Gå til innhold

Lønnsoppgjør!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Frontfagene klarte å klemme 5,2 % ut av arbeidsgiverne. Er det en ramme "alle" bør være fornøyd med? For meg ville 5,2 % direkte bety ca 39'. 

Anonymkode: b81bf...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke vært fornøyd og jeg håper på mer i vårt oppgjør. 5,2% ligger under prisstigningen og slik har det vært i mange år, som betyr i realiteten lønnsnedgang i forhold til prisveksten 

Anonymkode: 6ee3c...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mye vits i å se på antall kroner. Det er kjøpekraften som er interessant. Prisveksten har vært høyere enn 5,2. Det betyr at lønna di blitt mindre verd. 5.5 sist år, og 5.8 året før. 

Anonymkode: c01e4...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hadde ikke vært fornøyd og jeg håper på mer i vårt oppgjør. 5,2% ligger under prisstigningen og slik har det vært i mange år, som betyr i realiteten lønnsnedgang i forhold til prisveksten 

Anonymkode: 6ee3c...167

Sjelden man får mer enn frontfagene.

Går lønningene opp er det risiko for økt prisvekst. Vinningen vil sannsynligvis uansett gå opp i spinningen.

Anonymkode: 67f00...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hadde ikke vært fornøyd og jeg håper på mer i vårt oppgjør. 5,2% ligger under prisstigningen og slik har det vært i mange år, som betyr i realiteten lønnsnedgang i forhold til prisveksten 

Anonymkode: 6ee3c...167

Prisveksten er vel stipulert til 4,1 %, så 5,2 % ligger jo godt over. Tviler på at det er mulig å få til særlig mer enn frontfagene, men ja, jeg har også hatt reallønnsnedgang i mange år. Nokså frustrerende. 

Anonymkode: b81bf...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 1,1 over antatt prisstigning, så det er ikke så galt.

Anonymkode: 2e176...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer enn det kan man ikke få uten at inflasjonen igjen øker og renta må mer opp. Egentlig overrasket over at de fikk såpass.

Anonymkode: d3cd9...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...