Gå til innhold

Noen som er erfarne med sommerferie i Danmark?;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal på ferie til Danmark med 2 barn. Var der for 7 år siden, og da var vi kun i Lalandia/Legoland. 
 

Vi har tenkt å være 2 dager i Legoland, 1 dag i Givskud Zoo, 1 dag i Djurs sommerland og evt en tur i Wow-parken. 
Høres det ok ut med fordeling av dager? Andre erfaringer?

Anonymkode: 7660e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at vi aldri drar til Danmark i sommerferien igjen. Til tross for at vi har familie der. Jeg er så lei av vind og pissregn hele ferien….🙈

Anonymkode: aed74...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi skal på ferie til Danmark med 2 barn. Var der for 7 år siden, og da var vi kun i Lalandia/Legoland. 
 

Vi har tenkt å være 2 dager i Legoland, 1 dag i Givskud Zoo, 1 dag i Djurs sommerland og evt en tur i Wow-parken. 
Høres det ok ut med fordeling av dager? Andre erfaringer?

Anonymkode: 7660e...42e

Det kommer jo helt an på hvor lenge dere skal være på ferie. For min del høres dette mye ut. For oss holdt det lenge med en halv dag i Legoland. Givskud var flott og det holdt med en dag der også. Det trenger ikke være park hver dag hvis dere skal være der en uke og Danmark har mye mer å by på. Jeg hadde valgt 2 dager i park og funnet på noe annet resten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 1 dag i Legoland og syns det var nok. Da var vi ikke innom Lego-house eller hva det heter. Djurs var veldig fin synes vi. Givskud hat jeg ikke prøvd. Vi er generelt glad i parker når vi er på tur, men synes generelt det er nok med 1 dag i hver. Ellers er det et flott område, så det blir nok en veldig fin tur!

Anonymkode: 8118e...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 2 dager i Legoland høres bra ut. Vi hadde aldri klart oss med en halv dag der, spesielt ikke om sommeren med køer. Jeg hadde lagt til (minst)  en dag i Legohouse i tillegg. Mulig vi er litt mer glad i Lego enn de som har svart over😂

De andre stedene har jeg ikke vært, så vet ikke hvor lang tid dere bør ha der. 

Anonymkode: e33c5...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager i lego land er mye og givskud er gjort unna på ett par timer. Om dere vil kjøre lengre nord så var fårup en knall fin park, der var vi 2 dager. 

Anonymkode: 32a02...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Det kommer jo helt an på hvor lenge dere skal være på ferie. For min del høres dette mye ut. For oss holdt det lenge med en halv dag i Legoland. Givskud var flott og det holdt med en dag der også. Det trenger ikke være park hver dag hvis dere skal være der en uke og Danmark har mye mer å by på. Jeg hadde valgt 2 dager i park og funnet på noe annet resten av uken.

Du hater jo parker, så dumt å komme med noe da når de tydeligvis vol i parker. 

Vi pleier ha 3 dager i legoland og 2 i djurs. Men sist holdt det med 2 i legoland og 1 i djurs siden det var lite kø og ungene er litt større så vi ikke trengte så mye pauser. 

Er barna glad i lego anbefales også lego house,  må bookes på forhånd, og anbefaler og booke middag der med lego chefene

Givskud synes mine barn ikke var så gøy, de vil helle kjøre ting enn bare gå rundt å se.

Anonymkode: f0fb9...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna?

Mine elsket Djurs, men den parken passer bedre til litt eldre barn enn Fårup.

Legoland brukte vi lett to dager i når ungene var små og hadde lekepauser overalt. Når de ble større holdt det med en.

Anonymkode: 8e502...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. 
Vi skal ha 6 overnattinger, barna er 7 og 12 år. 
Vi er nok litt park-mennesker, men skal ta ny vurdering. Og sjekke ut Fårup👍🏻 

Hi

Anonymkode: 7660e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Danmark, vi var alltid hele ferien i Djurs sommerland når jeg var liten. Nå har vi vært i Lalandia, Givskud og Fårup flere ganger. Jeg vil bare tipse om Randers Reinskov, kjempefin park, som er dyr og aktiviteter, både både inne og ute . 

Anonymkode: 4ec58...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker Danmark, vi var alltid hele ferien i Djurs sommerland når jeg var liten. Nå har vi vært i Lalandia, Givskud og Fårup flere ganger. Jeg vil bare tipse om Randers Reinskov, kjempefin park, som er dyr og aktiviteter, både både inne og ute . 

Anonymkode: 4ec58...306

Oi. Haha, mente ikke at Randers er dyr , men at det er dyr både inne og ute. 

Anonymkode: 4ec58...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Tusen takk for alle svar. 
Vi skal ha 6 overnattinger, barna er 7 og 12 år. 
Vi er nok litt park-mennesker, men skal ta ny vurdering. Og sjekke ut Fårup👍🏻 

Hi

Anonymkode: 7660e...42e

Det er færre karuseller i Fårup, men mange lekeplasser, plener og sandkasser, så supert for mindre barn enn dine også. Men bedre badeland der enn i Djurs.

Når mine ble så gamle som dine foretrakk de Djurs selv om Fårup også var gøy.

Vi har vært i Danmark nesten hvert år helt fra ungene var små. Supert ferieland for familier. 

Anonymkode: 8e502...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange supre innspill, takk. 
Dette blir en test-ferie så har vi mer å gå på av erfaringer til neste gang🤞🏻🤞🏻

Hi

Anonymkode: 7660e...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...