Gå til innhold

Program konfirmasjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt usikker på når lysbildefremvisningen skal være? Ved middagsbordet eller etterpå med kakene? Vi har og sang, den tenker jeg er naturlig ved middagen.  Lysbildefremvisningen varer ca 10 min med bilder (med bakgrunnsmusikk som passer) og litt filmer. 

Anonymkode: 008b1...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Litt usikker på når lysbildefremvisningen skal være? Ved middagsbordet eller etterpå med kakene? Vi har og sang, den tenker jeg er naturlig ved middagen.  Lysbildefremvisningen varer ca 10 min med bilder (med bakgrunnsmusikk som passer) og litt filmer. 

Anonymkode: 008b1...7bb

Konfirmanten har og laga ein quiz om seg selv. 

Anonymkode: 008b1...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konfirmantens tale/velkommen ved bordsetting 
Sang etter tale

tale fra far og andre etter første servering

bildefremvisning etter middag

quiz etter kaker

Anonymkode: d98c1...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde vi en film i tilknytning til vår tale under middagen. 
 

Quiz er jo perfekt til kakene, tenker jeg 

Anonymkode: 611a2...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Her hadde vi en film i tilknytning til vår tale under middagen. 
 

Quiz er jo perfekt til kakene, tenker jeg 

Anonymkode: 611a2...c9a

Viktig å tenke på dette når dere dekker bordet slik at alle kan se skjermen fra der de sitter

Anonymkode: 611a2...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når filmen er såpass lang bør den vises etter mat. Sett den på mens folk mingler. Da lan den få på repeat så kan folk se det de ønsker. 
 

Å sitte å se på en 10 min lang framvisning blir lenge. 

Anonymkode: d4639...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis mat, spis kake og dra hjem.

Enkelt og greit. Ikke mer tull enn det.

Anonymkode: b697d...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Når filmen er såpass lang bør den vises etter mat. Sett den på mens folk mingler. Da lan den få på repeat så kan folk se det de ønsker. 
 

Å sitte å se på en 10 min lang framvisning blir lenge. 

Anonymkode: d4639...399

Ok, det føles ikke så lenge når den spilles. Bør den settes på ved mingling selv om det er filmer med lyd/sang og bakgrunnsanger på bildene? HI

Anonymkode: 008b1...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, det føles ikke så lenge når den spilles. Bør den settes på ved mingling selv om det er filmer med lyd/sang og bakgrunnsanger på bildene? HI

Anonymkode: 008b1...7bb

10 min er lenge hvis man bare skal sitte å se på den, ja. Jeg ville ha satt den på ved minglingen. 

Anonymkode: d4639...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

10 min er lenge hvis man bare skal sitte å se på den, ja. Jeg ville ha satt den på ved minglingen. 

Anonymkode: d4639...399

Ja, faktisk ein ganske god ide 👍 då har eg litt tid på å få til det tekniske og uten at det vises 👍

Anonymkode: 008b1...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, faktisk ein ganske god ide 👍 då har eg litt tid på å få til det tekniske og uten at det vises 👍

Anonymkode: 008b1...7bb

Hvis det er en bildekarusell er det ok å ha i bakgrunnen. Hvis det er en film som forteller en historie er det helt greit å ha den i slutten av middagen eller under kakene. 10 minutter kan man sette av til å fokusere på konfirmantens liv altså. Det er jo alle som har en relasjon til konfirmanten.. 

Vi hadde en film på 7 minutter, men jeg hadde passet på at alle gjestene var representert i filmen. Kanskje noen syns det ble for lenge. Men i så fall - dem om det

Anonymkode: 611a2...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

konfirmantens tale/velkommen ved bordsetting 
Sang etter tale

tale fra far og andre etter første servering

bildefremvisning etter middag

quiz etter kaker

Anonymkode: d98c1...895

Dette er det riktige hi. Når gjestene har spist så er det det fint å sitte ti minutter og se på, og kanskje sette den på helt  i slutten av måltidet. Det er konfirmantens dag, så alle bør sitte samlet å se på den, og ikke mens de mingler sånn at bare noen får med seg mens andre snakker osv. Filmen skal være i fokus og ikke for de "som ønsker å se". Ærlig talt.

Anonymkode: 009c8...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Spis mat, spis kake og dra hjem.

Enkelt og greit. Ikke mer tull enn det.

Anonymkode: b697d...6b9

Nja, nesten! 

Mingle, velkommen, spis mat, mingle inkl. lysbildeframvisning, spis kake, inkl. quiz, dra hjem. 

Anonymkode: 46e55...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Spis mat, spis kake og dra hjem.

Enkelt og greit. Ikke mer tull enn det.

Anonymkode: b697d...6b9

Ja. Best å bare få det unnagjort. Folk har da bedre ting å bruke lørran til

Anonymkode: 611a2...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Dette er det riktige hi. Når gjestene har spist så er det det fint å sitte ti minutter og se på, og kanskje sette den på helt  i slutten av måltidet. Det er konfirmantens dag, så alle bør sitte samlet å se på den, og ikke mens de mingler sånn at bare noen får med seg mens andre snakker osv. Filmen skal være i fokus og ikke for de "som ønsker å se". Ærlig talt.

Anonymkode: 009c8...8b8

Litt enig i dette og👍 trur kanskje det blir slik. Trur konfirmanten og hadde satt pris på om alle såg det. HI

Anonymkode: 008b1...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Litt enig i dette og👍 trur kanskje det blir slik. Trur konfirmanten og hadde satt pris på om alle såg det. HI

Anonymkode: 008b1...7bb

Ja, virkelig. Dette er en dag hvor ungdommen skal føle at de som er tilstede bryr seg om han/henne og at de ønsker å se tilbake på minner fra livet så langt.

Jeg fatter ikke de som mener at det er for mye forlangt på en slik dag. Så stusselig. 

Anonymkode: 611a2...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...