Gå til innhold

Hva bruker dere som tilbehør til blåmkålsuppe?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ønsker meg gode forslag 😊

Anonymkode: 44962...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baconbiter, ruccola og godt grovt brød.

Anonymkode: 2cab0...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bacon og hvitløksbrød

Anonymkode: 89d85...d8d

Hjemmelaget hvitløksbrød?

Anonymkode: 44962...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt noe ved siden av fordi jeg bruker bacon som topping, og det er mer enn nok. Hvis det var en mer kremet suppe uten biter og bacon, ville jeg brukt ristet spiralloffskiver med urte, eller hvitløksmør.

Anonymkode: e2a00...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprøstekt tørrmør og purreløk. Har brød ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt brød med smør. Jeg synes bacon tar vekk for mye av smaken til blomkålen. God blomkålsuppe er jo så godt i se selv at den fortjener å ikke bli druknet i bacon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Har aldri brukt noe ved siden av fordi jeg bruker bacon som topping, og det er mer enn nok. Hvis det var en mer kremet suppe uten biter og bacon, ville jeg brukt ristet spiralloffskiver med urte, eller hvitløksmør.

Anonymkode: e2a00...36c

Jeg lager en kremet suppe. HI

Anonymkode: 44962...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav skrev (5 minutter siden):

Godt brød med smør. Jeg synes bacon tar vekk for mye av smaken til blomkålen. God blomkålsuppe er jo så godt i se selv at den fortjener å ikke bli druknet i bacon. 

Du kan få en god og enkel oppskrift fra 70-tallet. Kok et blomkålhode, lag god hvit saus og stek baconbiter sprø. Dryss baconet over blomkålen og hell sausen godt over hele blomkålen. Serveres med loff i opprinnelig oppskrift, men ostebriks er å foretrekke.

NB Du trenger ikke drukne suppen i bacon. Det holder med et dryss.

Anonymkode: e2a00...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du kan få en god og enkel oppskrift fra 70-tallet. Kok et blomkålhode, lag god hvit saus og stek baconbiter sprø. Dryss baconet over blomkålen og hell sausen godt over hele blomkålen. Serveres med loff i opprinnelig oppskrift, men ostebriks er å foretrekke.

NB Du trenger ikke drukne suppen i bacon. Det holder med et dryss.

Anonymkode: e2a00...36c

Det blir gratinert blomkål? 

Anonymkode: 44962...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sprøsteke Chorizo pølse eller nå siste favoritten: Coop beefy sausage (3 pakning på Coop butikker) Nydelig smak på de pølsene utenom og, men funket gull i blomkålsuppen. Jeg har ofte litt chilisaus og litt ingefær i suppen og jeg. Så blir det litt mer fart og varme i suppen uten å ta bort blomkålsmaken. Ingefær er med å løfte opp blomkålen (min erfaring og mening) Jeg har fått mye skryt for versjonen jeg lager. Serverer med hvitløksbaguetter evt rundstykker med bordsmør.

Anonymkode: 68a34...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stekt spekeskinke og hvitløksbrød.

Anonymkode: 885d7...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serverer sprøstekt bacon eller spekeskinke, finkuttet vårløk eller gressløk, flatbrød og smør ved siden av så tar folk det de vil ha. 

Anonymkode: ab04d...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hjemmelaget hvitløksbrød?

Anonymkode: 44962...35b

Det varierer. Noen ganger lager jeg, andre ganger kjøper jeg

Anonymkode: 89d85...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du kan få en god og enkel oppskrift fra 70-tallet. Kok et blomkålhode, lag god hvit saus og stek baconbiter sprø. Dryss baconet over blomkålen og hell sausen godt over hele blomkålen. Serveres med loff i opprinnelig oppskrift, men ostebriks er å foretrekke.

NB Du trenger ikke drukne suppen i bacon. Det holder med et dryss.

Anonymkode: e2a00...36c

Gratinert blomkål er godt det også, og noe vi har hver sommer når det er god, norsk blomkål å få, men jeg holder en knapp på blomkålsuppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...