Gå til innhold

Klær på mammografi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ekstremt lite komfortabel med egen kropp. Bare tanken på å måtte stå der i bar overkropp mens de drar og dytter i brystene mine gjør meg kvalm. Er det sånn at man i det minste får på en sykehusskjorte under undersøkelsen? Skal til min første mammografi i morgen 😵‍💫

Anonymkode: bc48a...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får skjorte, ja :) skjønner det kan føles skummelt og at det ikke hjelper at jeg sier dette, men de gir en lang faen i hvordan du ser ut. Helt på ekte! 

Anonymkode: b20eb...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det en del ganger og har alltid fått beskjed om å kle helt av meg på overkroppen. Det har aldri vært nevnt eller tilbudt noen skjorte. Det er jo ikke bare det at du skal få puppen i klem. Du skal jo også opp med armene, puppene skal manøvreres av de som jobber der og jeg ville tenkt at et klesplagg bare vil være i veien. Det du sikkert kan gjøre er å ta med deg et sjal som du kan ha rundt deg og så legge det bort når de skal ta bilder. Om det er sånn der du skal som det er der jeg går, så blir du vist inn i et lite "prøverom" der du kler av deg på overkroppen og så blir du hentet inn i undersøkelsesrommet. Der stiller de deg spørsmål om fødselsdato osv. Da kan du sikkert ha sjal rundt deg. Hele greia er over på noen få minutter og de som driver med dette er så proffe og effektive at du knapt har begynt før det er over. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og kledd helt av meg på overkroppen, ikke fått noen skjorte.

Anonymkode: 574d0...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også snart for 1 gang og gruer meg veldig. Grunnen er pga brystene. De er store og etter 2 barn så henger de langt nede på magen 😒

Anonymkode: f56f3...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skjorte de gangene jeg har gjort det heller. Hvorfor bryr dere dere om at helsepersonell ser dere uten klær?

Anonymkode: 770b1...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skal også snart for 1 gang og gruer meg veldig. Grunnen er pga brystene. De er store og etter 2 barn så henger de langt nede på magen 😒

Anonymkode: f56f3...03f

Det skal du bare være glad for! Det er bare en fordel å ha noe å klemme på. De med små pupper må jo ha mye større problemer med å få lagt de i klem. 
 

Jeg var på mammografi i går, og det er virkelig ingenting å grue for. De som utfører den ser pupper hele dagen, hver dag, og så lenge du ikke har tre av sorten så bryr de seg ingenting om hvordan de ser ut. Deres fokus er å få tatt gode bilder, og kun det. 

Anonymkode: 39bff...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skal også snart for 1 gang og gruer meg veldig. Grunnen er pga brystene. De er store og etter 2 barn så henger de langt nede på magen 😒

Anonymkode: f56f3...03f

Du skal være glad du har litt størrelse på de, det er mye lettere da. Første gangen jeg tok mammografi så hadde jeg bittesmå pupper, og hun rett og slett halte og dro for å få nok under plata, og det var utrolig vondt. Senere så har både jeg og puppene blitt større og det kan ikke sammenlignes med den første gangen i det hele tatt, det var ubehagelig, men ikke noe mer enn det.

Anonymkode: 574d0...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg skal også snart for 1 gang og gruer meg veldig. Grunnen er pga brystene. De er store og etter 2 barn så henger de langt nede på magen 😒

Anonymkode: f56f3...03f

Jeg skal love deg at de som jobber der har sett pupper i alle former og fasonger. Ikke stress med det.

Jeg har tatt mammografi tre ganger. Aldri blitt tilbudt noen sykehusskjorte. Det er en undersøkelse som fordrer at du er naken på overkroppen. 

Anonymkode: a3f0a...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har ikke på noen klær for da får man ikke tatt bilde

jeg tar det en gang i året og det er bare damer som jobber det

Anonymkode: 5b9b0...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...