Gå til innhold

Ungdom med tvangstanker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

har du forslag til gode nettsider for hvor en kan lese om ungdom med tvangstanker, angst, OCD. 
Har du noen erfaringer selv og gode råd for hva jeg kan gjøre/oppføre meg for å kunne hjelpe henne. Det handler mest om hygiene, ritualer, usosial. Hun blir sliten av det. 14 år. 

Anonymkode: dcfff...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har OCD selv, og det er ikke rart jenta di synes det er slitsomt, for det er det. Bor dere nær Bergen? Der har de et ledende program for OCD som har stor suksessrate. Hvis ikke er vel BUP veien å gå. Jeg får selv god hjelp av DPS, men det tar tid og er tøft. Jeg har ikke det som går på hygiene, men har mye ritualer. Håper jenta di får hjelp, men du må nok kjempe for henne. 

Anonymkode: 95f24...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har OCD selv, og det er ikke rart jenta di synes det er slitsomt, for det er det. Bor dere nær Bergen? Der har de et ledende program for OCD som har stor suksessrate. Hvis ikke er vel BUP veien å gå. Jeg får selv god hjelp av DPS, men det tar tid og er tøft. Jeg har ikke det som går på hygiene, men har mye ritualer. Håper jenta di får hjelp, men du må nok kjempe for henne. 

Anonymkode: 95f24...79f

Takk for fint svar. Jeg har bestilt legetime og ønsker henvisning til BUP. Men har hørt at det er veldig vanskelig å få plass/timer der. 
Hvis du var ungdom, hvordan kunne du ønske mor hjalp deg? hva gjøre og hva ikke gjøre? Har du noen tips? 

Anonymkode: dcfff...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et barn som sliter med dette, og blir fulgt opp av BUP sitt OCD-team. Send meg gjerne en melding hvis du vil vite mer ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Takk for fint svar. Jeg har bestilt legetime og ønsker henvisning til BUP. Men har hørt at det er veldig vanskelig å få plass/timer der. 
Hvis du var ungdom, hvordan kunne du ønske mor hjalp deg? hva gjøre og hva ikke gjøre? Har du noen tips? 

Anonymkode: dcfff...431

Du spør godt. Jeg har en mann, og vil egentlig at han skal ta tvangen på alvor, men likevel overse den litt. Vanskelig å forklare, men bare det at han aksepterer er godt, så får heller psykologen min ta seg av behandling og slikt. Skulle ønske jeg hadde mange tips, men det har jeg dessverre ikke. Men ta det på alvor, uten å overta for angsten. Tror ikke det blir bedre om du som mor overser det, eller lar det la for mye plass. Og i hvert fall ikke bli sint eller tydelig oppgitt om hun må gjøre ritualene hennes. Tvangstanker er sterke tanker. 

Anonymkode: 95f24...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...