Gå til innhold

Mister så mye hår og jeg orker ikke mer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I veldig lang tid har jeg mistet hår, jevnt over det hele. Håret har forandret seg totalt, det er pistrete og ser ut som fugleskremsel, det er totalt forandret, selve håret føles som om det tilhører noen andre. Det hjelper ikke å ta kur, det ser ikke mykt ut, men heller hardt og tørt, selv om det ikke er det. Jeg har vært hos hudlege i fjor, som tok en titt med fingrene sine i hodebunnen min og sa at jeg har seboreisk eksem. Fikk Elocon liniment som jeg skulle bruke i 2 mnd. Det hjalp mye, håret mitt ble forandret til det bedre, sluttet å miste det og det så glansfullt og mykt ut.

Slik ble det i nesten to mnd etter kuren, så kom håravfallet tilbake igjen, og det begynte å se ille ut igjen. Det er ikke bare det at jeg mister hår men det klør vanvittig i hodebunnen, det svir innimellom og jeg har fått masse virvler over hele at jeg sliter med å få det til å se fint ut.

Jeg har alltid stripet meg men siden håravfallet startet har jeg ikke turt å stripe meg. Så jeg har min egen hårfarge som jeg hater! Det kler meg ikke og dette er vondt i tillegg, for jeg har sldri likt min egen farge.

Alle blodprøvene er normale. Jeg har prøvd alt avsjampoer, Fungoral, Nisim, Sebamed, LaRoshe posay, hårvitaminer, ingenting hjelper og i tillegg så blir håret mitt fett dagen etter vask, vasker det 2 ganger i uken og aldri har håret mitt vært så fort fett. Har allerede fått viker.:( Gruer meg hver gangjeg skal vaske håret fordi det føles så lite når jeg tar i det :( 

Jeg vil bestille time hos hudlege i Aleris, for å ta biopsi av hodebunnen men tør ikke, fordi det koster 2100,- greit nok, det er dyrt men tør ikke fordi jeg er redd jeg ikke får hjelp, og da har jeg kastet pengene.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, det er vondt å ikke føle meg fin på håret, sminke, klær, ingenting hjelper, når håret ser ikke ut.

Hva skal jeg gjøre? Har dere råd til meg? Er det noen der ute som har det likt meg, som kan gi meg råd til hvordan leve med dette? Jeg vet at noen sikkert tenker det er jo bare hår men det er det ikke. :( Jeg sliter skikkelig og det tar all energi fra meg og det verste er at det blir så firt fett og ser enda mer ille ut.

 

Anonymkode: 1a209...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, dette hørtes både ille og plagsomt ut.

Når det er sånn ville jeg absolutt brukt de 2100 kr på å ta biopsi, for tenk om du FÅR hjelp av det!! Det er jo verdt masse i såfall! 
 

Om du ikke velger å prøve å gjøre noe med det må du bare akseptere slik som det er, og det virker det jo ikke som du vil gjøre. Så stå på og få hjelp

Anonymkode: 41da3...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt betalt de kr for en biopsi! Om du ikke får noe nyttig svar, så er det et svar i seg selv.

Og har du snakker med frisør? De har ikke medisinsk utdannelse, men en skal ikke kimse av erfaring. 

Anonymkode: b7338...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos fastlegen og sjekket at du har alt du trenger av vitaminer og mineraler?

Anonymkode: 2b27c...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om du har alopecia. Det kan være det i stedet for seboré. Har du seboré, så kan du forsøke å påvirke produksjonen av talg ved diett

Anonymkode: 799df...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...