Gå til innhold

Tror dere Kjerkol går av i dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er det rette, men en vet aldri med disse. Det er jo det som er blitt problemet, en kan ikke lenger forvente at de gjør det rette.

Anonymkode: 28ab6...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/15QQlK/ingvild-kjerkol-ap
 

Autokorrektur skulle ha det til å bli kjedekollisjon, det var overraskende passende ord i denne sammenheng. 
 

Jeg tror hun går av, Støre har ikke rom for å være mer tåkete og uklar nå. 

Anonymkode: 9815a...f17

Hvis dette stemmer, kan det umulig være noen annen utvei. 
 

https://www.tv2.no/nyheter/nemnda-kjerkol-fusket-forsettlig/16606598/

Anonymkode: 9815a...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært overrasket om hun ikke må gå.

Hun har vært så tverr og arrogant at dette kan hun ikke overleve i mine øyne. 

Anonymkode: 380eb...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er det rette, men en vet aldri med disse. Det er jo det som er blitt problemet, en kan ikke lenger forvente at de gjør det rette.

Anonymkode: 28ab6...a75

Setter Sandra i godt lys dette. Null støy, ferdig! 
 

Med denne på bordet kan jeg ikke fatte om utfallet blir noe annet. 
 

https://www.tv2.no/nyheter/nemnda-kjerkol-fusket-forsettlig/16606598/

Anonymkode: 9815a...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Svært overrasket om hun ikke må gå.

Hun har vært så tverr og arrogant at dette kan hun ikke overleve i mine øyne. 

Anonymkode: 380eb...232

Litt finurlig vri at Støre skal delta. Dette kommer til å være helt ødeleggende for regjeringen om det ikke tas grep. 

Anonymkode: 9815a...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kommer hvert fall aldri til å gå av frivillig. Hun er ikke mye ydmyk.

Anonymkode: 9bff5...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart hun ikke trakk seg i går.

Å vente på å få sparken setter henne i et enda dårligere lys...

"Jeg har ikke fusket, vi har brukt samme metode"

Hadde hun lagt seg flat med en gang og vært litt ydmyk hadde hun fått en ny jobb fort og greit, er jo en driftig dame.

Nå har hun fått en knekk også på personlighet som kommer til å sitte i en stund.

Anonymkode: 11cfc...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var saken oppdatert med at hun går av! Lurer på hvilken flott stilling hun blir tilbudt i stedet.

Anonymkode: 9bff5...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hun kommer hvert fall aldri til å gå av frivillig. Hun er ikke mye ydmyk.

Anonymkode: 9bff5...79d

Nei, det var tydelig at hun heller ikke var enig. Hun må bare akseptere.

Anonymkode: 28ab6...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Og der var saken oppdatert med at hun går av! Lurer på hvilken flott stilling hun blir tilbudt i stedet.

Anonymkode: 9bff5...79d

Hun får nok en eller annet stilling i et departement. Tar nok ikke lange tiden før hun har ny jobb. 

Anonymkode: 380eb...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, det var tydelig at hun heller ikke var enig. Hun må bare akseptere.

Anonymkode: 28ab6...a75

Passe freidig fremgangsmåte kan en si. Men nå er det tatt en avgjørelse og kanskje det kan bli litt ro i rekkene der snart. 
 

Nå virker det sikkert som jeg er ute etter noen, det er ikke hensikten, men jeg kjenner på en viss urimelighet hvordan en vanlig borger uten særlig makt straffes hardere enn noen i ledende/styrende posisjon. Saken som ble tatt opp under debatten i går synes jeg viser en urimelig forskjellsbehandling, lista bør jo settes høyere jo høyere opp, ikke motsatt. Som student straffes du da både med utestenging og fratas stipend. Hvis du får dekket utdanning via ett mandat betalt av fellesskapet. Bør ikke da samme regel gjelde her når det er konkludert med forsett? Det her blir litt prinsipielt når den samme regjeringen strammer inn straffen ovenfor en vanlig student. 
 

Det er en utfordring at det ikke eksisterer en felles praksis og forståelse rundt bedømmelse av fusk/plagiat, kanskje det ville fått litt fortgang på en mer tydelig avklaring hvis det rammer deres egne. Det virker som de har gitt langt faen i problemstillingen når det kun gjelder en uviktig student, i hvert fall. F eks i saken om selvplagiat. 

Anonymkode: 9815a...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Passe freidig fremgangsmåte kan en si. Men nå er det tatt en avgjørelse og kanskje det kan bli litt ro i rekkene der snart. 
 

Nå virker det sikkert som jeg er ute etter noen, det er ikke hensikten, men jeg kjenner på en viss urimelighet hvordan en vanlig borger uten særlig makt straffes hardere enn noen i ledende/styrende posisjon. Saken som ble tatt opp under debatten i går synes jeg viser en urimelig forskjellsbehandling, lista bør jo settes høyere jo høyere opp, ikke motsatt. Som student straffes du da både med utestenging og fratas stipend. Hvis du får dekket utdanning via ett mandat betalt av fellesskapet. Bør ikke da samme regel gjelde her når det er konkludert med forsett? Det her blir litt prinsipielt når den samme regjeringen strammer inn straffen ovenfor en vanlig student. 
 

Det er en utfordring at det ikke eksisterer en felles praksis og forståelse rundt bedømmelse av fusk/plagiat, kanskje det ville fått litt fortgang på en mer tydelig avklaring hvis det rammer deres egne. Det virker som de har gitt langt faen i problemstillingen når det kun gjelder en uviktig student, i hvert fall. F eks i saken om selvplagiat. 

Anonymkode: 9815a...f17

Jeg er helt enig. I tillegg får de stå der og appelere til medfølelse ved å snakke om fedre som var stolte,  og venninner som "bærer tungt og går langt"   For et melodrama. Skamløst. 

Anonymkode: 28ab6...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er helt enig. I tillegg får de stå der og appelere til medfølelse ved å snakke om fedre som var stolte,  og venninner som "bærer tungt og går langt"   For et melodrama. Skamløst. 

Anonymkode: 28ab6...a75

Det var bare flaut, ja. 
 

Når det kommer til dekning av utgifter til advokat. Jeg skulle gjerne sett fellesskapets midler ble benyttet til prinsipielle saker, som denne

 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WREa3L/maria-21-tapte-fuskesak-reagerer-paa-borch

Denne saken angår mange, da den gjelder hvem som har bevisbyrden. Her er det mangel på midler som stopper saken, mens i den til Kjerkol er det full dekning for kun egeninteresse. Jeg undrer meg over om politikere forstår at deres mandat er å handle på vegne av samfunnet og deres velgere, ikke på vegne av seg selv. 

Anonymkode: 9815a...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...