Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Er helt ny i forumet, så det er bare å gi ris og ros om fremgangsmåten min ikke er riktig. Jeg er en mann på 25 år med begrensent økonomi som skal gifte meg neste vår, og lurer på hva som er vanlig budsjett for en giftering, og eventuelt om dere har noen anbefalinger? Vil jo gjerne at min kjære skal få en så fin ring som mulig, men er akkurat ferdig utdannet, og har ikke så mange penger å bruke på ring eller bryllup.

Håper på at noen av dere som er gift har noen tips?

Takk 🙂

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144446953-ny-i-forumet-skal-gifte-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Mitt råd er at både ringer og budsjjett må være noe som er DERE og DERES situasjon. Skal dere ha ringer i det hele tatt? Gå og kikk og ikke fall for fristelsen til å skulle ha Hollywoodstil. Det samme gjelder bryllupet ellers. Lykke til! Hilsen godt gift i 15 år uten ringer.

Anonymkode: 05c04...d0e

Hei og velkommen 🙂 Jeg tenker at det ikke finnes noen mal på dette. Brukte 500,- pr ring den gang vi giftet oss, det er nå 25 år siden. Jeg husker at det fantes mange dyre ringer, men det betød ikke stort for oss. En vanlig plain ring uten noe dill dall. 

Men poenget her er vel heller hva din kjæreste liker? Hva forventer hun? Det er ikke alle som liker ringer i hvitt gull med en stor diamant på. Jeg ville ha spurt henne hva hun selv tenker. 

Karl Gustav skrev (2 timer siden):

Hei alle sammen.

Er helt ny i forumet, så det er bare å gi ris og ros om fremgangsmåten min ikke er riktig. Jeg er en mann på 25 år med begrensent økonomi som skal gifte meg neste vår, og lurer på hva som er vanlig budsjett for en giftering, og eventuelt om dere har noen anbefalinger? Vil jo gjerne at min kjære skal få en så fin ring som mulig, men er akkurat ferdig utdannet, og har ikke så mange penger å bruke på ring eller bryllup.

Takk 🙂

det finnes ikke noe fasit på pris på ringen man må jo gå etter sin egen økonomi og hva hun liker

bryllup er også utrolig dyrt i dag der ligger budsett for mange på 100 000 kr så anbefaler heller og spare en stund til bryllupet

jeg og min forlovede har måtte spare i 3 - 4 år for å få råd til alt sammen

Anonymkode: ea85a...851

Annonse

Mener du at du vil ha en egen forlovelsesring, eller snakker du om giftering?

Mange dropper forlovesesring, og noen bruker samme ringen hele tiden. Jeg hadde ingen forlovesesring, og gifteringen tok vi ut sammen.

Jeg har en smal glatt ring i gull, jeg tenker at det er sånn er giftering skal se ut og vile ikke hatt det annerledes. Du må nesten høre med henne tenker jeg, om hun skal gå med ringen hver dag resten av sitt liv bør det være en ring hun selv liker.

Anonymkode: 098c4...3b5

Karl Gustav skrev (10 timer siden):

Hei alle sammen.

Takk 🙂

Da mannen fridde til meg, foran hele familien lille julaften for mange år siden, åpnet jeg en eske med våre ringer. Jeg syns den var pen, enkel hvitt gull uten sten, men fikk vite at de skulle leveres inn slik at vi kunne velge ringer sammen. 

Jeg sto å grein utenfor gullsmeden fordi jeg måtte levere fra meg den ringen han brukte til å fri med. 

Jeg hadde blitt fornøyd med hva som helst. Bare i USA at ringen må være verdt like mye som 3 månedslønninger. 

En fin ring som er fra deg er det viktigste. Tror våre ringer kostet maks 5 tusen tilsammen. 

Anonymkode: cf278...31e

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da mannen fridde til meg, foran hele familien lille julaften for mange år siden, åpnet jeg en eske med våre ringer. Jeg syns den var pen, enkel hvitt gull uten sten, men fikk vite at de skulle leveres inn slik at vi kunne velge ringer sammen. 

Jeg sto å grein utenfor gullsmeden fordi jeg måtte levere fra meg den ringen han brukte til å fri med. 

Jeg hadde blitt fornøyd med hva som helst. Bare i USA at ringen må være verdt like mye som 3 månedslønninger. 

En fin ring som er fra deg er det viktigste. Tror våre ringer kostet maks 5 tusen tilsammen. 

