Gå til innhold

Italia … det nye syden?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes alle skal til Italia i år og lurer på om det er mer i vinden enn typiske syden destinasjoner ?

Anonymkode: c2100...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror folk drar til syden mest for å slappe av uten å nødvendigvis ville oppleve eller særlig med attraksjoner. Det er varmt, det er sol, basseng og hav, og dessuten er det billigere enn å reise mange andre steder. Det er jo helt greit og også forståelig, selv om jeg blir smådeppa selv av hvor drabantbyaktig mange hoteller ligger på ulike steder. Det er ikke vakkert for å si det sånn. Italia har absolutt mer å by på med attraksjoner og flotte steder å besøke, og det har alltid vært veldig mange norske turister der også. Som i Frankrike som også har mye mer å tilby for de som vil mer enn å ligge ved bassengkanten. Det er mulig flere drar dit fremover, men det er ikke akkurat et nytt turistmål for nordmenn altså.

Anonymkode: a34d3...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror folk drar til syden mest for å slappe av uten å nødvendigvis ville oppleve eller særlig med attraksjoner. Det er varmt, det er sol, basseng og hav, og dessuten er det billigere enn å reise mange andre steder. Det er jo helt greit og også forståelig, selv om jeg blir smådeppa selv av hvor drabantbyaktig mange hoteller ligger på ulike steder. Det er ikke vakkert for å si det sånn. Italia har absolutt mer å by på med attraksjoner og flotte steder å besøke, og det har alltid vært veldig mange norske turister der også. Som i Frankrike som også har mye mer å tilby for de som vil mer enn å ligge ved bassengkanten. Det er mulig flere drar dit fremover, men det er ikke akkurat et nytt turistmål for nordmenn altså.

Anonymkode: a34d3...6d7

Fullt klar over at Italia ikke er noe nytt reisemål, opplever bare at flere velger bort typiske syden destinasjoner til fordel for Italia og Frankrike for den del. Akkurat nå virker Italia veldig populært. Hi

Anonymkode: c2100...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Fullt klar over at Italia ikke er noe nytt reisemål, opplever bare at flere velger bort typiske syden destinasjoner til fordel for Italia og Frankrike for den del. Akkurat nå virker Italia veldig populært. Hi

Anonymkode: c2100...0a6

Kanskje du og omgangskretsen din har blitt litt eldre og ser etter litt andre ting når de skal på ferie?

Det er en tid for alt, og når ungene blir større og gjerne vil oppleve litt mer enn barnebasseng, lollo-klubb og lekeplass er det greit å finne på noe annet enn disse familiehotellene i Spania?

Anonymkode: 13f54...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia blir gjerne oppfattet litt mer sofistikert å dra til enn f.eks Tyrkia og Spania.

I Spania og øyene der, er det for tiden voldsom misnøye fra lokalbefolkningen om den store turismen. Så kanskje folk velger Italia isteden?

Anonymkode: 167b9...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da barna var små reiste vi til mer typiske syden steder, med bassen, vannsklier og bamseklubb. Men da de ble litt større, så elsket vi å reise på ferie til Italia, få turister og mye koseligere. Vi har da reist til mindre steder.

Anonymkode: a12ce...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg har Italia alltid vært den ultimate destinasjonen ved Middelhavet, forholder meg ikke til at det er noe som heter "Syden" heller. Vi reiser til Italia stort sett hver sommer, men i år blir det Frankrike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiik skrev (13 minutter siden):

For meg har Italia alltid vært den ultimate destinasjonen ved Middelhavet, forholder meg ikke til at det er noe som heter "Syden" heller. Vi reiser til Italia stort sett hver sommer, men i år blir det Frankrike. 

Hehe, du har rett. Det er egentlig helt tullete å kalle noe for «syden». Det store landet syden ingen egentlig vet hvor er. Det er også forfriskende å lese om folk som velger land som Italia selv om man har små barn. Hi

Anonymkode: c2100...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skal mye til for at Italia blir det nye syden. Store nordiske charterselskap er så og si fraværende og er det noen, tilbyr de reiser til priser som svir i øynene. Det som har skjedd er nok at folk har reist så mye at de tør å reise uten tryggheten en chartertur byr på. De har lært at det stort sett er ordnede forhold og trygt å ferdes rundt. Blir litt som en tur i Norge hvor hele landet brukes som en severdighet. Ikke koster flybilletter stort heller. Så leier man bil og lar det stå til. Man kan sette seg i bilen, loffe rundt, man treffer hyggelige mennesker overalt og føler seg trygg. 

Endret av prekæs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart i så fall, så trøblete det ble i fjor 😅 

Sydenland vil alltid for meg være bestemor på Granka eller Kypros. 

Anonymkode: 8bd22...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (14 timer siden):

Jeg tror det skal mye til for at Italia blir det nye syden. Store nordiske charterselskap er så og si fraværende og er det noen, tilbyr de reiser til priser som svir i øynene. 

Så må man jo håpe at Italia er smartere enn myndighetene i f.eks Spania, og ikke tilrettelegger for hodeløs turisme som fører til at Italia også blir det nye «Syden».

Anonymkode: 988a1...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så må man jo håpe at Italia er smartere enn myndighetene i f.eks Spania, og ikke tilrettelegger for hodeløs turisme som fører til at Italia også blir det nye «Syden».

Anonymkode: 988a1...0d0

Det er i alle fall et håp om at ikke Italia ødelegges av charterturisme med Lollo klubb. All inc blir helt feil i Italia . Hi

Anonymkode: c2100...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...