veit ikke hvorfor jeg er sånn. 

Hi

Anonymkode: 2b99d...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri bedt noen ta henne med hjem, de inviterer om de har lyst.

Men fortsett å ta initiativ, det er ikke så lenge til de selv kan styre dette uten å involvere foreldre. Du kan jo si ting som at "Trine har så lyst til å finne på noe med Lise denne uken, passer det at de leker litt etter sfo på torsdag eller fredag?", så kan den andre forelderen invitere om det passer, eller si at datteren kan bli med til dere.

Anonymkode: c2da9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg ville aldri bedt noen ta henne med hjem, de inviterer om de har lyst.

Men fortsett å ta initiativ, det er ikke så lenge til de selv kan styre dette uten å involvere foreldre. Du kan jo si ting som at "Trine har så lyst til å finne på noe med Lise denne uken, passer det at de leker litt etter sfo på torsdag eller fredag?", så kan den andre forelderen invitere om det passer, eller si at datteren kan bli med til dere.

Anonymkode: c2da9...3f4

Takk for svar. Jeg skal selvfølgelig fortsette å ta initativ😊bare lurer på hvorfor hun aldri blir invitert. Ser jo at det ikke er fordi at de andre ikke har tid, skal noe etter skolen osv, de har ofte/ukentlig andre med seg hjem, forskjellige og, så det er ikke bare de samme. De er 12 jenter i klassen, så er flere å "ta av".

Hi

Anonymkode: 2b99d...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Takk for svar. Jeg skal selvfølgelig fortsette å ta initativ😊bare lurer på hvorfor hun aldri blir invitert. Ser jo at det ikke er fordi at de andre ikke har tid, skal noe etter skolen osv, de har ofte/ukentlig andre med seg hjem, forskjellige og, så det er ikke bare de samme. De er 12 jenter i klassen, så er flere å "ta av".

Hi

Anonymkode: 2b99d...e98

Det er ikke alltid det har så mye med selve barnet å gjøre så lenge foreldrene styrer det, kan være at de voksne kjenner hverandre fra før f.eks. Om foreldrene har kontakt utenom er det lettere å invitere barnet også.

Anonymkode: c2da9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Det er ikke alltid det har så mye med selve barnet å gjøre så lenge foreldrene styrer det, kan være at de voksne kjenner hverandre fra før f.eks. Om foreldrene har kontakt utenom er det lettere å invitere barnet også.

Anonymkode: c2da9...3f4

Nei, tror ikke at det har så mye med barna å gjøre. Vi kjenner ihvertfall 5 fra bhg fra før, de jentene holdt sammen i tykt og tynt da. Jeg skjønner jo og at vennskap endrer seg når man kommer på skolen og. Jenta vår er med på klatring så litt kontalt der med andre foreldre, men tror de andre spiller håndball og fotball i tillegg, så de ses jo mer der selvsagt.

Takk for svar.

Hi

Anonymkode: 2b99d...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler lite invitasjoner om at vi bor i et byggefelt. Hun har de beste vennene sine rundt seg, og flere fra klassen. Det er litt mer slitsomt for alle å ha med seg noen hjem, når de enda er såpass små. 
 

Det passer oss alle bedre at hun kan løpe ut å leke med de hun vil, når hun vil og så lenge hun vil… 

Hadde vi bodd mer for oss selv/ lite venner rundt, ville jeg nok i mye større grad invitert hjem.

 

 

Anonymkode: 0b0c9...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...