Gå til innhold

Å slenge ut at man ikke er invitert i dåpen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde dere reagert på det?

Vis deres venninne så rett ut i besøket at jeg og samboer ikke var invitert og at de skulle bare ha familie, for ellers ble det for mange. At de takket at de fikk komme på mitt barns dåp men det ikke er vondt ment at vi og de andre vennene ikke fikk komme. Ble litt mer klein inni meg at hun skulle ha forklare det og si fra rett ut. Kanskje litt skuffet? Men hun trengte bare å si at de skulle bare være familie en å gi lang forklaring  at det blir for mange og at da må mannen invitere sine venner og dyrt og at hun heller ikke inviterte hun andre venninna si som også inviterte henne og bla bla bla. Tenker bare ok fint for dere da😅

Anonymkode: 00a63...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan hadde dere reagert på det?

Vis deres venninne sa rett ut i besøket at jeg og samboer ikke var invitert og at de skulle bare ha familie, for ellers ble det for mange. At de takket at de fikk komme på mitt barns dåp men det ikke er vondt ment at vi og de andre vennene ikke fikk komme. Ble litt mer klein inni meg at hun skulle ha forklare det og si fra rett ut. Kanskje litt skuffet? Men hun trengte bare å si at de skulle bare være familie en å gi lang forklaring  at det blir for mange og at da må mannen invitere sine venner og dyrt og at hun heller ikke inviterte hun andre venninna si som også inviterte henne og bla bla bla. Tenker bare ok fint for dere da😅

Anonymkode: 00a63...924

Sa

Anonymkode: 00a63...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en fin ting av henne å forklare grunnen. Du må ikke være så streng med vennene dine, plutselig så orker de deg ikke mer. 

Anonymkode: bcc75...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var fint med en forklaring jeg. Hun Jar tydeligvis veldig dårlig samvittighet fordi hun ble invitert til dere, men velger å ikke gjøre det tilbake, og da skylder hun deg en forklaring. 

Anonymkode: ab5e9...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var da en fin ting av henne å forklare grunnen. Du må ikke være så streng med vennene dine, plutselig så orker de deg ikke mer. 

Anonymkode: bcc75...052

Tenkte det samme. Ikke noe poeng å være dramaqueen, Hi. Du fikk forklart hvorfor. 

Anonymkode: 6d942...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke hadde fått ei forklaring, så hadde du sikkert skrevet her inne om det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel helt naturlig å fortelle en venninne hvorfor hun ikke er invitert, særlig når man ble invitert selv og føler litt på det.

Hadde hun bare latt være å invitere deg uten å si noe hadde du blitt krenket og lei deg, nå vet du hvorfor de har valgt som de gjør.

Helt greit synes jeg, og hadde ikke reagert på det.

Anonymkode: cc274...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det kunne føles flaut, men jeg syns mest synd på henne som tenkte at hun måtte forklare så mye. At hun også takket for at hun ble bedt i dåpen til deres barn. Vær litt obs på henne, for her har du en venninne som er mer enn normalt redd for å såre, skuffe eller opprøre andre. Eller om det er du som fortere enn normalt reagerer negativt på ting? Hadde tenkt litt over dette og hvorfor det skjedde.

Anonymkode: 15cd4...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner at det kunne føles flaut, men jeg syns mest synd på henne som tenkte at hun måtte forklare så mye. At hun også takket for at hun ble bedt i dåpen til deres barn. Vær litt obs på henne, for her har du en venninne som er mer enn normalt redd for å såre, skuffe eller opprøre andre. Eller om det er du som fortere enn normalt reagerer negativt på ting? Hadde tenkt litt over dette og hvorfor det skjedde.

Anonymkode: 15cd4...ee7

Herregud så teit

Anonymkode: 197a4...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Herregud så teit

Anonymkode: 197a4...4ab

Eller kanskje ikke?  Når man reagerer på noe, så kan det være lurt å forstå hvorfor, eller reflektere litt. Bare sånn for å skjønne noe nytt om seg selv eller andre. Men det er selvsagt ikke nødvendig, og livet raser sikkert ikke om en lar være. 

