Gå til innhold

Er dette noe jeg burde ringe lege for?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller kan det vente?

Det begynte brått i går med en slags pulserende smerte i den ene tinningen. Og siden da har det kommet og gått. Noen ganger er det ganske vondt, mens andre ganger mindre vondt. Det er også ømt når jeg tar på tinningen (på oversiden av øret). Smerter er der fortsatt i dag, men jeg har sivet godt i natt. Det kommer og går. 
 

Lege eller ikke?

Anonymkode: 4fe9a...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan tenker du at noen her inne kan bedømme det bedre enn deg? Er du bekymret kan du ringe legekontoret og forklare problemet til dem. Du må ikke ta helseråd fra tilfeldige personer på nett. 

Anonymkode: cca81...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ring lege. Bør utelukke betennelse i blodårer som går til øyet.

Anonymkode: 72394...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Eller kan det vente?

Det begynte brått i går med en slags pulserende smerte i den ene tinningen. Og siden da har det kommet og gått. Noen ganger er det ganske vondt, mens andre ganger mindre vondt. Det er også ømt når jeg tar på tinningen (på oversiden av øret). Smerter er der fortsatt i dag, men jeg har sivet godt i natt. Det kommer og går. 
 

Lege eller ikke?

Anonymkode: 4fe9a...b40

Hadde ikke ringt lege for det

Anonymkode: 16eed...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg er ikke så redd av meg, men jeg stusser over hva det er. Helt likt det du beskriver. Det har gått over hver gang i løpet av noen timer eller et døgn, jeg vet ikke helt ( så mye bryr jeg meg )

Men jeg aner ikke hva det er, så ikke vet jeg om du bør til lege. Jeg tenker at smerter spesifikke steder og deretter dårlig allmenntilstand etterhvert er et godt signal om å kontakte lege ( eller ambulanse ) Så er det jo unntak da. Ikke lett for noen her og svare på i ditt ( vårt )tilfelle. Jeg engster meg ihvertfall ikke selv..

Anonymkode: 6242a...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene kanskje, jeg har det hvertfall sånn. 

Anonymkode: 9879e...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I verste fall hvis du ringer legevakten så vil det ikke være nødve... eller verste altså, så i verste fall er det noe som virkelig haster som du må inn for med en gang. I beste fall er det ingenting og de sier til deg at du kan slappe av, men ringe om det er noe annet som skjer eller oppstår.

Anonymkode: 501be...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Dette har jeg opplevd flere ganger. Jeg er ikke så redd av meg, men jeg stusser over hva det er. Helt likt det du beskriver. Det har gått over hver gang i løpet av noen timer eller et døgn, jeg vet ikke helt ( så mye bryr jeg meg )

Men jeg aner ikke hva det er, så ikke vet jeg om du bør til lege. Jeg tenker at smerter spesifikke steder og deretter dårlig allmenntilstand etterhvert er et godt signal om å kontakte lege ( eller ambulanse ) Så er det jo unntak da. Ikke lett for noen her og svare på i ditt ( vårt )tilfelle. Jeg engster meg ihvertfall ikke selv..

Anonymkode: 6242a...96c

Litt godt å høre at du har opoplevd det samme uten at det har vært noe alvorlig. Jeg er nok litt mer redd av meg, uten at jeg er hysterisk. Dette har nå vart over et døgn, men det er ikke så vondt som i går. Er vondt innimellom, men har nå kanskje blitt til litt mer trykkende følelse i hodet. 
 

hi

Anonymkode: 4fe9a...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Migrene kanskje, jeg har det hvertfall sånn. 

Anonymkode: 9879e...033

Har du det? Nå er det mindre smerte i tinningen, men fortsatt ømt når jeg tar der. Har blitt til en mer trykkende følelse i hodet på en måte. 
 

hi

Anonymkode: 4fe9a...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten ikke dårlig allmenntilstand av noe slag. 

Anonymkode: 4fe9a...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Har forresten ikke dårlig allmenntilstand av noe slag. 

Anonymkode: 4fe9a...b40

Det er litt skummelt å svare på helsrelaterte spørsmål her.Du er engstelig, jeg er mer uansvarlig. Du er blitt bedre. Et alltid godt tegn 🙂

Anonymkode: 6242a...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Har forresten ikke dårlig allmenntilstand av noe slag. 

Anonymkode: 4fe9a...b40

Hvis du er litt engstelig for dette, så er det jo ikke farlig å ta en telefon  til legevakten og høre hva de mener.

Anonymkode: 0bab6...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakten. Bedre å ringe én gang for mye enn for lite.

Jeg har mange forskjellige typer hodepiner. Alltid vondt i tinningen og hode. Din er ny oppstått så hadde kontaktet legevakt for å høre hva de sier. 

Drikk vann. Unngå salt. Prøvd elektrolytter? Resorb? Kan kjøpes på apoteket. Kan hjelpe. 

Anonymkode: e167e...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bortreist, så venter og ser ann dag for dag. Skal hjem i morgen, så om det holder seg stabilt til da, så venter jeg til da i allefall. 
 

hi

Anonymkode: 4fe9a...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...