Gå til innhold

Triks for å holde det rent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gi meg deres beste tips. Har full jobb og er alene med fire barn. De tre eldste er store,  men har også en liten på snart to år som stadig setter flekker overalt. Hadde vaskehjelp i går for å nullstille huset. Hvordan holde det rent, på en enkel måte? Hvilke vaskemidler, hjelpemidler etc? 

Anonymkode: 51153...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mikrofiber og vann duger til det meste. Tørr klut/mopp til støv og smuler, våt klut/mopp til å vaske med. Robotstøvsuger er også en god venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hemmeligheten» er vel egentlig bare å ha det ryddig, alle ting har sin plass og flatene er ryddige. Ha en robotstøvsuger pr etasje som går automatisk mens dere er ute av huset, da er det bare badegulvene som må tas manuelt. Gå raskt over flater på bad og kjøkken hver dag. Når det er ryddig og støvsugd tar det Max ti min pr dag å vaske over nødvendige flater. 
Vask en maskin med tøy og rydd bort gårsdagens klær tar også ti minutter. 
Samme med å nullstille kjøkkenet etter middag, ca ti min. Pass på å ha tom oppvaskmaskin så ikke familien begynner å fylle oppvask i vasken eller på kjøkkenbenken, det blir ekstra arbeid. 

En fast dag i uka til husvask. Jeg bruker en time halvannen, for å tørke støv av alle flater og vaske gulvene, så lenge det er ryddig og støvsugd når man starter. 

Og ikke minst: gi barna faste oppgaver. Skolebarn kan brette og legge på plass sine egne klær og rydde og vaske rommet sitt. De kan også ha en eller to faste oppgaver hver dag, for eksempel gå med søppel, dekke bordet, hente posten, tømme oppvaskmaskin, støvsuge trappetrinn eller andre steder som ikke robotstøvsugerene når, lage middag, smøre egen niste+++

Når arbeidet blir fordelt på flere er det lettere å holde huset fint. 

Anonymkode: 9ecef...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...