Anonymkode: 15cd4...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skjønner at det kunne føles flaut, men jeg syns mest synd på henne som tenkte at hun måtte forklare så mye. At hun også takket for at hun ble bedt i dåpen til deres barn. Vær litt obs på henne, for her har du en venninne som er mer enn normalt redd for å såre, skuffe eller opprøre andre. Eller om det er du som fortere enn normalt reagerer negativt på ting? Hadde tenkt litt over dette og hvorfor det skjedde.

Anonymkode: 15cd4...ee7

"Være litt obs på henne", herregud, nå må du gi deg.

Anonymkode: 9ddf0...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer hi, merkelig ting å reagere på.

Anonymkode: 9ddf0...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

"Være litt obs på henne", herregud, nå må du gi deg.

Anonymkode: 9ddf0...3ad

 Syns du at det er normalt å unnskylde seg så mye for å ikke invitere noen i dåp?  Normalt ville en vel ikke sagt annet enn at de kun skal be familie pga økonomi, OM de hadde sagt noe i det hele tatt. Eller er det sånn at dere ville reagert hvis dere ikke ble invitert og sittet skuffet og overtenkt på hva grunnen var?   Hadde jeg hatt en så defensiv og usikker venninne hadde jeg selvsagt gjort mitt for at hun fikk bedre selvtillit, og sagt fra om hun ble så unnskyldende. Eller så hadde jeg lurt på om jeg er en vanskelig person å forholde seg til på den måten. Men dette er selvsagt noe vi som tenker på ting ville reflektert over. Andre trenger ikke det, og jeg tror ikke livet blir et helvete om dere lar være. Men interessant at flere reagerer, det er det jo.

Anonymkode: 15cd4...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og problemet er? 

Nei, hun har ingen forklaringsplikt (men kanskje hun har opplevd at du er en person som trenger forklaringer for ikke å lage problemer av ting?).  Og hva er problemet med å forklare? Jeg er en person som er temmelig direkte i talen min, og bruker lite tid på å forklare.  Men om jeg hadde vært invitert i dåp til et barn til familie eller venner, hadde jeg nok slengt på en enkel forklaring om jeg  ikke inviterte tilbake.  Eller om ikke forklaring, så hadde jeg sagt noe sånn som at "Vi har bestemt at det bare blir foreldre og søsken i dåpen" sånn at de ikke gikk og ventet på en invitasjon og lurte på om den hadde blitt borte eller noe sånn.

 

Anonymkode: 81310...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvordan hadde dere reagert på det?

Vis deres venninne så rett ut i besøket at jeg og samboer ikke var invitert og at de skulle bare ha familie, for ellers ble det for mange. At de takket at de fikk komme på mitt barns dåp men det ikke er vondt ment at vi og de andre vennene ikke fikk komme. Ble litt mer klein inni meg at hun skulle ha forklare det og si fra rett ut. Kanskje litt skuffet? Men hun trengte bare å si at de skulle bare være familie en å gi lang forklaring  at det blir for mange og at da må mannen invitere sine venner og dyrt og at hun heller ikke inviterte hun andre venninna si som også inviterte henne og bla bla bla. Tenker bare ok fint for dere da😅

Anonymkode: 00a63...924

Fordi hun har vurdert det nøye og ville gi deg en forklaring? Det er vel uansett mest vanlig med bare familie i dåp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at det kunne føles flaut, men jeg syns mest synd på henne som tenkte at hun måtte forklare så mye. At hun også takket for at hun ble bedt i dåpen til deres barn. Vær litt obs på henne, for her har du en venninne som er mer enn normalt redd for å såre, skuffe eller opprøre andre. Eller om det er du som fortere enn normalt reagerer negativt på ting? Hadde tenkt litt over dette og hvorfor det skjedde.

