Gå til innhold

For tidlig å gifte seg etter tre år?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen i snart tre år, har bodd sammen et halvt år, og forlovet i et halvt år. Jeg har barn, han har ikke. Er det for tidlig å gifte seg, hva tenker dere?

Anonymkode: 62464...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bodd sammen litt lenger før jeg inngikk ekteskap. 

Anonymkode: dcb7b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var kjærester i 1 år, samboere i 1 år også giftet vi oss.

Hadde altså vært sammen i 2 år.

Feirer 24 års bryllupsdag i år.

Men alder har jo også litt å si, det er ikke så mange som blir livet ut sammen med kjæresten de hadde som 19-åring. Jeg var 24 år da jeg ble sammen med mannen min (han var 28)

Anonymkode: e2895...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi var kjærester i 1 år, samboere i 1 år også giftet vi oss.

Hadde altså vært sammen i 2 år.

Feirer 24 års bryllupsdag i år.

Men alder har jo også litt å si, det er ikke så mange som blir livet ut sammen med kjæresten de hadde som 19-åring. Jeg var 24 år da jeg ble sammen med mannen min (han var 28)

Anonymkode: e2895...692

Vi er 38 og 39 ☺️

Anonymkode: 62464...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg ikke. Folk skiller seg etter å ha vært sammen i 30 år også, så noen garanti får man aldri. Etter å ha kjent et menneske i tre år så har man vel sett både pluss- og minussidene til personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lengde dere føler at dere kjenner hverandre godt nok, må dere bare gifte dere. Men hadde nok personlig villet bodd sammen lenger først

Anonymkode: 2949a...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre år er jo lenge, men dere har bodd sammen kort, som flere påpeker. Med barn i bildet, ville jeg i hvert fall ha gitt det et år så man får testet mer ut hverdag, ferie, bursdag, sykdom, sorg, glede, motgang osv som samboende før man tar steget. 

Anonymkode: 5a0e2...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting du bør ha opplevd fra partner før ekteskap er 1. Du bør ha sett ham full  2. Du bør ha sett ham under press, og 3. Du bør ta på alvor det du ser da, og ikke tro at han endrer seg. 

Har du opplevd dette og han har oppført seg på en måte hvor du ikke har blitt skeptisk, redd eller bekymret, så bare gift dere hvis dere har det fint sånn generelt.

Anonymkode: 00047...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

To ting du bør ha opplevd fra partner før ekteskap er 1. Du bør ha sett ham full  2. Du bør ha sett ham under press, og 3. Du bør ta på alvor det du ser da, og ikke tro at han endrer seg. 

Har du opplevd dette og han har oppført seg på en måte hvor du ikke har blitt skeptisk, redd eller bekymret, så bare gift dere hvis dere har det fint sånn generelt.

Anonymkode: 00047...c2c

Har sett begge deler, og det er over all forventning. Både i hvordan takler stress/press i en normal hverdag, men også hvordan han behandler barna mine i slike situasjoner, og han behandler de veldig veldig bra. I alle sammenhenger egentlig, han har ikke noen ønsker om egne barn, men har tatt på seg rollen som bonusfar på en måte jeg beundrer han for. Han er oppriktig glad i de, og ønsker å ta del i dems hverdag på lik linje som en biologisk far, samtidig som han er bevisst på å ikke ta rollen som en biologisk far. Han kommuniserer veldig bra med de, og det merker de veldig godt. De er veldig komfortable, og liker å ha han i livet sitt. Liten digresjon her, men ja, han er en bra mann ☺️

Anonymkode: 62464...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Har sett begge deler, og det er over all forventning. Både i hvordan takler stress/press i en normal hverdag, men også hvordan han behandler barna mine i slike situasjoner, og han behandler de veldig veldig bra. I alle sammenhenger egentlig, han har ikke noen ønsker om egne barn, men har tatt på seg rollen som bonusfar på en måte jeg beundrer han for. Han er oppriktig glad i de, og ønsker å ta del i dems hverdag på lik linje som en biologisk far, samtidig som han er bevisst på å ikke ta rollen som en biologisk far. Han kommuniserer veldig bra med de, og det merker de veldig godt. De er veldig komfortable, og liker å ha han i livet sitt. Liten digresjon her, men ja, han er en bra mann ☺️

Anonymkode: 62464...82f

Da syns jeg dere kan gå for det, og at det ikke er for tidlig. Det kan ta et helt liv å bli kjent med noen, men noen få ting er viktigere enn annet å vite om før. Ser ikke ut som at du har noe å bekymre deg for.

Anonymkode: 00047...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

To ting du bør ha opplevd fra partner før ekteskap er 1. Du bør ha sett ham full  2. Du bør ha sett ham under press, og 3. Du bør ta på alvor det du ser da, og ikke tro at han endrer seg. 

Har du opplevd dette og han har oppført seg på en måte hvor du ikke har blitt skeptisk, redd eller bekymret, så bare gift dere hvis dere har det fint sånn generelt.

Anonymkode: 00047...c2c

Jeg har fremdeles ikke sett mannen min full. Ikke ante jeg at det var et kriterie for å inngå ekteskap 😂

Anonymkode: f7de6...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere vil gifte dere så bør dere vel gjøre det nå mens dere fortsatt har lyst... og er forholdsvis nyforelsket? Etter noen år frister ikke brullup så veldig lengre selv om dere holder sammen. 

Anonymkode: bd4b1...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en flott mann og som noe å satse på, gratulerer. 

