Gå til innhold

Lunsj tips


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av kantinematen på jobb og ser etter inspirasjon til å ta med niste selv. Jeg har tilgang til både kjøleskap og micro på jobb, så mulighetene bør være mange. Men jeg er helt tom for ideer. 
 

Så hva har du med til lunsj? 

Anonymkode: 86148...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra hvis du kan si hva du kan kjøpe i kantina, så slipper vi å komme med forslag som du kan få der.

Anonymkode: 93c08...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg dilla på følgende lunsj: 

120gr kulturmelk

50gr cottage cheese

en god håndfull blåbær (jeg bruker norske fra fryseren, men du kan bruke hva du vil)

To teskjeer hjemmelaget rørt bringebær (du bruker hva di vil, men jeg gjør det for søtheten)

30gr müsli etter eget valg 

Med mine valg blir dette ca 300kcal og en god del proteiner, så jeg holder meg mett lenge. 

Anonymkode: 0750f...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omelett med salat
fylte horn som jeg varmer i mikro
middagsrester
ostesmørbrød i mikro
potetlomper med pålegg
kjøleskapsgrøt
sandwichbaguett med pålegg

Anonymkode: 57cfd...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus og kantinematen er nitrist (og dyr i forhold til den ufattelig triste maten som blir servert). Derfor kjøper jeg aldri mat på jobb. Innimellom blir deg brødskiver, men bare om det ikke er annet å oppdrive i kjøleskapet.

Jeg pleier å ha med middagsrester eller salater. Jeg lager store mengder mat og fryser ned i porsjoner. Så tar jeg det opp kvelden før. Jeg lager gryteretter, indisk mat, thaimat, lapskaus osv. Jeg har tilgang på kjøleskap og mikro på jobb.

Ellers har jeg forsøkt mange av salatene i Aichas salatfantasier. Lager i stand kvelden før.

Litt jobb er det jo, men så mye bedre enn det stusselige de serverer i kantinen eller litt triste brødskiver.

Anonymkode: 3ab89...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager toast om morgenen med sennep, oregano ost og skinke med to brødskiver. Har salatboks med deilige rå grønnsaker. Er kjempelett til middag

Anonymkode: fad32...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To skiver med gulost og litt agurk er fast lunsj alle dager.

Anonymkode: 466d8...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

To skiver med gulost og litt agurk er fast lunsj alle dager.

Anonymkode: 466d8...8f4

😀 herregud så deilig å lese noen som ikke vil fremstå som så trendy og ambisiøse her! Jeg lurte mest på hva utvalget var i kantinen siden hi var så lei, men jeg tror også at folk blir for lei alle trender og alle valg hele tiden. 

Så tips til hi må være å finne noe enkelt og godt som du liker, og er du ikke sulten så må du ikke spise heller. 

Anonymkode: 93c08...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

😀 herregud så deilig å lese noen som ikke vil fremstå som så trendy og ambisiøse her! Jeg lurte mest på hva utvalget var i kantinen siden hi var så lei, men jeg tror også at folk blir for lei alle trender og alle valg hele tiden. 

Så tips til hi må være å finne noe enkelt og godt som du liker, og er du ikke sulten så må du ikke spise heller. 

Anonymkode: 93c08...f5f

Tilog med i en tråd om lunsjtips, må det rakkes ned på hva andre svarer, sukk.

Anonymkode: 57cfd...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker grove pitabrød og legger i fryseren. Tiner de i brødristeren når jeg står opp. I de stapper jeg salat, pesto, skinke, agurk, paprika, egg og hva ellers jeg har som frister. Lette å spise og smaker godt. 

Anonymkode: 302e9...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke det du erute etter, men pytt.

Til lunsj på jobb går det stort sett i brødskiver. Smører kvelden før, frosne skiver rett fra fryseren, og når skivene er ferdig med pålegg, så legger jeg matboksen tilbake i fryseren. Tre skiver, tre ulike pålegg. Fram til lunsj oppbevarer jeg matboksen kjølig (helst) og da har jeg helt ferske og nysmurte skiver til lunsj. Pent opplagt på en tallerken, kaffe til og gode kolleger - plutselig er tallerkenen tom. 

Anonymkode: 30ea6...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

😀 herregud så deilig å lese noen som ikke vil fremstå som så trendy og ambisiøse her! Jeg lurte mest på hva utvalget var i kantinen siden hi var så lei, men jeg tror også at folk blir for lei alle trender og alle valg hele tiden. 

Så tips til hi må være å finne noe enkelt og godt som du liker, og er du ikke sulten så må du ikke spise heller. 

Anonymkode: 93c08...f5f

Jeg har aldri hatt behov for å være trendy, men å kjøpe lunsj i kantinen er dyrt (og det er stusselig mat). Mulig det er trendy å ikke like brødmat i matpakke, da har jeg vært trendy i 15 år. En bra ting er det nå å spise opp middagsrester.

Anonymkode: 3ab89...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode tips!

Og til dere som kjenner at det klør i mindreverdighetskompleksene, det er ingenting galt med brødskive i nistepakken, men noen ganger kan det være stor glede i litt ekstra god mat. Det er ingen grunn til å føle seg støtt av den grunn 😘

Kantinen serverer god mat, men det blir også mye påsmurt brødmat. 
 

hi

Anonymkode: 86148...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...