Gå til innhold

Klær med kvalitet, anyone????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei!!! Skjønner jo at kvaliteten ikke er den beste på HM osv, men hva skal jeg se etter? Kjøpte meg en joggebukse og genser, matchende sett på HM. Genseren er nuppete etter 1 bruk! 

Kjøpte meg 2 gensre på vero moda, de er nuppete og stygge etter 1 mnd.

Hvilke stoffer skal jeg styre unna, hva velger jeg? Jeg kan dessverre ikke kjøpe en genser til 1500 kr, men håper det finnes en mellomting.

Anonymkode: 1533f...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styr unna plagg som inneholder mye eller er utelukkende laget av syntetiske stoffer som polyester, nylon, polyamid osv. Hold deg til plagg av ren bomull, ull, lin, viskose osv. eller plagg der hoveddelen er en eller flere av disse. De tåler mer, nupper mindre og holder seg penere. Om det skulle bli flekker du ikke får vekk kan de også farges. Du trenger ikke kjøpe dyre plagg, men du kan kjenne litt på kvaliteten på ting når du handler. Det er f. eks. stor forskjell på t-skjorter. Noen er tynne og slaskete i stoffet allerede før de er brukt. De er til gjengjeld gjerne billige. Noen kjenner du at det er litt mer tykkelse og tetthet i stoffet på og de tåler gjerne litt mer. Venn deg til å lese på lappene med hva ting er laget av og hva det tåler av vask og stell før du handler. Det sparer du i lengden penger på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntetiske stoffer nupper mer enn naturlige

Men vi er også forskjellige, klærne nupper lettere på noen mennesker. Kanskje det har med hvor statiske vi er eller noe?

Anonymkode: 9226f...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (4 timer siden):

Styr unna plagg som inneholder mye eller er utelukkende laget av syntetiske stoffer som polyester, nylon, polyamid osv. Hold deg til plagg av ren bomull, ull, lin, viskose osv. eller plagg der hoveddelen er en eller flere av disse. De tåler mer, nupper mindre og holder seg penere. Om det skulle bli flekker du ikke får vekk kan de også farges. Du trenger ikke kjøpe dyre plagg, men du kan kjenne litt på kvaliteten på ting når du handler. Det er f. eks. stor forskjell på t-skjorter. Noen er tynne og slaskete i stoffet allerede før de er brukt. De er til gjengjeld gjerne billige. Noen kjenner du at det er litt mer tykkelse og tetthet i stoffet på og de tåler gjerne litt mer. Venn deg til å lese på lappene med hva ting er laget av og hva det tåler av vask og stell før du handler. Det sparer du i lengden penger på. 

Takk😁

Anonymkode: 1533f...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klær kan du kjøpe hvor som helst, men du må sørge for å kjøpe naturmaterialer. 

Anonymkode: 5db2c...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du driver med. Jeg kjøper klær på Hennes og Mauritz. De er dritflinke til å selge klær som passer til alt av stiler, og klærne derfra holder i årevis. For, som nevnt så selger de klær som ofte passer som del til stilen om to år, eller ti. Jeg vasker klær på 30 og 40 grader med et gammelt norsk (?? ) merke vaskemiddel. Alle klærne mine er hele, fine og uten nupper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg er så lei!!! Skjønner jo at kvaliteten ikke er den beste på HM osv, men hva skal jeg se etter? Kjøpte meg en joggebukse og genser, matchende sett på HM. Genseren er nuppete etter 1 bruk! 

Kjøpte meg 2 gensre på vero moda, de er nuppete og stygge etter 1 mnd.

Hvilke stoffer skal jeg styre unna, hva velger jeg? Jeg kan dessverre ikke kjøpe en genser til 1500 kr, men håper det finnes en mellomting.

Anonymkode: 1533f...889

Høres ut som om du enten har en dårlig vaskemaskin og vasker på feil programmer.

Anonymkode: 329ac...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...