Gå til innhold

Norsk skole i utlandet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser om flere som flytter (med tanke på å bli der) og velger å sende barna sine på norsk skole.. hvorfor det? Er det ikke akkurat det vi kritiserer her i Norge når utlendinger flytter hit og kun omgås sine egne ? Er ikke hele poenget å bli kjent med nytt språk , nu kultur og et nytt land?. Dette blir jo på mange måter en norsk koloni i Spania …

Ville du valgt norsk skole i Spania til dine barn? 

Anonymkode: f0358...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvor lenge man skal være i landet. Er det snakk om et års tid, ville jeg også valgt norsk skole. Det spanske skolesystemet er helt annerledes enn oss, og elevene ville hatt store problemer med å følge undervisningen pga språket.

Utlendinger som kommer til Norge går ofte i egne klasser med grunnleggende norskopplæring. Naboskolen vår har en slik klasse, og barna/ungdommen blir etter et år der plassert i vanlige klasser. Ofte trinnet under der de egentlig tilhører aldersmessig. De færreste starter rett på norsk skole uten å kunne mer enn hei og hadet.

Anonymkode: d99ae...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på hvor lenge man skal være i landet. Er det snakk om et års tid, ville jeg også valgt norsk skole. Det spanske skolesystemet er helt annerledes enn oss, og elevene ville hatt store problemer med å følge undervisningen pga språket.

Utlendinger som kommer til Norge går ofte i egne klasser med grunnleggende norskopplæring. Naboskolen vår har en slik klasse, og barna/ungdommen blir etter et år der plassert i vanlige klasser. Ofte trinnet under der de egentlig tilhører aldersmessig. De færreste starter rett på norsk skole uten å kunne mer enn hei og hadet.

Anonymkode: d99ae...95a

Jeg tenker på de som reiser dit for å bli der. Hi

Anonymkode: f0358...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hatt barna mine på spansk skole skulle vi bli der.

Har en venninne som flyttet der, for å bli der med sitt barn, og sendte barnet på norsk skole. Når barnet skulle på videregående, flyttet barnet tilbake til Norge, for å gå på skole her. Og blir mest sannsynlig her etterpå, for å studere videre, og jobbe. For det er jo mye lettere å få jobb i Norge, enn i Spania.

Anonymkode: e9d83...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...