Gå til innhold

Erfaring rundt allergi for cobberdog


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 23 som sammen med min samboer har veldig lyst på en firbeint venn i hus. Har allergi og har derfor lenge siklet etter en cobberdog på grunn av deres temperament og at de skal være allergivennlige. Er  det noen her inne har erfaring med rasen og allergi og kan si noe om reaksjoner på hunden? Har tidligere hatt puddel, malteser og bichon havanais i hus som har gått helt fint, men ønsker likevel å forhøre meg etter som det er en blandingsrase. 

Anonymkode: f1d57...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan være allergivennlig, men det det er jo retriever i den og det er en av de rasene som har mest av det fettet i pelsen/huden som mange allergikere reagerer på.

Kompisen til mannen reagerer veldig på den.

En puddelmix kan være grei, men man har ingen garanti for det. Selv innad i "rasen" er det forskjeller på hvor mye folk reagerer.

Anonymkode: de00c...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en blandingshund, en bastard, så derfor vet man jo for lite om hva man får.  Ville nok heller satset på en puddel.

Anonymkode: 995aa...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pelsen man reagerer på det proteiner i huden.  
det finnes ikke noen hund som er allergivennlig. 

Anonymkode: 4e29e...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen puddelblandinger er garantert allergifrie. Som med alle blandinger kan man få gener fra begge rasene de er blandet med. Og jeg har møtt cobberdoger som er allergivennlige, og ikke allergivennlige fra samme kull. Så det er ingen garanti dessverre. 

Anonymkode: fbfc2...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tre stykker med påvist allergi overfor hund i huset, en med moderat/sterk, de andre to med mild. Ingen av dem reagerer på vår Cobberdog, som vi nå har hatt i 7 år. Det er viktig at dere får en med "fleece"-pels, altså hår og ikke faktisk pels. Vår røyter ikke i det hele tatt, noe som i seg selv er deilig. Husk også at valper avgir flere allergener enn voksne hunder, så man kan reagere litt på en valp, men tåle en voksen hund av samme rase. Vår har forøvrig et nydelig gemytt, og er veldig lettlært. 

Anonymkode: f8a22...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...