Gå til innhold

Kan noen gi meg styrke med mitt I-lands problem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt nytt kjøkken. Og hold dere fast, min mann elsker å skru, så dette skulle han skru opp selv! Det står ikke på økonomi. 
Dette skulle går raskt iflg han selv! Alt annet faller jo nå på meg, og jeg har ikke på 10 år hatt luksusen av å gjøre noe husarbeid uten ett eller flere barn på slep! 

Så da har han ikke bare tatt ut ferie for å kose seg med prosjektet, men jeg må fly rundt med barna og fikse mat og styre alene. For vi har ikke kjøkken! 
 

I løpet av hele denne dagen har han skrudd 1!!!!!!!!!!! skrog! Dette vinkelkjøkkenet er estimert ferdig i 2034 i dette tempoet her.

Han er sååå fornøyd! Jeg blir gaaaaal!!!!

Anonymkode: 82b0c...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg hadde klikka. Vi er en handy familie, tar ofte slike prosjekt på dugnad rundt i gjengen, har derfor montert min andel kjøkken. 
 

Til sammenligning har jeg og min søster montert alle skrog for nytt kjøkken pluss tømt alle skapene i det gamle i løpet av en fredagskveld. I løpet av lørdagen var alt det gamle demontert og det nye satt opp. 
 

Han er treg, du har min fulle sympati. Jeg ville vært truende til å sende han på fisketur med gutta og satt inn noen til jobben med den farta 😆

Anonymkode: 4b2e3...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det sånn at når mannfolka skal jobbes så skal deres tilværelse klinisk renskes for alle andre oppgaver og forstyrrelser fra f.eks barn, mens når kvinner skal gjøre en jobb så kommer dette oppå/samtidig med alt annet?

Anonymkode: e1f5d...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet. For prisen det koster å montere et kjøkken av profesjonelle så får du masse take away, og du kan velge sunne alternativer. Du kan til og med kjøpe ferdigsmurte matpakker til dere. Dette kan altså løses veldig lett, så slipper du å styre rundt å lage mat.

Anonymkode: 4d22a...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke problemet. For prisen det koster å montere et kjøkken av profesjonelle så får du masse take away, og du kan velge sunne alternativer. Du kan til og med kjøpe ferdigsmurte matpakker til dere. Dette kan altså løses veldig lett, så slipper du å styre rundt å lage mat.

Anonymkode: 4d22a...7be

Du ser ikke problemet med 1 skrog i løpet av en hel dag? Det er jo den enkle delen av jobben. 

Anonymkode: 4b2e3...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner ikke problemet. For prisen det koster å montere et kjøkken av profesjonelle så får du masse take away, og du kan velge sunne alternativer. Du kan til og med kjøpe ferdigsmurte matpakker til dere. Dette kan altså løses veldig lett, så slipper du å styre rundt å lage mat.

Anonymkode: 4d22a...7be

Hvis mannen til hi hadde montert kjøkkenet ørlite granne raskere enn en full snegle, så hadde de spart penger på montasje, de hadde sluppet å bruke masse penger på å kjøpe mat ute, hi hadde sluppet masse frustrasjon OG familien hadde hatt et fungerende kjøkken før 2067.

Anonymkode: e1f5d...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du ser ikke problemet med 1 skrog i løpet av en hel dag? Det er jo den enkle delen av jobben. 

Anonymkode: 4b2e3...6e3

Jeg har aldri montert et kjøkken og kommer heller aldri til å gjøre det, så hva som er enklest eller ikke har jeg overhodet ikke minste peiling på. Men nå er hi helt fortvilet fordi hun må styre med mat mens hun har barna rundt seg, så det var derfor jeg tipset om hvordan hun kunne få det mindre stressende. Må jo faktisk være litt luksus med ferdig mat til måltidene og null rydding og oppvask osv.

Anonymkode: 4d22a...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har aldri montert et kjøkken og kommer heller aldri til å gjøre det, så hva som er enklest eller ikke har jeg overhodet ikke minste peiling på. Men nå er hi helt fortvilet fordi hun må styre med mat mens hun har barna rundt seg, så det var derfor jeg tipset om hvordan hun kunne få det mindre stressende. Må jo faktisk være litt luksus med ferdig mat til måltidene og null rydding og oppvask osv.