Jeg ville tenk godt gjennom det økonomiske og hvordan dere skal gjøre det i forhold til store investeringer sammen som bolig, bil etc. På en slik måte at barna og du kan klare dere alene dersom det ikke skulle fungere på sikt. 

Anonymkode: b51b9...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som en flott mann og som noe å satse på, gratulerer. 

Jeg ville tenk godt gjennom det økonomiske og hvordan dere skal gjøre det i forhold til store investeringer sammen som bolig, bil etc. På en slik måte at barna og du kan klare dere alene dersom det ikke skulle fungere på sikt. 

Anonymkode: b51b9...7ab

Vi eier bolig sammen, 50/50. Har en åpen dialog om det daglige økonomiske, hvor vi har kommet fram til en «løsning» alle er fornøyd med. 

Anonymkode: 62464...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg har fremdeles ikke sett mannen min full. Ikke ante jeg at det var et kriterie for å inngå ekteskap 😂

Anonymkode: f7de6...b93

Samme her 😂

Anonymkode: fce97...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med barn inni bildet, ventet. Men du vet jo om dere er ment to be eller ikke. Barna liker han?

Anonymkode: 98dea...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tre år er jo lenge, men dere har bodd sammen kort, som flere påpeker. Med barn i bildet, ville jeg i hvert fall ha gitt det et år så man får testet mer ut hverdag, ferie, bursdag, sykdom, sorg, glede, motgang osv som samboende før man tar steget. 

Anonymkode: 5a0e2...d9d

Dette.

Anonymkode: 98dea...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg har fremdeles ikke sett mannen min full. Ikke ante jeg at det var et kriterie for å inngå ekteskap 😂

Anonymkode: f7de6...b93

Det er ikke et kriterie, men det er lurt hvis man vet hva alkohol kan gjøre med enkelte, og er det noe som viser menneskers karakter og hva som bor i dem, så er det under press og i rus. Er dere avholds, så er det jo ikke noe problem. Er han redd for å bli full så KAN det være et problem, og da kan du kanskje håpe at du noen gang slipper å lure på hva du har giftet deg med. 

Anonymkode: 00047...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

To ting du bør ha opplevd fra partner før ekteskap er 1. Du bør ha sett ham full  2. Du bør ha sett ham under press, og 3. Du bør ta på alvor det du ser da, og ikke tro at han endrer seg. 

Har du opplevd dette og han har oppført seg på en måte hvor du ikke har blitt skeptisk, redd eller bekymret, så bare gift dere hvis dere har det fint sånn generelt.

Anonymkode: 00047...c2c

Har sett mannen min full, han har sett meg full, vi har hatt både opp og nedturer og jobber oss gjennom det. Har da 3 barn sammen, kanskje litt verre med mine og dine?

Men vi har holdt ut siden vi var 18 år- er nå 45, så er en villig til å jobbe for ekteskapet, er det bare å sette i gang

Anonymkode: 2949a...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Det er ikke et kriterie, men det er lurt hvis man vet hva alkohol kan gjøre med enkelte, og er det noe som viser menneskers karakter og hva som bor i dem, så er det under press og i rus. Er dere avholds, så er det jo ikke noe problem. Er han redd for å bli full så KAN det være et problem, og da kan du kanskje håpe at du noen gang slipper å lure på hva du har giftet deg med. 

Anonymkode: 00047...c2c

Vi er ikke avholds, vi drikker oss bare ikke fulle. Vi har faktisk noe som heter stil. 
 

Hvorfor skulle det være et faresignal om noen var redd for å bli full? Det gjelder ikke mannen min, han liker bare ikke å drikke for mye, men det er da ingen varsellampe i det å ikke ønske å miste kontrollen. Ikke alle trenger å bli fulle i voksen alder uten at det betyr noe mer enn det. 
 

Vi har vært gift i snart 30 år, så jeg tror jeg har god kontroll på hvem jeg er gift med. 

Anonymkode: f7de6...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Samme her 😂

Anonymkode: fce97...73f

Da har en ett problem om den ene er avholds 😅 

Jeg trodde det var ei runde influensa som var greia 😆 Forøvrig ett lite problem det også, da jeg ikke har hatt influensa 🤔 

Uansett, trådstarter, hvis dere er samkjørte og dette føles riktig, kjør på. Du lever bare en gang og det meste lar seg løse underveis. 

Anonymkode: 5ca48...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Vi er ikke avholds, vi drikker oss bare ikke fulle. Vi har faktisk noe som heter stil. 
 

Hvorfor skulle det være et faresignal om noen var redd for å bli full? Det gjelder ikke mannen min, han liker bare ikke å drikke for mye, men det er da ingen varsellampe i det å ikke ønske å miste kontrollen. Ikke alle trenger å bli fulle i voksen alder uten at det betyr noe mer enn det. 
 

Vi har vært gift i snart 30 år, så jeg tror jeg har god kontroll på hvem jeg er gift med. 

Anonymkode: f7de6...b93

For det første, folk kan fremdeles ha stil selv om de blir fulle. De kan fremdeles ha kontroll også. Det var noe av det som lå i poenget mitt.

Anonymkode: 00047...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

For det første, folk kan fremdeles ha stil selv om de blir fulle. De kan fremdeles ha kontroll også. Det var noe av det som lå i poenget mitt.

Anonymkode: 00047...c2c

Poenget ditt er visst at man ikke viser sitt virkelige jeg før man er full…

Anonymkode: f7de6...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...