Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frontfagene klarte å klemme 5,2 % ut av arbeidsgiverne. Er det en ramme "alle" bør være fornøyd med? For meg ville 5,2 % direkte bety ca 39'. 

Anonymkode: b81bf...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke vært fornøyd og jeg håper på mer i vårt oppgjør. 5,2% ligger under prisstigningen og slik har det vært i mange år, som betyr i realiteten lønnsnedgang i forhold til prisveksten 

Anonymkode: 6ee3c...167

Skrevet

Det er jo ikke mye vits i å se på antall kroner. Det er kjøpekraften som er interessant. Prisveksten har vært høyere enn 5,2. Det betyr at lønna di blitt mindre verd. 5.5 sist år, og 5.8 året før. 

Anonymkode: c01e4...dab

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hadde ikke vært fornøyd og jeg håper på mer i vårt oppgjør. 5,2% ligger under prisstigningen og slik har det vært i mange år, som betyr i realiteten lønnsnedgang i forhold til prisveksten 

Sjelden man får mer enn frontfagene.

Går lønningene opp er det risiko for økt prisvekst. Vinningen vil sannsynligvis uansett gå opp i spinningen.

Anonymkode: 67f00...0f2

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Prisveksten er vel stipulert til 4,1 %, så 5,2 % ligger jo godt over. Tviler på at det er mulig å få til særlig mer enn frontfagene, men ja, jeg har også hatt reallønnsnedgang i mange år. Nokså frustrerende. 

Anonymkode: b81bf...d16

Skrevet

Det er 1,1 over antatt prisstigning, så det er ikke så galt.

Anonymkode: 2e176...b90

Skrevet

Mer enn det kan man ikke få uten at inflasjonen igjen øker og renta må mer opp. Egentlig overrasket over at de fikk såpass.

Anonymkode: d3cd9...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...