Endte med like ringer, hvitt gull med kryss rundt. Jeg har en liten sten på min. 😊 Hadde den kostet 10 tusen hadde jeg aldri gått med den. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Endte med like ringer, hvitt gull med kryss rundt. Jeg har en liten sten på min. 😊 Hadde den kostet 10 tusen hadde jeg aldri gått med den. 

Hvorfor hadde du ikke gått med ringen hvis den kostet 10000 kr? Det er ikke veldig dyrt for en ring, og mange enkle gifteringer koster rundt 10000 kr.

Anonymkode: 714a3...5ea

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

En forlovelsesring skal i alle fall koste tre månedslønner.

Anonymkode: 012ec...b75

Jeg hadde blitt sint på mannen min om han hadde brukt så mye penger på en ring. Det er økonomisk uforsvarlig, og det er så mye annet vi trenger de pengene til. På den tiden vi var forlovet sparte vi til både hus og bryllup. Jeg hadde da altså byttet den i en mye billigere ring.

Anonymkode: 63919...7bc

Anonym bruker skrev (På 10.4.2024 den 9.31):

Jeg hadde blitt sint på mannen min om han hadde brukt så mye penger på en ring. Det er økonomisk uforsvarlig, og det er så mye annet vi trenger de pengene til. På den tiden vi var forlovet sparte vi til både hus og bryllup. Jeg hadde da altså byttet den i en mye billigere ring.

Anonymkode: 63919...7bc

Hei alle sammen.

Tusen takk for mange gode svar. Nesten overveldet av respons. Mye god hjelp.

Vi tenker å bruke samme ringen som både forlovelsesring og giftering. Har funnet en ring jeg synes er fin, men vet ikke om dere tenker at detter er "for kjipt"?

https://www.glamira.no/glamira-ringer-lugh.html?alloy=white-375&stone1=diamond-sapphire&stone2=diamond-sapphire

Tar gjerne i mot tips, men tror budsjettet mitt er nok dessverre maks 7-8000 :sad:

Karl Gustav skrev (29 minutter siden):

Hei alle sammen.

Vi tenker å bruke samme ringen som både forlovelsesring og giftering. Har funnet en ring jeg synes er fin, men vet ikke om dere tenker at detter er "for kjipt"?

https://www.glamira.no/glamira-ringer-lugh.html?alloy=white-375&stone1=diamond-sapphire&stone2=diamond-sapphire

Tar gjerne i mot tips, men tror budsjettet mitt er nok dessverre maks 7-8000 :sad:

Det er du som kjenner dama di, jeg er en ingen ring type, bruker ikke ring til vanlig, er gift på 21 året, så det er ikke det som er problemet heller.. Ringen er supersøt, men ikke for meg. Skulle jeg hatt ring måtte den vært glattere og enklere i fasongen. Dette er også en ring som kler best slanke fingre, og ikke feite pølsefingre som mine.. 

Anonymkode: 95e3d...4ca

Anonym bruker skrev (På 10.4.2024 den 4.33):

Hvorfor hadde du ikke gått med ringen hvis den kostet 10000 kr? Det er ikke veldig dyrt for en ring, og mange enkle gifteringer koster rundt 10000 kr.

Anonymkode: 714a3...5ea

Fordi jeg syns det er mye penger for ringer. 

Karl Gustav skrev (5 timer siden):

Hei alle sammen.

Den er for vanlig.  Og henger seg opp i gensere. Jeg valgte en glattere ring. Men du kjenner dama di best. Prisen er bra. 

Karl Gustav skrev (6 timer siden):

Hei alle sammen.

Jeg synes den er kjempefin, veldig søt. Men hvis den skal være giftering, så ville jeg helle valgt en mer tradisjonell ring, en som er glatt og mer anvendelig.

Anonymkode: ed0f9...959

Veldig søt ring, litt "ung" kanskje, men dere er jo unge så hvorfor ikke.

Jeg ville ikke valgt en sånn ring som giftering da, jeg personlig synes en giftering skal vise at man er gift om du skjønner. En sånn ring som den du linker til kan jo hvem som helst ha, gift eller ikke.

Om du ønsker å fri med en ring ville jeg belaget meg på å kjøpe en ny giftering. Hun bør ha noe hun skal ha sagt selv også når det kommer til en ring man har på seg hver dag resten av livet. Da jeg og mannen giftet oss var vi hos gullsmeden og tok ut gifteringene sammen, det er et valg begge skal leve godt med i mange mange år. Vi hadde ikke forlovelsesringer i det hele tatt.

Anonymkode: 098c4...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...