Anonymkode: 4d22a...7be

Styre med mat er kun en liten del. Jeg har kjøpt papp og vi har Micro. Men, det er alt annet som logistikk, herav kjøring, henting, være trener for ett lag, 100% jobb, kjøring i bursdager, og alt som vi vanligvis deler på! Og det er uproblematisk når han er på jobbreise, for da er jeg alene! Men, med kjøkken! Og jeg har knapt vært på do alene på 10 år, men han skal skru kjøkken i fred og ro! Og roper etter drikke og mat som en toddler som har operert blindtarmen. 
Nå spiser vi take away på en lekeplass/fotballbane.. Ja, gi meg styrke!

Anonymkode: 82b0c...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri montert et kjøkken og kommer heller aldri til å gjøre det, så hva som er enklest eller ikke har jeg overhodet ikke minste peiling på. Men nå er hi helt fortvilet fordi hun må styre med mat mens hun har barna rundt seg, så det var derfor jeg tipset om hvordan hun kunne få det mindre stressende. Må jo faktisk være litt luksus med ferdig mat til måltidene og null rydding og oppvask osv.

Anonymkode: 4d22a...7be

Jeg forstod det som hele familielogistikken havnet på mor mens han fikser kjøkkenet.
 

Litt avhengig av hvor stort kjøkken det er snakk om, det er fort 15-20 skrog med litt størrelse. Da går det 2 uker bare til det. Det er den enkle delen av jobben. Litt eldre hus eller mange vinkler, kan det fort kreve litt tilpasning når det skal monteres slik at det ikke blir ujevn høyde eller glipper. Det skal i vater, samsvare med elektrisk og røropplegget. Vask og platetopp skal limes og fuges, lister må på plass og alt må være rett slik at benkeplaten smetter på plass der den skal. Dette er den største jobben, så hvis det går flere uker til den enkle delen som er å montere skrogene, snakker vi fort en måned + før det står ferdig. 

Anonymkode: 4b2e3...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her smelte en montør et forholdsvis stort kjøkkenet sammen på 2 dager. Mannen din bør virkelig ta seg sammen. Mange kjøkkenmontører gjør ikke annet og monterer skrog i blinde nesten. Han kan glede seg til han kommer til justering av dører og hengsler :D Når dere har økonomi til det, er det manndommen hans som har fortalt ham at dette fikser han selv. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Styre med mat er kun en liten del. Jeg har kjøpt papp og vi har Micro. Men, det er alt annet som logistikk, herav kjøring, henting, være trener for ett lag, 100% jobb, kjøring i bursdager, og alt som vi vanligvis deler på! Og det er uproblematisk når han er på jobbreise, for da er jeg alene! Men, med kjøkken! Og jeg har knapt vært på do alene på 10 år, men han skal skru kjøkken i fred og ro! Og roper etter drikke og mat som en toddler som har operert blindtarmen. 
Nå spiser vi take away på en lekeplass/fotballbane.. Ja, gi meg styrke!

Anonymkode: 82b0c...478

Det der godtar du bare ikke. Han har ferie. Han kan hente maten sin selv. Masse sympati herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg sagt. Dette går for sent å tar du ungene så skrur jeg kjøkken. Det er ikke vanskelig. Men tar tid. Å ett skrog pr dag går bare ikke. Da har ungene flyttet ut før det blir ferdig

Anonymkode: 2b531...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes skikkelig ugreit ut!

Vi betalte folk for å skru sammen kjøkkenet. Men jeg har en fornuftig mann som prøver å tenke hva som gir best resultat for familien og er det beste for oss. Heldigvis!! Så det er han som tar opp sånne ting. Og han som ordna robotstøvsuger i sin tid, og har organisert og ryddet mye, for å effektivisere hverdagen vår mest mulig. Han lager matpakker til barna på kvelden så de er klare og setter dem i kjøleskapet. 

Så høres ut som litt motsatt type av din mann. Veldig ansvarlig og hardtarbeidende, men opptatt av hva som fungerer. MEN han er ikke spontan eller impulsiv for fem øre!!! Kan ikke kaste seg rundt. Og er ganske introvert/asosial, så han står helst over foreldremøter osv.