Anonymkode: 15cd4...ee7

Jeg tror heller at det er hennes erfaring med hi som gjør at hun føler at det er viktig å forklare seg. Vi ser jo bare av hi at hun er svært lettkrenket og det vet nok venninnen. Bare se overskriften «Å slenge ut at man ikke er invitert i dåp». Det er ikke en normal tankegang. 

Anonymkode: bcc75...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror heller at det er hennes erfaring med hi som gjør at hun føler at det er viktig å forklare seg. Vi ser jo bare av hi at hun er svært lettkrenket og det vet nok venninnen. Bare se overskriften «Å slenge ut at man ikke er invitert i dåp». Det er ikke en normal tankegang. 

Anonymkode: bcc75...052

Kanskje hi går i tenkeboksen.

Anonymkode: 15cd4...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Kanskje hi går i tenkeboksen.

Anonymkode: 15cd4...ee7

Det bør hun, om hun vil beholde vennene sine. 

Anonymkode: bcc75...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall ikke tenkt at hun slang det ut i et besøk. Sannsynligvis hadde jeg tenkt at hun trodde jeg ble lei meg eller skuffet, og at hun derfor tenkte hun måtte forklare i lange baner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tenkte det samme. Ikke noe poeng å være dramaqueen, Hi. Du fikk forklart hvorfor. 

Anonymkode: 6d942...981

Kunne bare sakt at bare familien var invitert😂 

Anonymkode: 00a63...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

 Syns du at det er normalt å unnskylde seg så mye for å ikke invitere noen i dåp?  Normalt ville en vel ikke sagt annet enn at de kun skal be familie pga økonomi, OM de hadde sagt noe i det hele tatt. Eller er det sånn at dere ville reagert hvis dere ikke ble invitert og sittet skuffet og overtenkt på hva grunnen var?   Hadde jeg hatt en så defensiv og usikker venninne hadde jeg selvsagt gjort mitt for at hun fikk bedre selvtillit, og sagt fra om hun ble så unnskyldende. Eller så hadde jeg lurt på om jeg er en vanskelig person å forholde seg til på den måten. Men dette er selvsagt noe vi som tenker på ting ville reflektert over. Andre trenger ikke det, og jeg tror ikke livet blir et helvete om dere lar være. Men interessant at flere reagerer, det er det jo.

Anonymkode: 15cd4...ee7

Det er ikke unormalt å komme med en litt (for) lang forklaring når dette er noe man føler på. Venninnen til Hi hadde sikkert veldig lyst til å invitere HI og følte det var ekstra viktig siden de selv ble invitert. Når man selv føler det er vanskelig å måtte sette grensen på invitasjoner, er man gjerne ekstra redd for at HI skal bli skuffet. Da får man gjerne en ekstra lang forklaring. 

I tillegg har gjerne HI eller andre har reagert negativt på slike invitasjoner tidligere. Kanskje noen vet at venninnen ble invitert i HI sin dåp og forventer at HI blir invitert tilbake? Det var ikke så lenge siden en her var veldig fornærmet og skuffet over å ikke bli invitert i venninnens dåp.

Er man redd for at den andre blir såret, er det jo mye bedre å ta den ekstra forklaringen enn å ikke forklare. Dessuten. Er dere så kritisk til hvilke ord og formuleringer vennene deres bruker? HI sin venninne ønsker sikkert å være sikker på at HI forstod. Hun fikk jo formidlet budskapet. Jeg hadde blitt litt svett om jeg visste at vennene mine analyserte budskap, ordvalg og formuleringer når jeg fortalte noe.  

Anonymkode: 99634...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å bli snurt for da? I såfall kommer du til å bli mye snurt :o

Anonymkode: 6c95a...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke reagert. Mine venner er vidt forskjellig, ei er helt konkret og klar i talen, ei annen føler alltid hun må forklare og overtenker ganske ofte. De er like gode på innsiden selv om de uttrykker seg forskjellig. 

Anonymkode: 04f67...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tydelig at hun har gruet seg til å fortelle at de kun skal ha familie.

Anonymkode: 79d26...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...