Gå til innhold

Hadde dere betalt ungene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har 3 barn og en hund.
Barna er 9, 12 og 17.

I natt hadde mannen og jeg første natten helt for oss selv på hotell på mange år.
Siden barna er så gamle som de er hadde vi ikke barnevakt.
Den eldste hadde det offisielle ansvaret, men det er mellomste som la minste, matet og luftet hunden.

Vi har kommer hjem igjen nå, og tanken slo meg, burde jeg har betalt de 2 eldste barna?

Anonymkode: a397b...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg hadde gjort det siden dette er noe dere ville betalt andre for. Det er ikke en selvfølge at eldre søsken passer yngre for at foreldre skal få fri. 

Anonymkode: b7529...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trengs ikke. Er det en fast greie, hadde jeg gjort det, men en gang innimellom trengs ikke. De hadde vel kjøpt inn det som trengs av helgekos, mat osv. Det er nok.

Anonymkode: 96edf...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det trengs ikke. Er det en fast greie, hadde jeg gjort det, men en gang innimellom trengs ikke. De hadde vel kjøpt inn det som trengs av helgekos, mat osv. Det er nok.

Anonymkode: 96edf...3ca

Mer godteri, snop og helgkos enn hva de klarte å spise opp :P

Anonymkode: a397b...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vi har 3 barn og en hund.
Barna er 9, 12 og 17.

I natt hadde mannen og jeg første natten helt for oss selv på hotell på mange år.
Siden barna er så gamle som de er hadde vi ikke barnevakt.
Den eldste hadde det offisielle ansvaret, men det er mellomste som la minste, matet og luftet hunden.

Vi har kommer hjem igjen nå, og tanken slo meg, burde jeg har betalt de 2 eldste barna?

Anonymkode: a397b...906

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 55462...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg hadde gjort det siden dette er noe dere ville betalt andre for. Det er ikke en selvfølge at eldre søsken passer yngre for at foreldre skal få fri. 

Anonymkode: b7529...ea5

Vi har ikke hatt barnevakt på mange år siden vi ikke har hatt tilgang på det.
Tidligere, sist var vel en 6-7 år siden brukte vi min mor et par ganger i året og det betalt vi ikke for.

Hadde de eldste ikke kunne sett etter minste ville vi ikke ha dratt.
Vi snakket om denne turen, men var usikker på hvordan vi skulle få det til. Var eldste selv som sa vi bare kunne dra, de var da gamle nok til å være hjemme alene

HI

Anonymkode: a397b...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ærlig talt. Skal de betale dere for å passe barnebarn i fremtiden? De er søsken. De trenger ikke få betalt for å ta vare på hverandre 

Anonymkode: edbd8...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Vi har ikke hatt barnevakt på mange år siden vi ikke har hatt tilgang på det.
Tidligere, sist var vel en 6-7 år siden brukte vi min mor et par ganger i året og det betalt vi ikke for.

Hadde de eldste ikke kunne sett etter minste ville vi ikke ha dratt.
Vi snakket om denne turen, men var usikker på hvordan vi skulle få det til. Var eldste selv som sa vi bare kunne dra, de var da gamle nok til å være hjemme alene

HI

Anonymkode: a397b...906

At barn ikke får betalt for å gjøre hverdagslige jobber i huset er greit siden alle bor der og må bidra. Men dette var jo kun til dere som foreldre sin fordel, og jeg syns de fortjener litt for det, og ikke mindre når de til og med tilbød seg. Jeg mener ikke at dere skal betale like mye som andre utenfor familie hadde fått, men de fortjener litt for jobben syns jeg.

Anonymkode: b7529...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, unger har godt av å lære at det ikke er alt man får betalt for! 

Anonymkode: cb1d7...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke. Mine unger ville dessuten syntes det var deilig å være hjemme uten oss, så det er ikke noe som må kompenseres med penger. Jeg ville takket, og vært glad for at de eldste unnet oss å reise bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har garantert storkost seg, alle tre. Slik var det her i heimen også. Det å få være alene hjemme var skikkelig storveis, og spleiset flokken mer sammen.

Ene ferien vi var på, «tvang» ungene oss til å spise en bedre middag uten de. Da gikk vi på forhånd og lot de spise. Deretter fikk de handle inn snacks til hotellrommet. De hadde «fest» på rommet mens vi spiste. Dette var på ferie i USA, vi brukte en formue på alle slags parker og opplevelser. Hva er det de husker som det kjekkeste fra turen? Jo, «alene hjemme» på hotellrommet🤣.

Anonymkode: 54413...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ,det hadde eg ikkje gjort . Så lenge det ikkje er så ofte . 

 

Anonymkode: 61691...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri betalt mine unger for å være alene hjemme.

De koser seg glugg med det.

Anonymkode: ab0e5...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe inn litt ekstra digg og god mat som "belønning".

En periode på 1 mnd var jeg foredragsholder to dager/kvelder i uka, mens mannen var på sjøen. Da måtte eldste få i de yngste middag og legge dem. Dette fikk han betalt for fordi det stjal 2 hele dager av hans fritid hver uke, og da synes jeg det var rett og rimelig.

Anonymkode: 34b71...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig hadde jeg ikke betalt ungene mine for å være hjemme. De har kost seg, du og mannen har kost dere. Vinn-vinn. 

Anonymkode: ce57a...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt de en to hundre lapp hver. 😊

Anonymkode: 50f00...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke betalt.  Det er fire år mellom barna mine.  Han eldste har av og til hatt ansvaret hjemme når jeg har vært borte pga jobb osv (jeg er alenemor). Da har jeg takket pent.  Jeg har også sørget for fullt kjøleskap og bensin i bilen.  Men jeg har ikke betalt.  

Jeg har snakket en del opp gjennom årene om at vi er en familie og hjelper hverandre ved behov.  Jeg har hatt ryddige ordninger hjemme for lommepenger, faste plikter mtp husarbeid osv.  Men om jeg har vært syk og storebror har brukt et kvarter på å hente lillesøster på håndballtrening har han ikke fått betaling.  

Nå har storebror flyttet hjemmefra, heldigvis har barna mine endt opp som gode venner og trives godt i hverandres selskap. 

Anonymkode: e7e89...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...