Gå til innhold

Overtråkk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tråkket over for ca 3 uker siden. Vondt, så ringte legevakten. Måtte inn og sjekke. Ikke brudd, men det går ikke over. Når jeg går trapper/ulent terreng gjør det ordentlig vondt. Litt hovent, men ikke voldsomt.  Noen med gode tips? 

Anonymkode: ed724...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar laaaang tid! 3-5 måneder, særlig hvis du driver og belaster det "hele tiden". Men gjør bevegelighetsøvelser, og begynn forsiktig med opptrening mtp å styrke leddbånd og særlig muskulaturen rundt. 

Anonymkode: 7e465...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å unngå for mye trapper og ulent terreng en periode. Kanskje bruke noe som støtter/stabiliserer? Og få en time hos fysio for øvelser.

Svømming er fin trening om du vil trene noe som ikke gjør vondt. Sykling også dersom det ikke gjør vondt for deg

Anonymkode: 87ea1...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta lang tid. Etter tre uker fikk jeg en aircast fra legen. Det lindret en del. Men hadde fortsatt tidvise smerter i to år etterpå. 
Aircast får du kjøpt på apoteket, det holder ankelen stødig. 

Anonymkode: 0d0ec...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtvevsskader kam sitte i veldig lenge. Om du har fått en strekk i en sene kam det sitte i månedsvis.

Få tak i en støttebandasje.

Anonymkode: e87bd...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 18.4.2024 den 22.00):

Jeg tråkket over for ca 3 uker siden. Vondt, så ringte legevakten. Måtte inn og sjekke. Ikke brudd, men det går ikke over. Når jeg går trapper/ulent terreng gjør det ordentlig vondt. Litt hovent, men ikke voldsomt.  Noen med gode tips? 

Anonymkode: ed724...438

Jeg hadde det samme. Legen var sikker på at det var brudd i foten, samme med han som tok røntgen. Kan ha vært et lite brudd inni der. Det tok 4 uker pluss noen dag, plutselig var det borte. 

Gi det ett par uker til. 😊🩷

Kan du teipe foten? Gå så lite så mye, ha beinet mye opp. 

Anonymkode: ad51a...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 20.4.2024 den 2.19):

Jeg hadde det samme. Legen var sikker på at det var brudd i foten, samme med han som tok røntgen. Kan ha vært et lite brudd inni der. Det tok 4 uker pluss noen dag, plutselig var det borte. 

Gi det ett par uker til. 😊🩷

Kan du teipe foten? Gå så lite så mye, ha beinet mye opp. 

Anonymkode: ad51a...275

Ja, jeg prøver å gå mindre og ise ned… Jeg har brudd i foten fra før, som har vokst litt rart, men det pleier ikke være vondt, så vil ikke operere om jeg ikke må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...