Gå til innhold

Kjenner meg litt skuffet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går spurte jeg min bestevenninne om hun ville kjøpe lodd for å støtte min datter sin avslutningtur på ungdomsskolen. Hun sa at hun ikke har råd. Og jeg respekterer det. I dag fikk jeg snap fra henne der hun var ute på resturant. Da tenker jeg at hun har råd til ett par lodd også. 

Så fikk jeg spørsmål fra henne om jeg kan hente noe hun har kjøpt i nærheten her og komme innom med henne med en dag. Hum bor 20 minutter unna her. Bør jeg kreve å få igjen for bensin og bom? Jeg bruker vanligvis ikke å kreve det når jeg hjelper venner..

Anonymkode: e1863...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, hvorfor er hun venn med deg? Du er jo helt grusom.

Anonymkode: 96d64...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

I går spurte jeg min bestevenninne om hun ville kjøpe lodd for å støtte min datter sin avslutningtur på ungdomsskolen. Hun sa at hun ikke har råd. Og jeg respekterer det. I dag fikk jeg snap fra henne der hun var ute på resturant. Da tenker jeg at hun har råd til ett par lodd også. 

Så fikk jeg spørsmål fra henne om jeg kan hente noe hun har kjøpt i nærheten her og komme innom med henne med en dag. Hum bor 20 minutter unna her. Bør jeg kreve å få igjen for bensin og bom? Jeg bruker vanligvis ikke å kreve det når jeg hjelper venner..

Anonymkode: e1863...492

Herregud. Nei! Det skal du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster et lodd da? Er det ikke mer enn 20 kr, så burde hun kjøpt så lenge hun ber deg om tjenester. Hun er kanskje den som er vant til å ikke bidra, men forvente tjenester selv.

Anonymkode: f6357...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om prioriteringer, og har man litt snaut med penger velger man ofte å bruke de på seg selv fremfor å sponse allverdens loddsalg 

Passer det for deg å hente tingen gjør du det, passer det ikke sier du nei. Men man ber ikke om penger til å dekke bensin og bom når man stikker innom en venn.

Anonymkode: a6157...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man belemrer ikke sine venner med ungers lodd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I går spurte jeg min bestevenninne om hun ville kjøpe lodd for å støtte min datter sin avslutningtur på ungdomsskolen. Hun sa at hun ikke har råd. Og jeg respekterer det. I dag fikk jeg snap fra henne der hun var ute på resturant. Da tenker jeg at hun har råd til ett par lodd også. 

Så fikk jeg spørsmål fra henne om jeg kan hente noe hun har kjøpt i nærheten her og komme innom med henne med en dag. Hum bor 20 minutter unna her. Bør jeg kreve å få igjen for bensin og bom? Jeg bruker vanligvis ikke å kreve det når jeg hjelper venner..

Anonymkode: e1863...492

Kødder du?? 

Anonymkode: 3b4c6...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun hadde en avtale om å spise ute og trengte pengene til det? Jeg forsøker å prioritere det som betyr mest for meg. Lodd er ikke i den kategorien. 

Anonymkode: 4c730...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke lodd, mine barn selger heller ikke lodd til andre, synes det er en uting og mas. 
Vi visste at barna skulle på turer og slik, som koster penger, så vi laget et konto for dette , så da slapp vi dette maset.

Så forstår venninnen din godt

Anonymkode: 3d216...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg kjøper ikke lodd, mine barn selger heller ikke lodd til andre, synes det er en uting og mas. 
Vi visste at barna skulle på turer og slik, som koster penger, så vi laget et konto for dette , så da slapp vi dette maset.

Så forstår venninnen din godt

Anonymkode: 3d216...2f6

Det er vel ikke noe mer uting å spørre om hun kan kjøpe lodd, enn det er av venninna å spørre om hu kan kjøre en ting hjem til henne?

