Gå til innhold

Et lite glimt av håp…


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Datteren din må forsikre deg om at du er den viktigste fordi hun vil feire bursdag med venner. Du skriver at du på din måte bare ville forklare at du forstår henne når hun foretrekker venner fremfor deg. Jeg kan tro på at det var det du mente å gjøre, men datteren din gikk altså i den posisjonen at hun ville betrygge deg. En annen ting jeg reagerer på er ord du bruker her, som at hun ikke er "normal" og at hun mishandler familien. 

Er det andre i familien med autisme?

Anonymkode: 364e2...86b

Hun trenger ikke forsikre meg om noe. Hun valgte å gjøre det. Husk at dette er to senkninger tatt fra en hel samtale. Datteren min skjønte godt hva jeg mente. Hadde det vært en situasjon som mange her tror, så hadde jeg fått noe drittslenging tilbake fra henne.

Jeg skriver heller ikke at hun ikke er «normal». Jeg skrev at hun selv merker at hun ikke er «normal» og da i anførselstegn, fordi ordet normal ikke lenger er A4, hvilket er bra.

Hva har andre i familiens diagnoser med hennes å gjøre?

Anonymkode: 5087d...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Igjen..  Hvorfor sa du :" Det vet jeg ikke, men jeg skal ikke det." Du sier ja og nei i samme setning. Kanskje tenke litt på hvordan du ordlegger deg. 

Og de glosene hun lirer av seg, det er jo diagnosene som snakker. ❤️

Skjønner det er tøft for deg. 

Anonymkode: fa418...c0c

Vet ikke og ja er vel ikke det samme. Jeg vet ikke om man kan dø av det, men jeg vet at jeg ikke skal sø av det. Husk at jenta er 17 år da. Hun har en evne til å forstå andre mennesker. Hun etniske dum.

Anonymkode: 5087d...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overbevist om at settingen var riktig for en god samtale. Å sitte her inne og slenge dritt for måten man ordlegger seg på, når man endelig når inn til en vanskelig unge, syns jeg er dårlig gjort. Stiller et stort spørsmål om pedagogisk korrekte samtaler er noe som alltid forekommer i hjemmet hos dere som kritiserer HI her. Da må jeg si dere er både unike og kjempeflinke. Så får vi håpe at dere på den måten aldri vil oppleve utfordringer med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hun trenger ikke forsikre meg om noe. Hun valgte å gjøre det. Husk at dette er to senkninger tatt fra en hel samtale. Datteren min skjønte godt hva jeg mente. Hadde det vært en situasjon som mange her tror, så hadde jeg fått noe drittslenging tilbake fra henne.

Jeg skriver heller ikke at hun ikke er «normal». Jeg skrev at hun selv merker at hun ikke er «normal» og da i anførselstegn, fordi ordet normal ikke lenger er A4, hvilket er bra.

Hva har andre i familiens diagnoser med hennes å gjøre?

Anonymkode: 5087d...594

jeg skal ikke kverulere for jeg tror oppriktig at du ikke mente å manipulere henne, men jeg må minne deg på at du forventet en skyllebøtte. Kommunikasjon er ikke alltid lett. 

Anonymkode: 364e2...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

jeg skal ikke kverulere for jeg tror oppriktig at du ikke mente å manipulere henne, men jeg må minne deg på at du forventet en skyllebøtte. Kommunikasjon er ikke alltid lett. 

Anonymkode: 364e2...86b

Ja, det forventet jeg. Fordi hun ikke snakker til meg uten at det kommer en skyllebøtte. Hun har ikke hatt en normal samtale med meg på et år. Jeg får til og med kjeft av henne hvis jeg hoster eller puster for høyt

Anonymkode: 5087d...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...