Gå til innhold

13 åring som ikke vil legge seg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I kveld ble klokka 22.25 før han var i seng. Jeg synes det er sent. Han er mentalt på alder med en 10 åring. Prøver å fortelle at jeg kan ikke bære han i seng, vil han ikke så vil han ikke. Ser det spesielt de dagene han ikke har fått ADHD medisinen på ettermiddag (han var borte på dagen i dag så den fikk han ikke). Prøver å si at ja, då får jeg gå å legge meg så får du gå når du er klar. Men da mener han jeg er en dårlig mor som går å legger meg før han. Det skal ikke være lett. 

Anonymkode: 10965...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke være så vanskelig heller. 
 

Sett et tidspunkt hvor han skal være i seng, etter det er det null tv, null spill og null nett. 
 

Du kan ikke la barnet styre leggetiden til hverken han eller deg. 

Anonymkode: b6037...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det skal ikke være så vanskelig heller. 
 

Sett et tidspunkt hvor han skal være i seng, etter det er det null tv, null spill og null nett. 
 

Du kan ikke la barnet styre leggetiden til hverken han eller deg. 

Anonymkode: b6037...51f

Ja, enig. Akkurat i kveld brukte jeg litt lenger tid på å legge lillebror enn jeg pleier. Ba han på 13 om å gå i dusj, men nytter ikke så lenge jeg ikke var der. Rekner med det hadde gått litt bedre hvis jeg hadde vært til stede, men vanskelig være to steder på en gang. Han minste er 9 år. 

Anonymkode: 10965...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja, enig. Akkurat i kveld brukte jeg litt lenger tid på å legge lillebror enn jeg pleier. Ba han på 13 om å gå i dusj, men nytter ikke så lenge jeg ikke var der. Rekner med det hadde gått litt bedre hvis jeg hadde vært til stede, men vanskelig være to steder på en gang. Han minste er 9 år. 

Anonymkode: 10965...8e6

Da blir beskjeden at når du har lagt lillebror skal storebror dusje og så rett i seng. Ev dusjer han tidligere. 
 

Du MÅ få rutiner for barna dine. Det er du som er den voksne. 

Anonymkode: b6037...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

I kveld ble klokka 22.25 før han var i seng. Jeg synes det er sent. Han er mentalt på alder med en 10 åring. Prøver å fortelle at jeg kan ikke bære han i seng, vil han ikke så vil han ikke. Ser det spesielt de dagene han ikke har fått ADHD medisinen på ettermiddag (han var borte på dagen i dag så den fikk han ikke). Prøver å si at ja, då får jeg gå å legge meg så får du gå når du er klar. Men da mener han jeg er en dårlig mor som går å legger meg før han. Det skal ikke være lett. 

Anonymkode: 10965...8e6

8 åringen her sovner aldri før 23. 12 åringen legger seg 22. Syns ikke 22.30 var så verst jeg da men. 

Anonymkode: 4d80f...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

8 åringen her sovner aldri før 23. 12 åringen legger seg 22. Syns ikke 22.30 var så verst jeg da men. 

Anonymkode: 4d80f...52d

Men det er for sent for HI sitt barn. Og hvis en 8 åring skal opp klokka 6:30 så tilsier all forbudt at 23 er for sent. Men du velger jo det selv. Slik som HI velger for sitt barn

Anonymkode: 529d4...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må sørge for at sønnen din får medisinen sin hver dag. Du gir beskjed om at han skal legge seg på en måte som ikke gir rom for innsigelser fra ham. Vil han sitte der i mørket uten tv på, så får han velge det om han likevel protesterer, og så går du og legger deg.  

Anonymkode: 608ee...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sønnen din kaller deg en dårlig mor er hedersbetegnelse fra eget barn.  Gratulerer! Her var du på riktig vei.

Ingen 13 åringer skal gå rundt og føle at mor aldri er kjip. ;)

 

Anonymkode: cdfa8...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar han noen kveldmedisiner feks? Som Melatonin? Min tar Elevanse kl 0730 og den sitter i kroppen til ettermiddagen og etter det er på tide å roe ned. Sliter med å sovne og derav melatonin. Noe å vurdere for dere også?

Anonymkode: 29723...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Tar han noen kveldmedisiner feks? Som Melatonin? Min tar Elevanse kl 0730 og den sitter i kroppen til ettermiddagen og etter det er på tide å roe ned. Sliter med å sovne og derav melatonin. Noe å vurdere for dere også?

Anonymkode: 29723...5ac

Ja, han tar slenyto, er melatonin i det også. Gikk bedre i dag, i seng til halv 10, og sovna ganske kjapt. 

Anonymkode: 10965...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, han tar slenyto, er melatonin i det også. Gikk bedre i dag, i seng til halv 10, og sovna ganske kjapt. 

Anonymkode: 10965...8e6

 

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Tar han noen kveldmedisiner feks? Som Melatonin? Min tar Elevanse kl 0730 og den sitter i kroppen til ettermiddagen og etter det er på tide å roe ned. Sliter med å sovne og derav melatonin. Noe å vurdere for dere også?

Anonymkode: 29723...5ac

Han tar og medikinet kapsler morgon og medikinet tbl ettermiddag. HI

Anonymkode: 10965...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

 

Han tar og medikinet kapsler morgon og medikinet tbl ettermiddag. HI

Anonymkode: 10965...8e6

Medikineten er vel slik at man får topper i løpet av dagen og derav at dere må ta to ganger ( mener jeg jeg informert en gang) Elvanse har en jevn linje som gradvis fases ut på ettermiddagen. Min er forresten 12 år og må legge seg kl 20.00 for å klare å fungere dagen derpå. Er oppe kl 06.00 og aldri noe klaging på det :) Håper dere finner ut av det

Anonymkode: 29723...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...