Han er mer som Morten Skogmus, mens mannen din og mange andre menn kanskje er litt mer som Klatremus? :D

Og jeg blir noen ganger sprø av han, fordi han kan være rigid og sta. Men er også takknemlig for alt han ordner og fordi han alltid setter oss først. ❤️

Anonymkode: fecea...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva med å kommunisere? Du får gi tydelig beskjed om at du bestiller monteringshjelp dersom han er så håpløs. 

Anonymkode: 7f4ac...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for sympati! Mannebarnet har nå pådratt deg strekk i rumpe og rygg, og jamrer på sofaen med tigerbalsam! Det var ikke det at han ikke kunne klart det iflg han selv, men nå måtte han innse sin egen begrensning og ringe etter hjelp i morra! 
Så mor er «fornøyd», nå blir det både kjøkken og vinkveld i uka som kommer👏🏻.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe;)

Anonymkode: 82b0c...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Takker for sympati! Mannebarnet har nå pådratt deg strekk i rumpe og rygg, og jamrer på sofaen med tigerbalsam! Det var ikke det at han ikke kunne klart det iflg han selv, men nå måtte han innse sin egen begrensning og ringe etter hjelp i morra! 
Så mor er «fornøyd», nå blir det både kjøkken og vinkveld i uka som kommer👏🏻.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe;)

Anonymkode: 82b0c...478

Hehe. Vinn vinn for begge. 
 

Det er lov å la seg overvelde. Det er også greit å prøve og feile. La det bli en god historie og sett prise på både at han prøvde og ga seg. 
 

Jeg hadde ertet uhemmet. 

Anonymkode: 49c15...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Takker for sympati! Mannebarnet har nå pådratt deg strekk i rumpe og rygg, og jamrer på sofaen med tigerbalsam! Det var ikke det at han ikke kunne klart det iflg han selv, men nå måtte han innse sin egen begrensning og ringe etter hjelp i morra! 
Så mor er «fornøyd», nå blir det både kjøkken og vinkveld i uka som kommer👏🏻.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe;)

Anonymkode: 82b0c...478

Så bra! Håper han har lært for fremtiden da ☺️

Anonymkode: fecea...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Takker for sympati! Mannebarnet har nå pådratt deg strekk i rumpe og rygg, og jamrer på sofaen med tigerbalsam! Det var ikke det at han ikke kunne klart det iflg han selv, men nå måtte han innse sin egen begrensning og ringe etter hjelp i morra! 
Så mor er «fornøyd», nå blir det både kjøkken og vinkveld i uka som kommer👏🏻.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe;)

Anonymkode: 82b0c...478

Fantastisk 😅😅

Anonymkode: 7bd1c...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 18.4.2024 den 15.15):

Vi har kjøpt nytt kjøkken. Og hold dere fast, min mann elsker å skru, så dette skulle han skru opp selv! Det står ikke på økonomi. 
Dette skulle går raskt iflg han selv! Alt annet faller jo nå på meg, og jeg har ikke på 10 år hatt luksusen av å gjøre noe husarbeid uten ett eller flere barn på slep! 

Så da har han ikke bare tatt ut ferie for å kose seg med prosjektet, men jeg må fly rundt med barna og fikse mat og styre alene. For vi har ikke kjøkken! 
 

I løpet av hele denne dagen har han skrudd 1!!!!!!!!!!! skrog! Dette vinkelkjøkkenet er estimert ferdig i 2034 i dette tempoet her.

Han er sååå fornøyd! Jeg blir gaaaaal!!!!

Anonymkode: 82b0c...478

😂

Du har min dypeste sympati

Anonymkode: 7c75e...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 18.4.2024 den 22.31):

Takker for sympati! Mannebarnet har nå pådratt deg strekk i rumpe og rygg, og jamrer på sofaen med tigerbalsam! Det var ikke det at han ikke kunne klart det iflg han selv, men nå måtte han innse sin egen begrensning og ringe etter hjelp i morra! 
Så mor er «fornøyd», nå blir det både kjøkken og vinkveld i uka som kommer👏🏻.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe;)

Anonymkode: 82b0c...478

Hahaha, fikk han strekk av å montere et skrog? Jeg dør, det blir en morsom historie om ikke annet. 

Anonymkode: 4b2e3...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...