Gå til innhold

Alderdom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Ja, jeg oppfatter deg som intolerant. Du aksepterer jo ikke at jeg velger som jeg gjør uten å komme med stikk. Som du forøvrig ikke er alene om her. Jeg tenker at uansett så blir noen aldri fornøyde. Det stilles krav som at man må klare seg selv,men i det du vil det, så blir det feil også. Besteforeldre blir lagt urimelig press på om å ta ansvar og ha plikter ift barnebarn. Noen besteforeldre bryr seg for mye, og andre for lite. Det blir litt sånn damned if you do and damned if you dont. Jeg svarte på hi, og se hvilke respons jeg har fått. 

Anonymkode: 6517c...c3b

Det var ikke meningen. Selv om vi nok er ganske uenige om hva som er viktig for oss mener jeg virkelig at du har all rett til å leve dlik du selv ønsker, innenfor lovverket. At jeg ville valgt annerledes betyr ikke at jeg ikke respekterer ditt valg. Jeg synes bare det er vanskelig å forstå.

Anonymkode: 95fda...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det var ikke meningen. Selv om vi nok er ganske uenige om hva som er viktig for oss mener jeg virkelig at du har all rett til å leve dlik du selv ønsker, innenfor lovverket. At jeg ville valgt annerledes betyr ikke at jeg ikke respekterer ditt valg. Jeg synes bare det er vanskelig å forstå.

Anonymkode: 95fda...692

Du trenger ikke å forstå. Jeg pålegger deg jo ikke det på noen måte, for det er ikke like lett for alle å forstå andres valg. Aksept er noe annet og toleranse handler jo nettopp om å godta andres valg selv om man er uenige. Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen tenker at det de selv velger er det riktige for andre enn dem selv, så det blir jo veldig rart å kritisere eller irritere seg over andres valg så lenge en er fornøyd med egen beslutning?

Anonymkode: 6517c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Du trenger ikke å forstå. Jeg pålegger deg jo ikke det på noen måte, for det er ikke like lett for alle å forstå andres valg. Aksept er noe annet og toleranse handler jo nettopp om å godta andres valg selv om man er uenige. Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen tenker at det de selv velger er det riktige for andre enn dem selv, så det blir jo veldig rart å kritisere eller irritere seg over andres valg så lenge en er fornøyd med egen beslutning?

Anonymkode: 6517c...c3b

Det er vi helt enige om.

Anonymkode: 95fda...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det er vi helt enige om.

Anonymkode: 95fda...692

Ja 🙂 

Anonymkode: 6517c...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er uhyre viktig å skape eget nettverk. Det er litt lett å havne i «funksjonsfella» i dag, jobb tar mye plass og du fyller kun funksjoner. Den dagen du ikke må møte på jobb, er det lite igjen av deg selv å bygge på hvis all din selvrealisering var knyttet til den. 
 

Ellers kommer en langt om en også innser egen begrensning, det er en tid for å bo i en stor enebolig og det er en tid for å leve litt enklere. Den dagen du ikke er i stand til å holde din egen bolig uten hjelp, da er det på tide å flytte på seg. 
 

Ser ikke helt hvorfor enkelte blir så provosert over rosévindama her 😅 

Anonymkode: b3eed...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...