Gå til innhold

Hvor ofte er det egentlig vanlig å vaske dusjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror faktisk ikke jeg kan huske sist jeg vasket dusjen. Jeg om min datter bruker den nesten hver dag.

Hvor ofte vasker dere dusjen? 

Anonymkode: df4ac...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spyler av veggene hver gang vi dusjer, og fjerner hår i sluket. Vasker gulvet hver uke. Skrubber fliser, glassdører og gulv, samt klorer en gang i mnd. Tar ekstra om det skulle dukke opp noe.

Anonymkode: 3a46c...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst én gang i mnd. Spyler over hver gang vi har dusja, men har kobberrør, så blir stygt i kriker og kroker 

Anonymkode: f1bc4...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerner hår fra sluket hver gang jeg dusjer, vasker de gjennomsiktige dusjveggene/dørene ca annenhver uke.

Skrubber skikkelig kanskje hver 6. uke. Tenker da med skrubbesvamp i krinkler og kroker.

Anonymkode: 15c19...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker dusjveggene, dusjhodet og gulvet en gang i uken. Glassveggene med zalo og eddik, og gulvet skrubber jeg med magisk svamp. For meg er dette en del av vanlig, ukentlig renhold av bad.

Anonymkode: 443fc...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i uka, sammen med resten av badet

Anonymkode: 9c3ea...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt for dårlig på å vaske dusjen, for jeg synes det er mas 🙈 Men, tømmer sluk hver gang den blir brukt og vasker vegger og gulv ca en gang i mnd. Burde gjort det i allefall annenhver uke!  

Anonymkode: 938fe...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukentlig. Men er veldig interessert i tips til noe som kan brukes på fuger og fliser uten kan at jeg må skrubbe på meg senebetennelse. 

Anonymkode: f282a...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker magisk svamp flere ganger i uka. Tar med meg en når jeg dusjer også legger jeg den under foten. Så gnir jeg bare svampen der det trengs med beinet. Bruker magisk svamp på flekkene på dusj dørene så vasker jeg over med vindus kluter etterpå. Fort og greit

Anonymkode: f0cfb...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ukentlig. Men er veldig interessert i tips til noe som kan brukes på fuger og fliser uten kan at jeg må skrubbe på meg senebetennelse. 

Anonymkode: f282a...9c1

Jeg bruker samme vaskemidlet som gubben bruker på båten, kjøpt i båt-butikk.

https://www.maritim.no/seajet-batrens

Anonymkode: 15c19...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ukentlig. Men er veldig interessert i tips til noe som kan brukes på fuger og fliser uten kan at jeg må skrubbe på meg senebetennelse. 

Anonymkode: f282a...9c1

Anbefaler Karcher dampvasker! Bruker den annenhver uke, den fjerner alt av bakterier kun ved hjelp av damp. Trenger ingen vaskemidler. Er enkel å bruke, med flere typer munning, så du slipper å skrubbe noe som helst. Drar bare over med enten det lille børstehodet, den store moppen eller en middels stor kost. 

Anonymkode: 71ac7...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang i uka og bruker en stor "tannbørste ' fra Dollarstore som kommer inn i alle kroker🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dusjen nokså selvrensende, da? Det er jo såpe på gulvet der hver dag. 

Anonymkode: 8ab96...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja... Jeg er visst en skikkelig gris. Er sikkert flere år siden jeg vasket dusjen sist. Tenker liksom aldri på det iom at den ikke ser jævlig ut. 

Hi

Anonymkode: df4ac...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Er ikke dusjen nokså selvrensende, da? Det er jo såpe på gulvet der hver dag. 

Anonymkode: 8ab96...00f

Om du dusjer på flis ser du gjerne på fugene at de blir litt rødlige, det er bakterier. Hjelper ikke at det renner såpevann av deg og ned på gulvet, det blir bakterier der likevel.

Det bør vaskes jevnlig med vaskemiddel som er litt krafigere kost enn det du bruker på din kropp og en skrubbesvamp, kost e.l.

Jeg bruker noen ganger wc-vask på gulvet i dusjen, da blir det skinnende rent og det er det klorin i som tar bakteriene også.

Anonymkode: 15c19...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her var vi "renslige". Trenger jo ikke vaske når det ikke skittent. Hvis det ikke er snakk om å være "renslig" da.

 

Anonymkode: 27889...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser jeg mange foreldre har sviktet sine voksne barn gitt. Å vaske en dusj er noe man gjør hver uke sammen med å vaske bad. En dusj er ikke selvrensende som noen tydeligvis trur her inne, og såpen du bruker på kroppen vasker heller ikke dusjen ren. Hver gang du dusjer, vasker du vekk smuss og fett lag på kroppen som man kan se hope seg opp i hjørnene spesielt hvis man ikle vasker dusjen regelmessigt. Det er kalk og såperester i hele dusjen og dette vises godt på glass dørene. Så kvinner og menn, vask dusjen din! 

Anonymkode: e2d49...188

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskedamen vasker den skikkelig en gang i måneden. Resten av måneden kjører jeg «en spray på og skyll av» taktikk. 

Anonymkode: 346b3...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Anbefaler Karcher dampvasker! Bruker den annenhver uke, den fjerner alt av bakterier kun ved hjelp av damp. Trenger ingen vaskemidler. Er enkel å bruke, med flere typer munning, så du slipper å skrubbe noe som helst. Drar bare over med enten det lille børstehodet, den store moppen eller en middels stor kost. 

Anonymkode: 71ac7...74b

Takk for tips!

Anonymkode: f282a...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Anbefaler Karcher dampvasker! Bruker den annenhver uke, den fjerner alt av bakterier kun ved hjelp av damp. Trenger ingen vaskemidler. Er enkel å bruke, med flere typer munning, så du slipper å skrubbe noe som helst. Drar bare over med enten det lille børstehodet, den store moppen eller en middels stor kost. 

Anonymkode: 71ac7...74b

Jeg brukte den på baderomsgolvet å da gikk flere av fugene i oppløsning når jeg brukte Karcher dampvask. Så ville vært forsiktig med å bruke den

Anonymkode: 61f7a...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som tusler inn på badet for å vaske dusjen, for tydeligvis er vi griser 🙃

Anonymkode: 88817...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...