Gå til innhold

Dere som er rundt 50 år, går dere på noen faste medisiner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jøss. Hvilke kretser vanker du i? Jeg er 51 og ingen jeg kjenner bruker noen av dem. Min far er 91 og bruker ikke en eneste pille. 

Anonymkode: 1dfcc...c97

Er det spesielle kretser som bruker de her medisinene?

Anonymkode: 916ea...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ingen faste medisiner. Jeg ønsker ikke medisiner som skal undertrykke symptomer jeg har (fordi legene ikke klarer å finne ut hva som egentlig er galt). Feks kunne jeg sikkert fått noe for smerter i kroppen (har flere diagnoser). Men jeg prøver å justere meg selv istedet, og ta beskjedene kroppen gir meg. Forstå hvorfor jeg får ganske sterke smerter noen ganger, mens jeg i lange perioder er så bra at det er fullt levelig. Det er bl a stress, for lite søvn ift mitt behov, og kulde som utløser det. Jeg unngår det da, og spanderer gjerne en lang massasje på meg selv for å forebygge. Eller sove mye, og holde meg varm. Jeg var i lang tid svært deprimert og fikk «lykkepiller», men de gav meg mye bivirkninger så jeg sluttet etter få uker. Klarte å jobbe meg gjennom det selv (det var tøft og tok lang tid) og har ikke hatt snev av depresjon på 25 år. Men jeg er bevisst på å holde det unna mentalt.  Og får jeg feks hodepine, så drikker jeg først et par store glass vann, eller prøver å sove litt, for å se om det går over. Jeg er så heldig at det stort sett hjelper. Og gjør det ikke det, så tar jeg en Paracet. Men det er ikke det FØRSTE jeg tyr til. 
Dersom jeg skulle fått en sykdom som det var nødvendig å behandle med medisiner så ville jeg SELVSAGT gjort det! 

Anonymkode: 10654...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer meg 50. Tar forebyggende for migrene og har sprøyter jeg tar om jeg sår anfall. Har nettopp fått tilskudd på vitamin D, og tabletter mot magesår fordi jeg kaster opp en del etter å ha spist.

Anonymkode: cb591...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar noe for spiserørproblemer, og b12. 
 

53 år. 

Anonymkode: d82c8...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en del medisiner mot kronisk sykdom jeg har hatt siden jeg var ung, men nytt av (overgangs-)alderen er anfallsmedisin mot migrene. 

Anonymkode: d39a5...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...