Gå til innhold

Dagslinser - noen med erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen litt erfarne med dagslinser her?

Har en ungdom som akkurat har byttet fra briller til linser.

Prøver nå forskjellige typer for å prøve å finne noen som hen liker. Men jeg synes det er en jungel av linser der ute og har ingen erfaring selv. Optikeren kom med to alternativ og det var liksom det han hadde🤨

Har forsøkt disse anbefalt av optiker:

Dailies Total: disse liker ikke. Synes de er vanskelig å sette på. (Veldig tynne)

Acuvue oasys: disse virket det som var veldig gode i starten, men etter å ha hatt de på litt klages det på at det svir så i øynene. Ser også at øya blir litt røde på det hvite og at de renner en del. 

Så bestilte vi disse på nett:

Everclear elite: likte disse godt i starten. Behagelige å ha på. Litt vanskelige å sette på, men gikk helt greit. Her oppsto problemet etter å ha sovnet med dem etter skolen. Etter å ha sovet en liten dubb etter skolen, så ser hen ingen ting, alt var tåke og uklart en god stund etterpå. 

Snakket med optiker å han sa at noen dagslinser var egnet å sove med, andre ikke. Er jo ikke alltid disse ungdommene planlegger å sovne etter skolen, men gjør det likevel🤨Hvordan skjønner jeg hvem som er egnet og hvem som ikke er det? 
 

Noen som har linser å anbefale? Som tåler at man sovner en liten dubb på sofaen, er behagelige å ha på og ikke er så tynne at de er nærmest umulig å sette på/ta av? 
Da tar gjerne en uerfaren mamma på dette området i mot tips og anbefalinger. 

Anonymkode: 3b7da...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke hva mine heter, men kan sjekke når jeg er hjemme. Jeg har toukerslinser da, og er kjempefornøyd. Hvis jeg sover med de, noe jeg som oftest gjør, så kan jeg ha de på en uke om gangen. For meg, som hater å ta ut og på linser, er dette genialt. Koster litt mer enn andre linser, men de er verdt det, så absolutt. 

Anonymkode: e0e84...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daylies og oasys sliter jeg også med. 

Jeg har prøvd mange forskjellige og liker desidert best Umere, som man kjøper hos specsavers. De er utrolig gode for mine tørre øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo veldig dårlig av optikeren å ikke følge opp helt til kunden blir fornøyd? De skal jo ha en del å velge i regner jeg med? Barnet mitt går til Synsam og får god oppfølging. Husker ikke linsenavn, dessverre.

Anonymkode: 8c3f1...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tante grusom master of law skrev (2 timer siden):

Daylies og oasys sliter jeg også med. 

Jeg har prøvd mange forskjellige og liker desidert best Umere, som man kjøper hos specsavers. De er utrolig gode for mine tørre øyne. 

Da skal jeg søke opp det👍 Det merke har jeg ikke hørt om tidligere

Anonymkode: 3b7da...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo veldig dårlig av optikeren å ikke følge opp helt til kunden blir fornøyd? De skal jo ha en del å velge i regner jeg med? Barnet mitt går til Synsam og får god oppfølging. Husker ikke linsenavn, dessverre.

Anonymkode: 8c3f1...658

Vi fikk med to forskjellige typer. Problemet er jo bare at hun ikke liker noen av de to typene han hadde. 

Skulle vi ha noe annet fikk vi bestille på nett. Men har jo null peiling på hva som er bra, ikke bra, hva tåler å soves med osv. Følte meg litt overlatt til meg selv i en noe til nå ukjent verden😅

Anonymkode: 3b7da...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gå på samme blemma som meg. Datter her begynte med linser etter eget ønske. Jeg bestilte den typen jeg likte best og hun startet og var kjempefornøyd selv. Så etter 2 mnd tenkte jeg d var lurt med linsekontroll. Optiker ble helt på tuppa, da datter var blitt rød på øynene av all linsebruk, samt at hun sto i fare for å utvikle linseintoleranse. Linsene var for tette og gav lite oksygen til øynene. Måtte derfor få en ny type linser som optiker mente var best for henne. Hun får nå kun bruke linser på skole og trening. Resten av tiden skal og helger skal briller brukes. 
Her synes jeg optiker må anbefale linser som passer til ditt barn.

Å sove en dupp med linser er helt uproblematisk for meg. Men ikke sikkert det gjelder alle.  

Anonymkode: c05c1...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som kan identifisere barnet ditt selv om du skriver han eller hun i stedet for hen. Så hvorfor hen?

Hvor vil du HEN med det ordet? ;)

Anonymkode: c6879...9ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...