Anonymkode: b4b09...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt veldig overrasket om ikke nær venn hadde kjøpt lodd, særlig når hun tydeligvis er nær nok til å bruke deg som visepike ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (2 timer siden):

Man belemrer ikke sine venner med ungers lodd. 

Men kjøring kan man altså belemre med....

Anonymkode: b4b09...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg hadde vært skuffet, hadde jeg aldri vært så smålig at jeg hadde krevd betaling. Verdt å lage strid med venninnen din bare fordi hun ikke kjøpte lodd?

Anonymkode: 2d594...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (2 timer siden):

Man belemrer ikke sine venner med ungers lodd. 

Så hi kan ikke spørre sin venninne om å kjøpe lodd, men venninnen kan forvente at hi skal stille opp når hun har ett behov. For ett drit dårlig syn du har på hvordan ett vennskap bør være.

Anonymkode: 2ca71...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett knippe venner hvor jeg er freidig nok til å spørre om en tjeneste. De er også blant de få jeg støtter når det er dugnad eller annet. 
 

Nå vet ikke jeg om dette er gjennomgående eller engangs. Hvis det er noe som skjer ofte, ville jeg sagt nei til å hente. 

Anonymkode: 3583d...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Så hi kan ikke spørre sin venninne om å kjøpe lodd, men venninnen kan forvente at hi skal stille opp når hun har ett behov. For ett drit dårlig syn du har på hvordan ett vennskap bør være.

Anonymkode: 2ca71...9b0

 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Men kjøring kan man altså belemre med....

Anonymkode: b4b09...f36

Lodd er i en egen kategori kjipt. Som venner stiller man opp for hverandre, men forventninger og kjøp og salg holdes utenfor. Kjøper dere av venner som driver med pyramidesalg eller forventer at de kjøper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (1 minutt siden):

 

Lodd er i en egen kategori kjipt. Som venner stiller man opp for hverandre, men forventninger og kjøp og salg holdes utenfor. Kjøper dere av venner som driver med pyramidesalg eller forventer at de kjøper? 

Det er ikke gratis å kjøre den bilen heller. Å sammenligne pyramidespill med noen lodd til inntekt for datterens tur er bare tullete og idiotisk. At hi gjøres til syndebukk er bare  for dumt.

Anonymkode: b4b09...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (12 minutter siden):

 

Lodd er i en egen kategori kjipt. Som venner stiller man opp for hverandre, men forventninger og kjøp og salg holdes utenfor. Kjøper dere av venner som driver med pyramidesalg eller forventer at de kjøper? 

Nå gjør du deg bare dum. Å sammenligne pyramidespill med å kjøpe ett par lodd av barnet til ei venninne er ikke sammenlignbart. Forøvrig så er å be om tjenester som tar tid og koster penget for venner er like kjipt eller mer kjipt enn å spørre om ei venninne vil kjøpe ett par lodd.

Anonymkode: 2ca71...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lektor Doppler med tillegg skrev (3 timer siden):

Man belemrer ikke sine venner med ungers lodd. 

Jeg kjøper heller lodd for 20 kr enn å bli brukt som et budbringerfirma. Man belemrer ikke venner med henting/kjøring av varer man selv har anskaffet.

Jeg kjøper lodd fra nevøer/nieser og venners barn. Aldri mye, men alltid noen lodd. Synes ikke det er ille og jeg bidrar gjerne. Synes lodd er fint da kan man støtte uten å måtte kjøpe grusomme kaker/kjeks eller sokker eller doruller. Det jeg aldri støtter er tenåringer som selger saker til inntekt for russebuss. Utestengelse, fyll og rus får de finansiere uten min støtte. 50,- til min venninnes barns skolekorps anser jeg som helt greit.

HI - du kan ikke bli sur fordi hun ikke kjøpte lodd. Hvis du ikke gidder å hente så sier du bare det. Det kan ikke hun bli sur for. 

Anonymkode: 29e14...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...