Gå til innhold

Inspirert, angående smalltalk og spørsmål.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser tråden om hun som skal i møte med barnehagen og som gruer seg til å få spørsmål om hva hun jobber med siden hun er ufør. I tråden syns flere at det er helt greit å spørre andre om hva de jobber med, og noen syns også at det er hyggelig med slike spørsmål etter som det tyder på interesse for ens person. Det jeg lurer på er hvordan svar på slike spørsmål blir fulgt opp. Hvis den du spør jobber som professor i historie, hva er da din respons som fører samtalen videre?  Hvis den du spør er ufør, hvilken tilbakemelding gir du?

Og om du har svart på slike spørsmål selv, hvordan fløt samtalen videre? 

 

Anonymkode: d36c7...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ufør, og fått det spm noen ganger. Det kommer gjerne spørsmål om hva jeg jobbet med før/gjorde før (studerte el.l.) Jeg svarer alltid at jeg er utdannet barneskolelærer og jobbet som kontaktlærer på småskolen, men helsen er ikke forenelig med den jobben lengre. Aldri opplevd at noen er «misfornøyd» med det svaret eller at de graver videre. Ofte går samtalen over i hvor dårlig skolesystemet er og vi mister gode lærere fordi arb.forholdene er så dårlig. Noe jeg er enig i, da jeg ble ufør pga det. 

Anonymkode: fd47a...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ufør, og fått det spm noen ganger. Det kommer gjerne spørsmål om hva jeg jobbet med før/gjorde før (studerte el.l.) Jeg svarer alltid at jeg er utdannet barneskolelærer og jobbet som kontaktlærer på småskolen, men helsen er ikke forenelig med den jobben lengre. Aldri opplevd at noen er «misfornøyd» med det svaret eller at de graver videre. Ofte går samtalen over i hvor dårlig skolesystemet er og vi mister gode lærere fordi arb.forholdene er så dårlig. Noe jeg er enig i, da jeg ble ufør pga det. 

Anonymkode: fd47a...fec