Gå til innhold

Hva lyver mest, speilet eller bilder?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bildene og speilet samsvarer ikke… ser jeg mest ut som jeg ser ut i speilet eller er det bildene som viser «sannheten»? 

Anonymkode: d323d...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler speil er litt mer endimensjonal enn bilder, du ser deg selv fra en vinkel liksom.

Bildene viser mer, andre vinkler osv.

Jeg tror bildene viser mer det andre faktisk ser.

Anonymkode: 6aede...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt bilder av meg selv i brudekjole av venninne. Min venninne ble aldri fornøyd for hun sa hele tiden, du ser ikke ut sånn som du ser ut på bildet .

Anonymkode: 7c88d...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ble tatt bilder av meg selv i brudekjole av venninne. Min venninne ble aldri fornøyd for hun sa hele tiden, du ser ikke ut sånn som du ser ut på bildet .

Anonymkode: 7c88d...936

Hun burde kanskje lære seg litt om vinkler, lys og skygge før hun tok bilder. 

Anonymkode: 31ef1...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bildene og speilet samsvarer ikke… ser jeg mest ut som jeg ser ut i speilet eller er det bildene som viser «sannheten»? 

Anonymkode: d323d...12d

Speilet

Anonymkode: 1a36d...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speilet lyver mest. Det viser alt speilvendt mens et bilde viser den rikti8ge veien. Vanligvis ser vi mest på høyre side av ansiktet. I speilet blir det venstre side. Dermed fokuserer vi på motsatt side av det vi gjør i virkeligheten. Det problemet oppstår ikke på bilder.

Anonymkode: 5ee4e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på. Min søster ser ti ganger verre ut på bilder enn hun er i virkeligheten. Nå vet jeg jo ikke hva hun ser i speilet, men det finnes knapt et bilde hvor hun ser bra ut. Og hun er helt vanlig pen💞

Anonymkode: 1fd78...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Speil peil på veggen der si meg hvem som er sexyest i landet her"

Anonymkode: 76c45...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

"Speil peil på veggen der si meg hvem som er sexyest i landet her"

Anonymkode: 76c45...3d7

?

Anonymkode: 1fd78...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge? Altså, i speilet ser du deg jo speilvendt, naturlig nok. Samtidig er noen mer og mindre fotogene enn andre, så bilder er ikke nødvendigvis helt riktig heller for å gjenskape noen. Enkelte ser alltid mye finere ut enn de er på bilder, andre stikk motsatt. Jeg tenker at speil likevel gjengir best slik du ser ut, men at du like mye bør legge merke til vinkler ol. der du ikke poserer, som i blanke flater, f.eks. vinduer ol. du passerer når du går ute.

Anonymkode: 8ce7f...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes/tror at speilet viser sannheten bedre, men det kommer litt an på speilet også, kvaliteten kanskje?. Vi har et billig speil fra Rusta der jeg ser mye høyere og tynnere ut enn jeg egentlig er, i de andre speilene ser jeg ut slik jeg tror stemmer med virkeligheten. På bilder ser jeg ofte mye tynnere, skarpere ut i ansiktet enn i virkeligheten. Jeg er veldig tynn, men bilder fremhever det ofte og dette har jeg fått bekreftet fra andre at ikke bare er noe jeg synes selv. 

Anonymkode: f20f7...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Speilet. Der ser vi på oss selv gjerne rett forfra eller fra den kanten som er mest flatterende. Det er i tillegg speilvendt.

Anonymkode: 4417e...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var bilder, men det er nok speilet som lyver mest.

Anonymkode: 5b6e7...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både bilde og speil lyver. Speil er nok det som som regel viser oss den fineste utgaven av oss selv da vi ser oss selv rett forfra og ikke i alt for skarpt lys. Setter man seg i frisørstolen med skarpt lys og der vi gjerne er litt lavt i speilet, så ser det ikke så bra ut. Bilder lyver også - og de lyver begge veier. Der kan man se både bedre ut eller verre ut enn det man er. 

Anonymkode: f0b17...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

?

Anonymkode: 1fd78...bfc

Det er jo det gamle eventyr forteller. Det speil lyver.

Anonymkode: 76c45...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Både bilde og speil lyver. Speil er nok det som som regel viser oss den fineste utgaven av oss selv da vi ser oss selv rett forfra og ikke i alt for skarpt lys. Setter man seg i frisørstolen med skarpt lys og der vi gjerne er litt lavt i speilet, så ser det ikke så bra ut. Bilder lyver også - og de lyver begge veier. Der kan man se både bedre ut eller verre ut enn det man er. 

Anonymkode: f0b17...a05

Jeg hater frisørspeilene, har ikke tenkt på at det fordi man sitter litt lavt.

Anonymkode: 5b6e7...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig enkelt.
Hjernen vår fungerer slik at det man liker mest å se, er det man pleier å se.
Du er vandt til å se deg selv i speilet, altså speilvendt, mens bilder er riktig vei.
Du syns derfor at de ser mye bedre ut i speilet enn på bilder.

Dette er det faktisk gjort et stort studie på, veldig mange personer for 2 bilder av seg selv, det ene bildet var riktig vei, og det andre var speilvendt. Personene skulle velge hvilke av bildene de likte best. 
98% av personene valgte det bildet som var speilvendt...

Anonymkode: 7acb5...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...